"Je bent de enige vriend aan wie ik dit kan vragen"
'Blijf je vannacht bij mij' mompelde Kjell in Aya haar oor terwijl ze van het restaurant terug liepen naar de auto.
Aya gaapte en knikte haar hoofd. Het was weekend dus hoefde ze morgen niet naar het ziekenhuis. Ze zou lekker kunnen uitslapen terwijl Kjell de voorbereidende training van de wedstrijd van morgen had. Misschien dat ze in de middag nog samen iets konden doen.
Kjell pakte haar hand vast. Toen hij voelde hoe koud deze waren bracht hij ze naar zijn lippen en blies er zachtjes op.
'Waarom veranderden jouw lichaamsdelen toch altijd in ijsblokjes zodra de temperatuur onder de tien graden gaat?'
'Ik weet het niet' glimlachte Aya. Ze had dat altijd al gehad. Ze was gewoon een verschrikkelijke koukleum.
Kjell stopte met lopen en haalde zijn sjaal van zijn nek af waarna hij deze om die van Aya heen wikkelde. Toen hij hem had vastgeknoopt kuste hij haar tevreden op haar voorhoofd. Zijn armen wikkelde hij om haar benen heen waarmee hij haar optilde.
'Wat doe je?' riep Aya gillend. Haar handen legde ze op zijn schouders.
'Jou naar de auto tillen. Zodat ik de verwarming aan kan zetten voordat je helemaal in een blokje ijs veranderd.'
Aya schudde haar hoofd maar liet Kjell zijn gang gaan. Ze kende hem goed genoeg dat het nu toch geen zin had om tegen hem in te gaan. Stiekem genoot ze er ook wel een beetje van dat hij haar naar de auto droeg.
'Nog steeds koud?' vroeg Kjell een uur later toen Aya onder de deken naast hem lag. Haar hoofd lag op zijn borst en haar voeten waren verstrengeld met de zijne.
'Nee het gaat wel' glimlachte Aya. Ze tilde haar hoofd op en kuste de rechtermondhoek van Kjell die daar geen genoegen mee nam en haar direct terug kuste.
Na enige tijd verbrak Kjell de kus en streelde hij met zijn duim over Aya haar wang.
'Ga slapen schat. Ik zie dat je moe bent. Waarschijnlijk was dat deels zijn schuld omdat hij haar die nacht ervoor wakker had gehouden terwijl ze ook nog een volledige dag moest werken in het ziekenhuis.'
Aya knikte haar hoofd. 'Welterusten Kjell. Ik hou van je.'
Een glimlach verscheen op zijn gezicht. 'Ik ook van jou Aya.' Hij kuste haar voorhoofd nogmaals, trok haar naar zich toe en legde de deken iets beter over haar heen. Niet veel later hoorde hij haar rustige ademhaling die aangaf dat ze sliep.
Hij kon het nauwelijks geloven dat zijn droomvrouw in zijn armen lag, met zijn voetbalshirt aan. Hij had zich nog nooit zo compleet gevoeld.
Aya werd wakker met een leegte om zich heen. Dat was niet gek gezien ze wist dat Kjell vroeg op moest om te trainen. Morgen zouden ze een belangrijke wedstrijd hebben. En dus had de trainer een extra training ingepland. Ze baalde er gewoon van dat ze hem niet had horen opstaan om zo nog een vluchtige kus mee te pikken.
Aya hoorde haar telefoon een geluid maken en pakte deze van het nachtkastje. Ze had een aantal appjes ontvangen. De één was van haar broertje die vertelde dat hij met een nieuwe opleiding wilde beginnen. Hij was er nog niet uit welke maar volgende week zou hij naar een open dag van de universiteit gaan.
Aya reageerde meteen enthousiast op Nourdin en stuurde dat ze wel mee wilde als hij dat goed vond.
Het volgende appje was van Kjell. Die stuurde dat de afbakbroodjes op het aanrecht lagen en ze deze enkel zes minuutjes in de oven moest stoppen. De sinaasappelsap stond in de koelkast.
Ze reageerde terug met een kuspoppetje waarna ze opstond uit het bed van Kjell wat veel te lekker lag. Ze kon daar echt uren in vertoeven.
In de hoek van de slaapkamer vond ze een badjas die ze aantrok. Zoals Kjell in het appje had gezegd lagen de broodjes al klaar. Wat hij niet had gezegd was dat er overal schattige briefjes op waren geplakt.
JE LEEST
Hou Je Me Vast
ChickLitDeel 3 van de Speel en Overwin Serie Aya is kapot wanneer ze hoort dat haar oudere broer Zayd is omgekomen in Syrië tijdens zijn militaire missie. Ze vindt troost bij Kjell, de beste vriend van haar broer. Kjell houdt haar vast terwijl de rest van...