Epiloog

28 2 0
                                    

"Hij is de gelukkigste man op aarde"

'Papa? Mag ik nog een glaasje water?' Kjell glimlacht naar zijn vier jaar oude dochter.

'Je hebt net nog iets gedronken' vertelde hij haar terwijl hij haar tandenborstel schoonmaakte.

'Maar ik heb heeeel veeeel dorst' beweerde ze stellig. Bijtend op zijn lip probeerde hij niet naar haar te grijnzen. Hij wist vrijwel zeker dat ze dit trekje van Aya had en dat vond hij meer dan alleen schattig.

'Vooruit dan Kyra. Maar daarna ga je echt slapen' sprak hij haar toe.

Kyra vulde een glas met water en dronk deze leeg.

Kjell tilde zijn dochter uit de badkamer Waarbij Kyra haar armpjes om zijn nek heen legde.

Bij haar bed aangekomen sloeg hij met één hand het dekbed open en legde haar er zorgvuldig in. Hij zorgde ervoor dat haar knuffel aap binnen bereik was en kuste vervolgens haar wang.

Eindelijk zou hij tijd hebben voor wat quality time met Aya. Het leven van een voetballer en een dokter was hectisch. Aya draaide onregelmatige diensten en met twee jonge kinderen in huis kon hij de avonden dat hij Aya voor zichzelf had het afgelopen jaar op twee handen tellen. Vandaag waren ze vijf jaar samen en daarom had hij wat quality time gepland.

Terwijl hij van het bed opstond om het licht in de kamer van Kyra uit te doen hoorde hij opnieuw het schattige stemmetje van zijn dochter.

'Maar papa? Ga je niet een verhaaltje voorlezen?'

Kjell zijn mondhoeken kropen omhoog.

'Natuurlijk ga ik nog een verhaaltje voorlezen' liet hij haar weten terwijl zijn hoofd alleen maar bij Aya was. Die op hun slaapkamer aan het wachten was terwijl ze hun jongste zat te voeden.

Hij pakte Paddington van de boekenplank. Het was Kyra haar favoriet sinds hij dat boek had meegenomen tijdens één van zijn internationale wedstrijden.

Langzaam begon hij met het voorlezen van het boek. Iedere keer wanneer hij aan het einde van een bladzijde was knipperde ze zo hoopvol met haar wimpertjes dat hij met een flauwe glimlach de bladzijde omsloeg en verder las.

Dit meisje had hem compleet om haar vingertje gewonden en dat vond hij helemaal niet erg.

Hij ging dan ook rustig door met het lezen van haar lievelingsboek. Genietend van dit momentje samen. Terwijl hij het verhaal voor las merkte hij dat zijn dochter steeds meer moeite had met het open houden van haar ogen. Kjell klapte het boek dicht waardoor Kyra haar ogen weer open schoten.

'Het is nu echt tijd om te gaan slapen lieverd' fluisterde hij terwijl hij het dekbed iets beter over haar lichaam legde.

Hij drukte een kus op haar voorhoofd en wilde op staan om naar zijn eigen slaapkamer lopen. Opnieuw hield de stem van zijn dochter hem tegen.

'Wil je nog even bij mij komen liggen' klonk haar stem zachtjes.

'Vooruit dan' gaf hij toe waarbij hij naast zijn dochter ging liggen in het veel te kleine bed. Zijn benen lagen verkrampt buiten het hout en hij wist zeker dat hij door deze houding morgen spierpijn zou hebben. Het kon hem echter niets schelen want de glimlach van zijn dochter maakte alles goed.

Terwijl Kyra langzaam indommelde dacht Kjell na over de afgelopen tijd. Aan hoe trots hij op Aya was hoe ze alles zo combineerden. Aan het afgelopen seizoen waarbij hij iedere wedstrijd tot nu toe nog gespeeld had. En aan zijn twee beste vrienden uit de Ajax periode; Noussair en Jurgen waar hij hoog nodig weer eens mee af moest spreken.

Voorzichtig gleed Kjell uit het bed van Kyra en dekte haar weer toe. Hij drukte nog een laatste kus op haar voorhoofd voordat hij de kamer verliet, haar vredig slapend achterlatend. Zachtjes sloop hij naar zijn eigen slaapkamer waar Aya rustig zat te wachten. Haar blik was liefdevol en vol begrip toen hij binnen kwam.

'Hé liefje' glimlachte hij.

'Slaapt ze?' vroeg Aya.

Kjell knikte. 'En Axel?'

'Die is meteen na de laatste fles als een blok in slaap gevallen.'

'Dus we hebben nu tijd voor ons tweetjes' grijnsde Kjell.

Aya glimlachte breed. 'Ik denk inderdaad dat we wel wat tijd hebben voordat Axel weer wakker wordt.' Ze liep om het bed heen richting Kjell waar ze hem stevig omhelsde.

'Het voelt als een eeuwigheid gelden dat we echt tijd samen hebben gehad' fluisterde ze tegen zijn borst.

'Ik weet het lieverd' Kjell tilde haar in zijn armen en kuste haar lippen.

'Daarom heb ik een verrassing voor je. Hij haalde uit zijn rechterbroekzak een klein doosje tevoorschijn. Aya keek verrast, haar hart bonzend van opwinding en nieuwsgierigheid. Met trillende handen opende Kjell het doosje waarop Aya haar adem stokte toen ze de prachtige ring zag.

'Is dit wat ik denk dat het is' vroeg ze ongelovig. Tijdens haar eerste zwangerschap had Kjell haar ten huwelijk gevraagd maar ze had nee gezegd omdat het om hun liefde moest gaan en niet omdat ze een kind verwachtten.

Kjell knikte zijn hoofd. Een twinkeling van geluk was te zien in zijn ogen.

'Aya, lieverd. Jij bent de persoon met wie ik de rest van mijn leven wil delen. Ik kan me geen toekomst voorstellen zonder jou aan mijn zijde. Jij bent mijn rots inde branding. Alleen jij en de kinderen zijn belangrijk. Jij bent de liefde van mijn leven. Wil je met mij trouwen?'

Tranen van vreugde sprongen in Aya's ogen terwijl ze naar de man van haar dromen keek.

'Ja, ja duizend keer ja' riep ze uit.

Met trillende handen schoof Kjell de prachtige ring om Aya's vinger en op dat moment voelden ze zich beide zo gelukkig.

'Eigenlijk heb ik geregeld dat je ouders hier komen oppassen maar eigenlijk wil ik gewoon hier samen blijven met jou.'

Aya grinnikte. 'Het maakt mij niet uit wat we doen zolang we maar samen zijn.'

Kjell glimlachte en kust haar zachtjes op haar lippen. 'Dat klinkt perfect voor mij' zei hij terwijl hij haar optilde en haar naar het bed bracht. 

Hou Je Me VastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu