~ Help mensen die het nodig hebben ~
Kjell lag al uren wakker. Maar ondanks dat kwam deze nacht in de top 3 voor van zijn beste nachten ooit. Oké misschien was dit wel de nummer één. En dat kwam alleen maar omdat Aya naast hem lag te slapen. Sterker nog haar warme lichaampje lag tegen hem aangedrukt en zijn borst gebruikte ze als een kussen.
Ze was perfect. Hoe haar lichaam elke keer op en neer bewoog wanneer ze adem haalde. Hoe haar zwarte haren iedere keer over haar gezicht heen vielen en hij deze iedere keer weer netjes achter haar oor stopte. Hij kon hier uren naar kijken en waarschijnlijk was dat dan ook de reden dat hij vannacht nog geen oog had dicht gedaan.
Hij hield van haar. Jarenlang wilde hij haar al mee op date vragen. Maar als het verkeerd afliep dan was zijn hele band met de familie Mullah verpest. Hij kon Zayd gewoon niet verliezen als zijn beste vriend. Maar pas nu Aya zo tegen hem aan lag besefte hij dat hij Aya's liefde veel te lang had moeten missen.
In de verte hoorde hij een telefoon over gaan en meteen hoopte hij dat de betreffende persoon snel weer op hing zodat Aya door bleef slapen en dit moment niet verstoord werd. Waarschijnlijk was het Jurgen. Die jongen stond bekend om zijn slechte timing.
Hij voelde hoe Aya haar hoofd iets verplaatste op het moment dat de telefoon stopte met rinkelen. Zachtjes wreef hij over haar rug terwijl hij een kus op haar haren drukte.
'Ga maar verder slapen' fluisterde hij. 'Het is niet belangrijk.' Want wat kon nou niet wachten tot de volgende dag wanneer je om drie uur 's nachts belde?
Aya humde wat maar nog geen twintig seconden later ging opnieuw de telefoon waarop Aya haar hoofd optilde. Zuchtend tilde Kjell de deken op en stapte uit bed.
'Als dit Jurgen is hé dan doe ik hem wat' mopperde hij terwijl hij op zoek ging naar zijn telefoon.
Achter zich hoorde hij Aya zachtjes giechelen.
Het geluid leidde hem alleen niet naar zijn eigen telefoon maar naar die van Aya. Bezorgd keek hij haar kant op toen hij zag dat ze gebeld werd door Nourdin.
'Wie is het?' klonk haar stem kleintjes.
'Je broertje.'
'Nourdin?' vroeg ze ter bevestiging alsof ze altijd nog twee broers had.
Kjell knikte enkel en stak zijn hand uit om haar de telefoon aan te reiken.
'Met Aya' zei ze toen ze de telefoon opnam.
'Aya, met Nour. Je moet me komen helpen.' Zijn stem klonk gehaast en de paniek was terug te horen in iedere letter die hij uitsprak.
'Wat is er gebeurd dan? Waar ben je in vredesna-'
'Fuck. Ze komen deze kant op.' Aya werd onderbroken. Door haar broertje die duidelijk bang was.
'Nour zeg gewoon waar je bent. Dan kom ik direct jouw kant op.'
'Het Leidse. Ik ben tegenover het Leidseplein. Bij het Casino.'
'Ik kom eraan.' Aya legde haar telefoon weg en raapte direct haar spijkerbroek van de grond die ze aantrok. Het voetbalshirt van Kjell liet ze aan.
Toen ze zijn kant op keek zag ze dat hij ook bezig was zich aan te kleden. Met opgetrokken wenkbrauwen keek Aya hem aan.
'Denk nu maar niet dat ik je alleen die kant op laat gaan. Geen sprake van Aya. Ik wil niet eens weten met welk tuig Nourdin zich heeft ingeladen' bromde hij.
Aya glimlachte kleintjes omdat hij zo bezorgd deed.
'Maar mensen zullen ons samen zien. Nourdin gaat conclusies trekken wanneer jij daar met mij aankomt.'
'Dan trekt Nourdin maar mooi zijn conclusies. Het kan me helemaal niets schelen. Hij denkt maar mooi wat hij wilt en misschien klopt het allemaal wel wat hij denkt.'
Kjell overbrugde de afstand en nam Aya haar hoofd tussen zijn handen. 'Dit was niet gewoon één avondje voor mij Aya. Ik ga je binnenkort meenemen op die date die je verdient en dan mag jij daarna beslissen of jij dit ook wilt. Maar ik weet al zeker dat ik jou wil.'
Zijn lippen plaatste hij op haar voorhoofd waar hij een kus achterliet. 'En nu moeten we je broertje maar eens zoeken want volgens mij heeft hij zich behoorlijk in de nesten gewerkt.'
Alsof Kjell dagelijks deze route reed, stuurde hij zijn auto door de Amsterdamse straten. Voorzichtig legde Aya haar hand op Kjell zijn bovenbeen.
'Ik ben blij dat je met me mee gaat' glimlachte ze naar hem.
'Het is oké Aya. Ik sta altijd voor je klaar.'
Nog geen tien minuutjes later parkeerde Kjell zijn auto recht voor het casino. Direct kwamen twee beveiligers naar buiten lopen.
'Je mag hier niet staan Kjell' vertelde Aya hem.
'Ik weet het. Maar wat kunnen ze doen? Mijn auto weg slepen? Ze doen maar. Silke weet vast waar ik de weggesleepte auto kan ophalen. En met een beetje geluk kan ze de boete die daar op staat ook nog weg poetsen.'
'Vergeet het maar Scherpen. Silke is een integere agent. Die doet dat niet.'
Kjell haalde zijn schouders op en stapte uit de auto waarop Aya volgde.
Terwijl Aya om haar heen keek op zoek naar Nourdin, sprak Kjell de beveiliger aan.
Aya kon zich niet indenken waar haar broertje in vredesnaam kon zijn. Het Leidseplein was verlaten op een paar enkele uitgaanstoeristen na.
'Aay, kom hij is binnen.' Kjell sloeg zijn arm om haar schouder en leidde haar het casino in.
Aya was nog nooit in een casino geweest maar overal waren mensen gokspellen aan het spelen. Er stond een groepje bij de roulette en een enkeling stond bij de gokautomaat.
Ergens in een hoek van het casino zag ze hoe Nourdin werd vastgehouden door vier gespierde mannen.
Blijkbaar zag Kjell ze ook want automatisch duwde hij haar beschermend achter zich.
'Wat is er aan de hand?' vroeg Kjell toen ze Nourdin naderden.
Nourdin leek opgelucht eindelijk een vertrouwd gezicht te zien.
'We krijgen nog geld van hem' antwoordde één van de mannen nors. Zijn blik stond op onweer.
Kjell blikte naar Nourdin die beschamend zijn hoofd knikte.
'Hoeveel krijgen jullie nog van hem?'
'Drie duizend' antwoordde de eerste man.
'Vijf duizend.'
'Wij krijgen samen nog vier duizend van hem.'
Kjell knikte zijn hoofd. 'Als jullie me jullie IBAN geven dan zal ik het direct naar jullie over maken.'
Kjell liep met de vier mannen naar een tafeltje verderop waardoor Aya eindelijk de ruimte kreeg om naar haar broertje te lopen.
'Wat heb je allemaal gedaan Nour' fluisterde ze terwijl ze hem eerst stevig knuffelde.
'Ik ben zo dom geweest Aay. Ik heb verschrikkelijk veel fouten gemaakt.'
'Bij die mannen? Is één van hen Cas?'
Nourdin's wangen kleurden van schaamte. Cas bestaat niet. Cas was de afkorting van Casino. Elke keer wanneer ik zei dat ik naar Cas ging was ik hier.'
Aya wist niet wat ze moest zeggen en dus bleef ze een aantal seconden stil waarna ze dacht aan het grote bedrag wat Kjell nu aan het overmaken was aan die mannen.
'Hoe kon je in vredesnaam zo veel schulden maken?'
Nourdin liet zijn hoofd langzaam zakken.
'Na het nieuws van Zayd zocht ik hier afleiding. Soms maakte ik winst en andere keren verloor ik. Ik dacht dat ik dat verlies wel weer terug kon winnen met het geleende geld van die mannen. Maar de schulden werden alleen maar groter.'
Aya glimlachte voorzichtig naar haar broertje. 'Je bent zo stom Nour.'
Ik weet het verzuchtte de jongen.
'Maar ik hou wel van je hoor' glimlachte Aya waarna ze hem omhelsde.
JE LEEST
Hou Je Me Vast
ChickLitDeel 3 van de Speel en Overwin Serie Aya is kapot wanneer ze hoort dat haar oudere broer Zayd is omgekomen in Syrië tijdens zijn militaire missie. Ze vindt troost bij Kjell, de beste vriend van haar broer. Kjell houdt haar vast terwijl de rest van...