Posie en Noussair zijn geweldig samen
'Ik houd echt van het strand hier' kirde Posie. Aya keek opzij en schonk Kjell een schuine blik.
Ze waren zojuist via de duinen het strand op gelopen en in de verte had ze al enkele familieleden van Posie zien staan. Noussair keek momenteel zo nerveus dat het leek alsof hij ieder moment van zijn stokje kon gaan. Alles verraadde dat Noussair ieder moment op één knie neer kon vallen. Posie had daarentegen niets door en was haar vrolijke zelf.
Het stel liep steeds verder waarbij Kjell Aya met zich meetrok richting de duinen om Posie en Noussair wat meer privacy te gunnen. Noussair keek nog een laatste keer achterom richting Kjell die meteen een geruststellende blik gaf en zijn duimen opstak.
Noussair moest verdomme niet zo zenuwachtig doen want Posie zou gegarandeerd "ja" zeggen.
'Het verbaast me dat hij het relatief klein gehouden heeft' gaf Aya toe toen ze buiten gehoorafstand waren. Ze had verwacht dat hij met die parachute van hem naar beneden zou springen en dat daar dan in het strand de "wil je met me trouwen" tekst zou staan.
'Hij houdt rekening met Posie' zei Kjell schouderophalend terwijl hij zich in het zand liet vallen.
Aya keek naar beneden en trok haar wenkbrauwen op. 'Het is december Kjell. Dat zand is zo nat dat als je straks opstaat je hele broek doorweekt is.' Zelf had ze een sjaal en dikke handschoenen aan maar zelfs dat leek niet te helpen tegen de koude wind die over het strand heen waaide.
Kjell zag haar rillen en met een eenvoudig gemak trok hij haar omlaag in zijn armen.
'Op deze manier wen ik alvast aan de kou maar ik ben blij dat ik jou eerst nog eventjes kan verwarmen.'
Hij streelde met zijn hand over Aya's gezicht en trok haar knal paarse muts nog even recht. Het liefste wilde hij een kus op haar lippen drukken maar in plaats daarvan drukte hij een zijn lippen op haar wang.
'Ik moet je iets vertellen' klonk hij plots serieus. Zijn adem maakten warme wolkjes tegen haar wangen aan.
Aya's ogen vonden de bezorgde blik in Kjell zijn ogen.
Direct omvatte ze zijn hand en gaf een klein kneepje ter geruststelling.
'Wat is het?' vroeg ze zachtjes.
'Ik ga bij Ajax weg. Gisteren heb ik mijn contract getekend nadat de keuring goed is verlopen. Na de winterstop hoop ik eindelijk weer eens wat speelminuten te maken'
'Echt? Wat goed! Gefeliciteerd!' Enthousiast omhelsde ze Kjell en drukte een kus op zijn lippen. 'Ik ben zo trots op je' glunderde.
'Dit is je reactie?' vroeg Kjell verbaast terwijl hij naar de dolblije Aya keek.
Aya voelde zijn stemming. 'Je bent niet blij? Wilde je bij Ajax blijven? Ik dacht dat je vooral veel minuten wilde maken?'
'Dat wil ik ook maar toen ik gisteren tekende had ik nooit durven dromen dat ik vandaag hier met jou zou zitten. Ik wil je niet alleen laten Aya. Niet nu. Niet nu je mijn steun meer dan ooit kan gebruiken. Niet nu er ik weet niet wat over je heen komt doordat de directie van het ziekenhuis je niet geloofd. Niet nu ik je eindelijk weer terug heb.'
Aya glimlachte voorzichtig. 'Ik ben sterk Kjell, en hoewel ik je steun meer dan waardeer moet ik dit alleen doen. Ik bedacht me vanmorgen dat ik het hier niet bij wil laten zitten. Ik wil Joost er niet mee weg laten komen. Straks maakt hij nog meer slachtoffers. Ik zag hoe hij laatst naar een andere verpleegkundige keek. Als niemand iets doet blijft het zo door gaan. Het zal niet gemakkelijk zijn maar ik moet dit gewoon even doen. En als ik het dan helemaal zat ben kan ik naar jou toe vluchten. Naar waar was het?'
'Dortmund' fluisterde Kjell direct door gevolgd door haar 'ik ben zo ongelofelijk trots op je.'
Aya stootte hem aan en wees naar verderop op het strand. 'Het gaat volgens mij gebeuren.'
Het tweetal zag hoe Noussair op één knie neer viel en toen een doosje opende. Posie sloeg haar handen voor haar mond en knikte heftig ja.
'Ik geloof dat ik zo het water in moet' bromde Kjell.
'Je moet wat?'
'Nous was zo zenuwachtig dat ik opperde om de zee in te rennen als ze ja zou zeggen. Ik hoopte dat dat hem wat meer zou laten ontspannen maar ik geloof niet dat dat gewerkt heeft.'
'je kan nu nog weg'
'Neuh Noussair gaat met daar aanhouden. Vroeg of laat zou ik er in moeten en dan kan ik het maar beter meteen hebben gehad.'
Overal op het strand werd er gejoeld door familie en vrienden van Posie en Noussair die op het tweetal afrenden toen Noussair zijn aanstaande verloofde in zijn armen tilde en een rondje met haar draaide.
'Kom dan gaan we er ook heen.' Aya stond op en stak een hand uit naar Kjell die haar hand aannam. Zijn arm sloeg hij losjes over haar schouder heen.
'Ich liebe dich' grijnsde hij breed haar kant op.
'Al een cursusje Duits genomen, zie ik?'
'Alleen de belangrijkste woordjes.'
Het tweetal kwam bij het verloofde stel. Gillend vielen Aya en Posie elkaar in de armen. 'Laat je ring eens zien?' vroeg ze enthousiast.
Trots stak Posie haar arm naar voren zodat Aya de ring kon bewonderen.
'Wauw. Hij is prachtig.'
'En binnenkort draag jij er ook één' knipoogde Posie meteen.
Aya schudde grijnzend haar hoofd.
Tegelijkertijd omhelsde Kjell zijn beste vriend en klopte uit extase misschien net iets te hard op zijn rug.
'Ik zei het je toch.'
'Ja ja ik weet het. Zorg jij nu maar dat je in de zee komt.'
Kjell schudde zijn hoofd en ritste zijn jas open gevolgd door zijn schoenen en broek.
Noussair nam het tafereel in zich op. 'Fuck it. Ik doe gewoon met je mee.'
Enkele tellen later renden de twee in alleen hun boxershort de zee in. Alsof ze nog bij de pupillen speelden drukte Kjell Noussair even kopje onder.
'Je gaat trouwen' riep Kjell uit.
'Ja' glunderde Noussair.
'Maar de belangrijkste vraag ....'
'Nou?'
'Heb je haar tijger genoemd?'
Noussair schudde zijn hoofd. 'Nee die bewaar ik voor vanavond. Het was nu een simpele liefste.'
'jammer hoor' grinnikte Kjell.
Kjell en Noussair liepen weer terug het stand op. Met deze temperaturen was het niet gezond om nog veel langer in het water te blijven hangen.
Terug op het strand sloeg Kjell van achteren zijn armen om Aya heen waarbij de druppels van het koude water op haar huid vielen.
'Kjell' gilde ze uit. 'Weet je hoe koud dat is?'
'Ja want ik kom er zojuist uit.'
JE LEEST
Hou Je Me Vast
ChickLitDeel 3 van de Speel en Overwin Serie Aya is kapot wanneer ze hoort dat haar oudere broer Zayd is omgekomen in Syrië tijdens zijn militaire missie. Ze vindt troost bij Kjell, de beste vriend van haar broer. Kjell houdt haar vast terwijl de rest van...