Hoofdstuk 15.

57 4 4
                                    

~Met hard werken kan je veel bereiken~

'Ik betaal je elke euro terug, beloofd'. Nourdin keek Kjell net zo lang aan tot dat die bevestigend knikte.

Kjell ging naast Nourdin zitten.

'Weet je Nour? Dat geld maakt me geen ene flikker uit. Ook al was het honderd duizend euro of een half miljoen geweest dan had ik het hier en nu zo voor je betaald.'

Noudin schudde verbaasd zijn hoofd. Hij verdiende deze vriendelijkheid helemaal niet en hij verdiende het geld waar Kjell zo hard voor gewerkt had ook niet.

'Je voelt als het broertje voor me die ik zelf niet meer heb. Je bent het broertje van Zayd en Aya. Natuurlijk heb ik alles voor je over. Ik maak me alleen verdomd veel zorgen als je Aya midden in de nacht belt en ik vervolgens die mannen hier om je heen zie. Ik maak me zorgen dat je je tijd hier aan het verdoen bent terwijl je zou moeten studeren of met je vrienden zou moeten uitgaan. En ik voel me schuldig dat ik na Zayd's dood je blijkbaar niet genoeg vertrouwen heb gegeven dat je naar mij toe kan komen maar dat je in plaats daarvan hier zit.'

'Het ligt niet aan jou' mompelde Nourdin.

'Toch voel ik me hier verantwoordelijk voor' klonk Kjell.

'Dat ben je niet. Ik voelde gewoon elke keer wanneer ik me kut voelde de drang om hier heen te gaan. Dan waren er weer een paar uur voorbij en hoefde ik nergens aan te denken. Ik denk dat ik verslaafd ben.'

Aya was verbaast. Verbaast dat haar broertje het toegaf en verbaast dat ze zelf nooit iets had gemerkt. Als hij haar vanavond niet had gebeld dat had ze niet eens geweten dat hij hele avonden in het casino doorbracht.

Was ze een slechte zus dat ze niets door had gehad? Was ze te veel met haar eigen leven bezig geweest dat ze niet had gezien hoe slecht het met Nourdin ging?

Ze blikte naar Kjell die nog altijd naast Nourdin zat.

Nadenkend beet hij op zijn lip waardoor er vlinders door Aya's buik gingen ondanks de hele situatie.

Kjell zag er gewoon zo aantrekkelijk uit wanneer hij serieus en geconcentreerd was. Stiekem vond ze dat misschien nog wel het allerleukste aan hem. En het feit dat hij nu zo geconcentreerd bezig was omwille van haar broertje versterkte dat alleen maar.

Kjell sloeg broederlijk zijn arm om de schouder van Nourdin.

'Ik ga ervoor zorgen dat dit stopt, man.' Zijn lippen krulden voorzichtig omhoog.

'Ik ga ervoor zorgen dat je een leven opbouwt, tijd besteed aan je studie, een baantje krijgt. Dat had Zayd ook gewild.'

Na een korte nacht slaap ging voor Kjell de dag verder met een loodzware training. Waar de basisselectie werd gespaard voor het begin van een belangrijke wedstrijd, moesten de reserves extra hard werken. Eerst had hij al ruim een uur in het krachthonk doorgebracht en inmiddels was hij al zo'n half uur ballen uit het net aan het vissen die Carel en Jurgen elke keer keurig binnen de palen schoten.

'Wat heb je toch man' riep Jurgen zijn kant op.

'Heb je Aya eindelijk mee op date gevraagd?' knipoogde Carel.

'Ja' zei hij afwezig. Hij dacht aan Nourdin en hoe de eerste uren van zijn nieuwe baantje hem zouden bevallen.

'Je hebt wat?' riep Jurgen uit. 'Waarom horen wij dit nu pas?'

'Omdat jullie niet alles van mij hoeven te weten.'

'Je was de eerste die wist dat ik en Silke officieel waren.'

'Ja omdat jullie letterlijk op mijn bank lagen te zoenen.'

Kjell zag hoe Jurgen zijn ogen ten hemel sloeg.

'Wanneer is de date?' vroeg Carel nieuwsgierig.

Kjell haalde zijn schouders op. 'Binnenkort. We hebben nog geen datum geprikt.'

'Ik mag hopen dat je tegen haar wat enthousiaster bent anders gok ik dat ze af gaat zeggen' mompelde Jurgen.

Kjell slaakte een diepe zucht. 'Het spijt me. Ik heb gewoon een korte nacht gehad.'

'Wil je er iets over kwijt.'

'Nourdin bleek een gokverslaving te hebben. Ik heb hem vannacht uit het casino gevist.'

Dat hij op het moment van het telefoontje in een bed verstrengeld met Aya lag vertelde hij er niet bij.

'Is dat de reden waarom hij in de kantine achter de bar staat?' vroeg Carel.

Kjell knikte zijn hoofd. 'Het is een goede jongen, die alleen wat meer sturing nodig heeft. En hier zochten ze iemand voor achter de bar. Leek me een ideale combi.'

De assistent trainer wenkte naar hun dat de training erop zat en dat ze konden gaan douchen.

Toen Kjell na het douchen de kleedkamer uit liep zag hij dat Nourdin stond te praten met Noussair. Hij pakte een barkruk en ging naast hem zitten.

'Koffie?' vroeg Nourdin waarop Kjell knikte.

'Hij kan nog geen figuurtjes maken in een cappuccino maar dat komt nog' grijnsde Noussair.

Nourdin krabde in zijn nek. 'Ja ik denk dat ik daar nog even op moet oefenen.'

'Een hartje is makkelijk. Die maak ik altijd voor Posie. Ik leer het je wel' schoot Noussair hem te hulp.

Dankbaar glimlachte Nourdin naar de speler terwijl Jurgen zich ook bij het tweetal voegde.

'Over Posie gesproken. Ik moet iets met jullie bespreken. Kunnen jullie vanavond naar mijn huis komen. Posie gaat uiteten met haar moeder.'

'Is het zo ernstig dat je het niet hier kan zeggen?'

Noussair keek om zich heen waar hij de halve selectie van Ajax zag inclusief een paar personen uit de staff.

'Nee dit is niet de juiste locatie.'

Onverschillig haalde Jurgen zijn schouders op. 'Prima dan kom ik naar jou.'

Noussair keek vragend naar Kjell.

'Ja ik kom ook. Ik heb Aya beloofd haar bij te praten over Nourdin maar dan kom ik gelijk daarna jullie kant op.'

Tevreden knikte Noussair.

Nourdin zette de koffie op de bar neer waarna Kjell zijn pinpas tegen het draagbare toestel hield om te betalen.

'Je dienst zit er zo toch op?' vroeg hij aan Nourdin.

'Ja. Ik ben over een kwartiertje klaar.'

'Zin om met mij mee te rijden? Ik ga naar Aya en volgens mij is ze flink geschrokken van vannacht.'

Een zachte blik kwam in de ogen van Nourdin.

'Ja graag.' 

Hou Je Me VastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu