Hoofdstuk 24

26 2 3
                                    

"Wees ALTIJD trouw aan jezelf, ook al proberen anderen je te beïnvloeden"

Het was de allereerste keer dat Aya zelf de operatie mocht uitvoeren en dat vond ze verschrikkelijk spannend.

Dokter Tom had al minimaal vijftien keer gezegd dat ze zich moest ontspannen maar het hielp niet. Ze wilde dit zo graag goed doen. Ze moest zich op één of andere manier bewijzen.

De vrouw waar ze nu in lag te snijden had een auto ongeluk gehad en aangezien het verder rustig op de spoedeisende hulp was had Tom de verantwoordelijkheid aan haar overgelaten. Op deze manier kon hij hij haar begeleiden zonder dat er de druk van andere patiënten op lag.

Ze checkte of het bloedinfuus goed aangesloten was en ging vervolgens met het plaatsen van de pinnen en schroeven in de wervelkolom. Ze hoopte zo dat dit er op z'n minst voor zou zorgen dat deze vrouw niet in een rolstoel zou belanden maar gewoon weer zou kunnen lopen.

Rustig gaf dokter Tom haar iedere keer uitleg wat ze moest doen en waar dit goed voor was. Ruim anderhalf uur later werd de wond dichtgemaakt en werd de patiënt door een verpleegster naar haar kamer gebracht.

'Je deed het goed, Aya' complimenteerde dokter Tom haar terwijl ze samen naar de kantine liepen.

Aya maakte de deur open en zag daar dokter Joost zitten waardoor ze meteen iets terugdeinsde. Ze herstelde zich snel wenste hem een goedemiddag en ging vervolgens aan één van de stoeltjes zitten aan de andere kant van de tafel.

'Aya heeft zojuist haar eerste operatie gedaan' vertelde Tom aan Joost.

Joost zijn blik ging naar Aya toe. 'Echt?' vroeg hij haar waarop zij haar hoofd knikte.

'Het ging echt perfect. Ze wordt een goede arts' vond Tom.

Aya glimlachte. Op de hoek van de tafel zag ze haar schoolpapieren liggen.

Het waren de papieren die Joost nog altijd moest invullen over haar functioneren en nu Tom in de kamer was vond ze dat nu het juiste moment was.

'Kunnen we misschien even naar mijn beoordelingsformulier vanuit school kijken. De vorige keer heb ik die samen met Joost ingevuld, maar aangezien ik bij jullie beide meeloop is het misschien handig als we dat nu met z'n drieën doen.'

Ze vertelde er niet bij dat Joost haar de vorige keer genaaid had door expres aan te geven dat ze bepaalde competenties nog niet goed beheerste. Waarschijnlijk had hij dat alleen gedaan omdat ze hem een half uur daarvoor had afgewezen toen hij haar probeerde te kussen.

'Tuurlijk wil ik even meekijken. Wat zijn de vragen?' Tom pakte het papierwerk van de tafel maar dit werd direct uit zijn handen getrokken door Joost.

'Ik kan dit ook alleen met Aya doen. Dan kan jij alvast de volgende operatie voorbereiden' Joost zijn glimlach was vriendelijk maar Aya wist zeker dat hij er helemaal niets van meende.

'Het is rustig vandaag. Er is nog geen volgende operatie gepland.'

'Oh' Joost haalde onverschillig zijn schouders op. 'Dan doen we het met z'n drieën.

De papieren werden ingevuld en tot haar opluchting werd er aangegeven dat Aya nu alle benodigde competenties behaald had. Dit betekende dat ze in het volgende semester kon kiezen voor een nieuwe afdeling in het ziekenhuis. Ze hoefde dus nog maar een paar weekjes te overleven.

Pas toen Joost zijn handtekening onder de papieren had gezet kon Aya opgelucht ademhalen. Ze had gewoon 30 studiepunten binnengehaald.

Op het moment dat Aya de papieren inscande ging het alarm af wat aangaf dat er een nieuwe patiënt binnen werd gebracht.

'Ik ga wel' zei Tom en hij verliet de kantine.

Op dat moment sloeg de sfeer in de kantine in één moment om. Het ene moment stond Joost nog minstens vier meter bij haar vandaan en het volgende moment stond hij achter haar en lagen zijn handen om haar borsten.

Zijn hoofd ging naar haar hals waar hij zachtjes aan zoog. 'Je dacht toch niet dat je zo gemakkelijk van mij af kwam' klonk zijn stem schor.

Aya probeerde zich los te schudde maar de greep van Joost was zo strak dat ze geen schijn van kans had.

'Laat me los' siste ze naar achteren.

'Niet nu ik je net heb Aya. Niet nu.'

Hij draaide haar om in zijn armen en kuste haar lippen.

'Kom op schat. Kus me terug' gromde hij toen Aya haar lippen stijf op elkaar bleef houden.

Zijn hand ging onder haar doktersjas en omvatte daar haar blote linker borst.

Met zijn tong probeerde hij haar mond binnen te dringen. Toen Aya dit blokkeerde door op zijn tong te bijten flipte Joost.

'Kutwijf' riep hij waarop hij nu harder in haar borst kneep en haar voorover duwde over de tafel.

'Ik zet je dit betaald.' Joost knoopte zijn eigen broek los en haalde daar zijn lul uit.

De handen van Joost vonden vervolgens zijn weg naar de knoop van Aya haar broek waar hij nu aan begon te sjorren.

Voor de tweede keer in vijf minuten ging het alarm af dat er een spoed patiënt binnen kwam. Binnen no time had Joost zijn broek weer aan en was hij paraat om de patiënt te helpen. Met een waarschuwende blik wees hij naar Aya. 'Denk maar niet dat je er nu onderuit komt' waarschuwde hij haar waarop hij de kantine uit liep.

Verbijsterd bleef Aya een aantal minuten voor zich uit staren. Ze was zojuist gewoon ontkomen aan een verkrachting.

Wat moest ze nu doen? Hier blijven was geen optie. Straks zou Joost weer terug komen. Naar huis gaan was ook geen optie want dan zou ze in haar bed gaan liggen en er nooit meer uitkomen. Terwijl ze juist Posie beloofd had om op tijd op Texel te zijn.

Vervolgens besloot ze het geen te doen wat ze al veel eerder had moeten doen. Ze raapte al haar moet bij elkaar en ging naar de directie van het ziekenhuis om haar verhaal te vertellen. Ze had geluk dat ze het beoordelingsgesprek met haar telefoon had opgenomen. Ze was namelijk veel te bang geweest dat Joost alsnog die papieren met haar competenties niet had willen tekenen en dan had ze tenminste het bewijs nog op audio. Die audio was alleen nooit stop gezet en dus had ze ieder zuchtje en kreuntje wat Joost gelaten had nu ook vastgelegd.

Hou Je Me VastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu