Lief, lief, lief zusje van me,
Als je deze brief leest betekent het dat ik het niet heb overleefd en dat spijt me zo erg. Ik was er niet bij wanneer je het nieuws te horen kreeg en de woorden 'ik zei het toch' door je hoofd spookten. Want het is me echt niet ontgaan dat je me duizend keer hebt verteld dat ik een tweede oorlog niet zou overleven. Het spijt me dat ik niet naar je geluisterd heb. Niet voor mezelf, want je moet weten dat ik zoveel voldoening haalde uit het helpen van anderen. Dit was mijn droom en die is iets eerder geëindigd dan we beide zouden willen. Jij besloot ervoor te kiezen om de gewonde mensen op te lappen, maar voor mij was dat niet genoeg. Ik wilde voorkomen dat er minder mensen opgelapt moesten worden.
Het spijt me dat ik er niet meer voor jou kan zijn. Je tegen me aan kan trekken en zeggen dat het allemaal wel goed komt. Ik zal er niet zijn wanneer je je bull ophaalt en de beste arts van Nederland wordt. Ik ben er niet om je vriend in elkaar te slaan wanneer je hem voor het eerst mee naar huis neemt. Want geloof me, niemand is goed genoeg voor jou. Maar het ergste spijt het me nog dat ik er niet ben als je wel iemand ontmoet die de moeite waard is. Dat ik er dan niet ben op je grote dag, die vent een knipoog kan geven en hem kan vertellend dat hij de gelukkigste man op aarde is.
Volgens mij heb ik nu wel vaak genoeg mijn excuses aangeboden. Wil je iets voor me doen Aya? Wil je op Nourdin letten? Hij is er waarschijnlijk even kapot van als jij, al laat hij dat niet merken. Wil je mama en papa elke dag een kus van me geven? Ik heb spijt dat ik dat niet vaker heb gedaan. Ze hebben het al zwaar genoeg gehad. Let alsjeblieft op hen. Want ik weet zeker dat jij de sterkste van ons allemaal bent. Oh, en zeg tegen Noussair dat hij Posie ten huwelijk moet vragen. Aangezien ik er nu niet meer ben, kan ik je wel mijn diepste geheim toevertrouwen. Ik was al jaren verliefd op je beste vriendin. Maar juist door wat er nu gebeurd is heb ik er nooit iets meegedaan. Zij verdient die onzekerheid niet. Zij verdient het niet om achter gelaten te worden. Zij en Noussair zijn geweldig samen. Ik kon haar niet alleen achter laten, maar had dat uiteindelijk toch wel gedaan omdat het leger altijd al in mijn hoofd zat. Noussair deed dat niet, en dat maakt hem de perfecte man voor Posie. Ze verdienen al het geluk. Zorg ervoor dat ze de mooiste bruiloft ooit heeft.
Ik wil je nog iets meegeven (ja ik weet het. Ik was altijd al veeleisend haha). Wees aardig voor anderen ook al zijn zij dat niet voor jou en heb ongeremd lief. Ga met 100% voor wat je wilt. Bij twijfel altijd doen. Het leven is te kort om te twijfelen Ay. Wees ALTIJD trouw aan jezelf, ook al proberen anderen je te beïnvloeden. Blijf in je dromen geloven en help mensen die het nodig hebben. Oordeel niet als je niet het hele verhaal niet kent. Weet dat alles gebeurd met een reden en dat uiteindelijk het juiste op je pad gaat komen. Zorg ervoor dat je gelukkig bent. Dat laatste is het belangrijkste voor mij. Schaam je niet voor je verdriet want dat laat zien dat het je echt raakt. Dat ik echt belangrijk voor je was. Maar wil je me beloven dat je niet TE verdrietig bent om mij? Maak iets van je leven Aya, want dat verdien je. Wees open, eerlijk en oprecht, want dat ben jij meer dan wie ik dan ook ken. Zoek de grenzen op en ga er soms ook overheen. En zorg er alsjeblieft voor dat je die roze mini cooper in ruilt voor een betere bak. Die auto kan echt niet meer.
Ik hoop dat ik vanaf hier boven op je kan waken, en al die mooie momenten die jij gaat beleven kan zien. Want dat jij er een succes van maakt, dat weet ik zeker. Jij was het lichtpuntje in mijn leven en ik hoop dat wanneer de zon ondergaat ik nu jouw lichtpuntje wordt.
Ik hou van je Aya! Voor altijd! Houd je taai.
Liefs,
Je grote broer Zayd
JE LEEST
Hou Je Me Vast
ChickLitDeel 3 van de Speel en Overwin Serie Aya is kapot wanneer ze hoort dat haar oudere broer Zayd is omgekomen in Syrië tijdens zijn militaire missie. Ze vindt troost bij Kjell, de beste vriend van haar broer. Kjell houdt haar vast terwijl de rest van...