Hoofdstuk 7.

62 5 5
                                    

~"Die auto kan echt niet meer"~

Aya parkeerde de auto op de stoep van het huis van Posie en toeterde vervolgens een paar keer.

'Je moet die auto echt over laten spuiten' verzuchtte haar beste vriendin toen ze zich op de bijrijdersplaats liet vallen.

'Mooi roze is niet lelijk' grinnikte Aya.

'Nee maar een roze mini cooper wel.'

'Ik vind het een mooie kleur.'

Posie rolde geërgerd haar ogen en Aya wist precies waarom. Haar beste vriendin kende haar veel beter dan gedacht.

Zayd had beloofd mee te gaan om een auto te kopen. Maar toen hij op missie was en zij haar rijbewijs haalde, kocht ze uit wraak het meest lelijke geval. De roze mini cooper dus. En alleen die link met Zayd was genoeg om deze auto niet weg te doen.

'Moeten we hier links of rechts' vroeg Aya twijfelend.

'Links' zei Posie zonder te aarzelen. 'Ken je nu werkelijk de weg naar het trainingsveld van Ajax niet?'

'Hoezo zou ik dat moeten weten? Voor Nous was het anders ook niet jouw favoriete plek om heen te gaan.'

'True' verzuchte Posie.

Minuten later parkeerde Aya de auto op de parkeerplaats waarna Posie eruit sprong. Aangekomen bij het trainingsveld zwaaide ze meteen met de scheenbeschermers zodat Noussair het item kon ophalen wat hij was vergeten.

Volgens Posie was het niet de eerste keer en vergat hij regelmatig wat.

Met een flauwe grijns op zijn gezicht rende Noussair naar de kant en drukte zijn lippen tegen die van Posie alsof hij haar in geen weken had gezien.

'Hé tijger' knipoogde hij vervolgens.

'Moest ik nou voor die scheenbeschermers hier heen komen of voor die kus' fluisterde Posie tegen zijn lippen aan terwijl ze haar wenkbrauwen op trok.

'Die kus, sowieso' knipoogde Noussair waarna hij nogmaals kort zijn lippen op die van Posie drukte en vervolgens met de scheenbeschermers in zijn hand weer naar de rest van de spelers rende.

Aya zag Kjell in het doel staan en zwaaide even zijn kant op waarna de keeper enthousiast terug zwaaide.

'Zit je nou met de keeper te flirten?' grijnsde Posie naar haar vriendin.

Aya schudde haar hoofd. 'Ik ben gewoon aardig.'

'Uhu' klonk Posie haar stem. 'Weet je? Nous en ik gaan vanavond uiteten. We kunnen er een dubbeldate van maken.'

'Kan niet ik heb coschappen vanavond.' Ze was gisteren weer begonnen.

Posie glimlachte 'Jammer. Ander keertje dan maar.'

'Ja' zei Aya afwezig terwijl ze keek hoe Kjell een bal door liet in zijn goal. Ze voelde zijn pijn omdat ze wist hoe graag hij die plek onder de lat ambieerde.

'Als er iets is wat ik voor je kan doen dan moet je het zeggen he Ay. Ik weet dat je het nog steeds moeilijk hebt met het verlies van Zayd.'

Aya was dankbaar met een vriendin als Posie die zulke dingen gewoon tegen haar durfde te zeggen. Maar het was niet het geen wat haar op dit moment afleidde. Dat was de acht uur lange dienst die ze voor de boeg had op de spoedeisende hulp.

Aya knikte.

'Als je met iemand wilt praten dan kun je altijd naar me toe komen' zei Posie nogmaals.

'Ik weet het Poos.' Ze wist alleen niet of Posie wel de persoon was waarmee ze over Zayd kon praten. Posie had hem niet zo goed gekend als haar. En daarbij moest ze dan elke keer denken aan het feit dat Zayd in zijn afscheidsbrief verklapt had dat hij verliefd was geweest op haar beste vriendin.

Nam ze haar iets kwalijk? Nee helemaal niet. Maar ze had wel eens 's nachts lopen denken wat er gebeurd zou zijn als die twee een relatie hadden gehad. Zou Posie Zayd tegen hebben kunnen houden? Het was alleen een vraag waar ze niets meer aan had.

'Ik praat er met Kjell over' zei ze vervolgens zachtjes.

Posie was duidelijk verbaast maar wist dat goed te verbergen.

'Ik wist niet eens dat jullie met elkaar omgingen. Je hebt hem op de barbecue van Jurgen en Silke ontmoet, niet?

Aya haalde haar schouders op. 'Ik ken hem al zo lang als ik in Nederland ben. Hij was de beste vriend van Zayd. Sinds het overlijden van Zayd komt hij soms langs.' Ze wilde Posie graag vertellen waarom ze zijn gezelschap zo waardeerde, maar daar was ze zelf ook nog niet achter gekomen. Wat ze wel wist was dat ze het nodig had. Ze had iemand nodig die haar begreep en Kjell deed dat.

'Goh, kleine wereld. Misschien dat die dubbeldate dan nog niet eens zo'n gek idee is' grijnsde haar beste vriendin.

'We zijn gewoon vrienden hoor.'

'Tuurlijk. Je hebt mij niet horen zeggen dat jullie meer waren' glimlachte Posie.

Aya keek op haar horloge en zag dat ze binnen een halfuurtje in het ziekenhuis moest zijn.

'Moet ik je thuis afzetten of rijd je met Nous mee?'

'Ik rijd wel met Nous mee' zei Posie waarop Aya knikte.

Ze checkte op haar telefoon nog even snel het rooster en kon opgelucht adem halen toen ze zag dat ze vandaag was ingeroosterd als assistent bij dokter Tom.

Ze zei Posie gedag middels een knuffel en stapte vervolgens in haar auto om richting het Amsterdamse ziekenhuis te rijden. Aangekomen bij het ziekenhuis kleedde ze zich om in de daarvoor bedoelde ruimte en checkte nog even haar mobiel voordat haar acht uur lange dienst zou beginnen.

Nourdin: Hé Sis. Heb je 500 euries weer terug gestort. Thanks nog.

Aya checkte haar bank app en zag inderdaad dat haar broertje het geleende bedrag weer terug op haar rekening had gestort. Zie je wel niets aan het handje. Ze kon prima geld uitlenen aan Nourdin. Ze bedacht zich dat ze hem al bijna een week niet meer had gezien en vond het wel tijd worden voor een hereniging met de enige broer die ze nog had.

Aya: Wat doe je vanavond? We kunnen samen ergens gaan eten?

Ze wachtte een paar tellen en kreeg vervolgens al snel een berichtje terug.

Nourdin: vanavond ben ik bij Cas. Morgen misschien?

Aya: Cas?

Ze kende helemaal geen Cas, terwijl ze vrijwel alle vrienden van haar broertje kende. Wat dat betreft leek haar broertje wel op haar. Posie was al eeuwen haar beste vriendin en zo had Nourdin ook zijn beste vrienden.

Nourdin: Mijn nieuwe beste vriend.

Aya rolde haar ogen om de niets zeggende uitleg. Blijkbaar werd het echt tijd dat ze haar broertje weer eens sprak.

Aya: morgenavond is goed. Ga nu werken. Hou van je.

Die laatste drie woorden plaatste ze ongeveer achter ieder berichtje als ze wist dat ze niet binnen een uur op een volgend berichtje kon reageren. Gewoon omdat je nooit wist wat er ging gebeuren en sinds Zayd zijn overlijden wilde ze dat de mensen het zouden weten als ze van ze hield.

Aya legde haar telefoon in haar tas, stopte deze in het kluisje en stapte vervolgens de afdeling spoedeisende hulp op.

Ze zag hoe dokter Joost kamer vierentwintig binnen liep en maakte van dit moment gebruik om door de hal te lopen richting de operatiekamer waar Tom op haar zou wachten.

Ze knikte naar Chantal die tot op heden Tom aan het assisteren was.

'Ik kom je aflossen.'

Chantal leek blij met deze woorden en knikte naar de patiënt die op het bed lag.

'Een vrouw van vijfenveertig. Heeft een tia gekregen tijdens een middagje winkelen. We zijn nu bezig met het opereren van de hartslagader om de kans op herhaling te voorkomen' deed Chantal verslag.

Aya wist precies wat haar te wachten stond nu en nam de plek van Chantal in en assisteerde nu dokter Tom met het schoonmaken van de hartslagader.

A/N  Bedank @Appiex020 maar omdat ze me hielp onthouden weer eens te uploaden. Het was gewoon alweer een half jaar geleden...

Hou Je Me VastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu