Bab 33: Kumpulan sawit go

17 4 0
                                    

"Amri"mirza datang ke arah sahabat baiknya yang sedang  duduk di sofa L.Nampaknya Amri duduk termenung saja .Apa yang lah dia sedang difikirkan.

"Kau rupa mirza ,aku ingat siapa lah tadi "Amri bangun dari sofa L yang dia duduk tadi dan berdiri di sebelah mirza . Pada waktu sekarang  mereka perlu bina rancangan yang baru untuk tidak disyaki oleh pihak polis.

"Manalah si pian ni .Kata nak bincang rancangan kumpulan ssg yang  baru batang hidung tak nampak ni mesti duduk main pubg "Amri dah mula membebal kan bosnya.Sufian boss mereka selepas saja dia di buang dari markas tentera memang selalu main pubg.

Sewaktu amri duduk mengutuk bossnya datang seorang lelaki berkemaja berbelang warna kelabu hitam ke arah mereka.Muka dua orang lelaki sedang rancak bersembang tadi dah mula cuak dengan kehadiran boss mereka.

"Mri ,mirza korang sembang apa tadi rancak semacam ."Sufian memandang anak buahnya.Apahal pula si amri dengan mirza muka tak boleh belah ni . Jangan-jangan kutuk aku sudah .

"Tak ada apa lah pian .Bukan ke semalam kau nak kita bincang pasal strategi nak halang polis untuk kesan kita"Sufian memandang amri dengan muka serius.

"Macam ni lah kau suruh anak buah kita yang lain siap sedia sebab aku dapat maklumat yang polis dah dapat kesan markas kita walaupun dalam kawasan yang penuh dengan pokok kelapa sawit ni"Amri dan mirza hanya menggangguk faham.

"Lupa pula aku pasal si qilah . Korang dapat tak kesan dia dekat mana ?"Sufian duduk kerusi L yang diduduki amri tadi .

"Yang kami dapat maklumat  pasal Aqilah .Dia ada bersama mak lang dia dekat kampung permata api tapi ada polis yang menjaga mereka"Sufian bangun dari kerusi apabila mendengar apa yang dikatakan anak buahnya.

"Mana Razman bukan dia ada tadi?"Razman adalah orang kepercayaan dia  selain Amri dan mirza.

"Dia ada dekat balai katanya ada kerja "Razman adalah mata -mata mereka di balai polis sungai petani .Segala maklumat yang diperolehi polis akan diketahui juga sebab ada Razman.

........

Di rumah datin Maznah ,Aminah sedang menolong datin maznah di dapur .Hari datin maznah memasak ayam masak merah .Katanya saja nak tunjuk dia pun boleh masak  . Selalu ye kan mak cik saida yang masak.

"Aminah ,suami kamu tak balik lagi ke ?"Dato Yazid menyoal menantunya kebetulan duduk di kerusi meja makan rumah mereka.

"Papa ,hari ni abang balik lambat sikit dia kata ada kes perlu diselesaikan tak tahu abang balik bila?"ringkas jawapan Aminah Rose dari persoalan Dato Yazid tadi.

"Budak tu tak pernah berubah kerja saja dia fikir sampai rumah pun dia tak ingat"Dato Yazid sudah mula membuka amarahnya.

"Abang!!!"Datin Maznah datang ke arah suaminya sudah suaminya sudah mula nak naik angin nampak terpaksa pujuk sekarang . Takut tak jadi makan pula mereka.

"Abang,jangan nak naik angin pula pasal anak kita tu . Sekarang ni kita makan dulu boleh.Datin maznah menggosok belakang bahu suaminya.

Anak lelaki si Azmi Asyraf tak pernah berubah tak habis -habis kerja .Dulu dia suruh kerja dengan dia dekat syarikat mereka dia tak nak katanya bosan .






"

BILA JATUH CINTAWhere stories live. Discover now