Hofdstuk 30.

32 3 0
                                    

"Geef altijd je volledige inzet"

'Zijn jullie al bijna klaar de wedstrijd begint zo?' Ongeduldig liep Noussair van zijn ene been op zijn andere te wippen terwijl Jurgen even zenuwachtig ook zijn hoofd op de deur stak.

'Bijna' antwoordde Silke terug terwijl ze het plakband over de doos heen legde en deze daarmee afsloot. Het was de zoveelste doos geweest deze middag en door al dat plakband waren haar hele nagels om zeep geholpen. Aya had al een aantal keer gezegd dat ze van haar een bezoekje aan de nagel salon cadeau zou krijgen maar daar wilde Silke helemaal niets van weten.

'Nu alleen mijn kleren nog maar die doen we morgen wel.' Tevreden met het resultaat tot nu toe bekeek Aya de ruimte van haar appartement. Overal stonden opgestapelde dozen met daarin haar spullen. Hoeveel spullen kon een mens verzamelen

'We moeten nu echt weg hoor' liet Jurgen hun weten.

'Ik weet het' Aya liep achter Jurgen aan die nog net niet rennend naar zijn auto liep.

Als het vijfde wiel tussen de twee stelletjes in schoof ze naast Posie en Noussair op de achterbank.

Posie en Noussair hadden het erover dat Kjell deze basisplek meer dan verdiende terwijl Jurgen daar tegen in ging en zij dat hij eigenlijk nog meer dan dat verdiende.

'Hij verdient het ook om een goede wedstrijd te keepen.'

'Dat is aan hemzelf' bracht Noussair ter discussie. 'Niet dat ik denk dat hij daar niet toe in staat is maar dat heeft hij zelf in de hand.'

Aya mengde zich niet in de discussie. Ze had geen verstand van voetbal. Ze had wel verstand van Kjell en als ze de berichtjes eerder op de dag moest geloven was hij enorm zenuwachtig voor zijn eerste wedstrijd bij Dortmund. Daarom besloot ze om hem nog even extra support toe te sturen zo vlak voor de wedstrijd.

Aya: Ik denk aan je! Succes! Alles komt goed. Jij gaat die wedstrijd rocken!

Direct kreeg ze een bericht terug.

Kjell: Ik mis je. Wilde dat je hier op de tribune zat.

Kjell stuurde er een foto bij van het stadion waar hij bezig was met zijn warming up. Ze kon nog niet geloven dat dat binnenkort ook echt haar leven zou zijn. Maar desondanks was ze er wel meer dan klaar voor.

Aya: Mis jou ook. Volgende wedstrijd ben ik erbij!

En dat was niet zomaar een loze belofte die ze deed. Morgen was de rechtszaak waar ze al zo lang op wachtte. En als dat allemaal achter de rug zou zijn vertrok ze naar Dortmund om weer tijd met Kjell te kunnen doorbrengen. Ze wist niet of ze haar studie op afstand zou blijven volgen of dat ze deze aan een Duitse universiteit zou oppakken. Wat ze wel wist was dat ze bij Kjell hoorde.

Aya bekeek samen met Noussair, Jurgen, Silke en Posie de wedstrijd waarbij Kjell de nul wist te houden. Zijn eerste wedstrijd voor Dortmund sloot hij dan ook af met een twee nul winst. Ze was apetrots op hem en wilde niets liever dan hem in zijn armen vliegen. Die klote afstand hield dat alleen tegen.

Nog geen twaalf uur later liep Aya de over de parkeerplaats van het gerechtsgebouw. Vandaag zou de zaak van Joost behandeld worden. Omdat het een 'klein' vergrijp was, zou ook direct het vonnis volgen.

In tegen stelling tot gisteren was het nu Kjell die haar een bemoedigend berichtje stuurde.

Kjell: Succes lieverd. Het is vandaag prachtig weer voor een goed vonnis.

Ondanks dat Aya zo'n bericht had verwacht van Kjell zwol haar hart direct op.

Aya: Ik bel je na de uitspraak! Het is ook geweldig weer om te trainen

Hou Je Me VastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu