0.3

3.2K 191 23
                                    

"Vad sitter du och flinar åt då?" frågade Felix och drog till sig min dator när vi dagen därpå hade ännu lite mer studioarbeten. Det som stod på schemat var först och främst en plåtning med någon tidning och sedan skulle vi vara med i en intervju till den tidningen. Som tur var så skulle vi hålla till i vår egen studio så vi var inte tvungna att dra oss iväg någonstans.

"Ge hit den!" gav jag ifrån mig lite ilsket när Felix hade fått tag i min dator.

"Du skämtar med mig? På riktigt, sitter du och stalkar igenom Sofias facebook och instagram?" skrattade Felix åt mig. Jag slet hastigt till mig min dator som han hade i sina händer och det var nära på att den skulle flyga genom hela rummet eftersom jag tappade lite på greppet. Som tur var så gjorde jag inte det utan den slog bara ner i bordet lite hårdare än vanligt. Det hade inte varit så roligt för mig om jag hade råkat tappa den med tanke på att den hade kostat över tio tusen kronor.

"Jag kan inte hjälpa att jag saknar henne som bara den. Allt jag vill är att hålla om henne och att allt bara ska bli som innan jag gjorde mina idiotiska drag", suckade jag och fortsatte att scrolla genom hennes profi på instagram som under det senaste året hade vuxit sig mycket större. Av vad jag kunde minnas så hade hon bara några hundra följare när vi lärde känna varandra och nu hade hon närmare sextusen följare.

"Men varför kan du inte bra ta och skriva till henne om du saknar henne så mycket? Det är väl inte så svårt?" Felix drog handen genom håret och fiskade upp telefonen ur bakfickan innan han slog sig ner på stolen bredvid mig. Nästan direkt efter att han hade slagit sig ner så kom både Oscar och Ogge in genom dörren tätt följt med Daphne efter sig. Daphne och Ogge hade något var jag ganska säker på. Efter en resa som han hade gjort tillsammans med henne i skolan så hade han förändrats totalt. Den vanligtvis ganska tuffa attityden han kunde bära på hade bytts ut till en aningen mjukare och jag kunde nästan ana att han hade blivit lite kär. Hittills hade de inte gått ut officiellt som ett par men det var tydligt för oss alla i deras närmsta krets att de var en bra bit på väg in i ett förhållande.

"Jag vågar typ inte", suckade jag och fick genast ögonkontakt med Oscar och Ogge.

"Vad vågar du inte?" frågade Ogge.

"Han vågar inte skriva till Sofia att han vill träffa henne", svarade Felix åt mig och snabbt gav jag honom en lång blick.

"Men vaddå? Du sa ju det nyss?" sa han och sträckte upp händerna över huvudet. Jag bara rullade irriterat med ögonen för att sedan sjunka ihop ännu lite längre ner på stolen där jag satt.

"Kan ni bara sluta lägga er i det här? Det här är min ensak så snälla låt mig bara drömma om henne så länge." Med ett knapptryck på command och q så stängde jag ner internet för att sedan lägga igen locket på min dator. Resten av crewet hade nu samlats här och därfär var det lika bra att lägga undan datorn.

"Gör som du vill men jag tycker ändå att du ska ta och skriva till henne om du vill få kontakt med henne och inte bara sitta här inne och scrolla genom hennes flöden. Om du gör det så kommer du aldrig lyckas bli vän med henne igen", sa Felix och riktade sedan uppmärksamheten till Katia som stod och gapade om något tillsammans med Daff. Irriterat tittade jag bara bort och tänkte tillbaka på när jag senast såg henne. Hon hade sagt till mig då att hon inte ville att jag skulle glömma henne och det var helt säkert att jag inte hade gjort det. Jag hade inte glömt henne det minsta lilla.

friend request - o.rWhere stories live. Discover now