2.7

2.5K 159 12
                                    

Det var söndagkväll och jag satt placerad i studion med en massa arbete för engångsskull. Hela dagen hade varit fullspäckad med möten och träffar med nya låtskrivare, producenter och även några som skulle börja jobba med oss. Vi hade fått veta på mötena att en turnéplan för hösten hade gjorts, det var några konserter som skulle göras på olika ställen i Sverige men innan det skulle vi hinna med att göra en ny platta. Alltså skulle vårt arbete som fram tills nu bara hade varit långtråkigt och segt bli betydligt mycket roligare. Enda problemet var att vi skulle vara tvungna att sitta inne hela sommaren för att jobba - om vi nu inte kunde få lite semester från arbetet.

Jag låg utsträckt i soffan med ett kompendium med papper och läste igenom alla villkor och saker som skulle göras här framöver för att rädda vår karriär. Mycket var sådant jag knappt begrep vad det handlade men andra saker tog jag verkligen in - som det där med att vara ännu mer social på olika medier. Ville vi hålla vår fanbase levande så var vi tvungna att arbeta med den också, vi var tvungna att svara fans, träffa fans, gilla bilder, lägga upp bilder och bara vara allmänt aktiva. Var vi inte det skulle vi tappa dem allteftersom.

Annat som stod i papperna var allt det där med administrationen runtom oss. Vilka som skulle jobba med vad, hur vi skulle utveckla arbetet och vilka som från och med nu ingick i teamet runtom oss. För mig var det mesta som handlade om det ganska ointressant, därför bläddrade jag bara vidare i kompendiet.

"Omar, är det sant att du hängde med Sofia hela dagen igår?" flinade Felix som kom gående in i rummet där jag låg utsträckt i soffan och försökte att fokusera på att läsa i papperna.

"Va?" kastade jag ur mig mest bara för att få lite mer betänketid på vad jag skulle säga. Jag hade nämligen inte berättat för killarna igår när jag hade kommit till studion efter vår lilla träff tidigare under dagen. Det var egentligen mest för att de inte frågade och sedan visste jag inte heller om det var värt att tala om för dem att hon och jag var på god väg att bli vänner igen efter allt som hänt tidigare.

"Du hörde precis vad jag sade", sa han och vickade med ögonbrynen sådär irriterande som bara han kunde göra. Det fanns så mycket som han gjorde som irriterade mig men det var speciellt när han försökte låtsas vara mycket bättre än alla andra.

"Varför undrar du ens?" undrade jag lite bittert.

"Jag läste det här på hennes blogg, eller hon nämnde ju inget namn men det lät precis som att det var du, och sedan så såg motivet på den där bifogade bilden i inlägget ut precis som din hand med klocka och allt", svarade han och blinkade med sitt vänstra öga väldigt flirtigt åt mig.

"Jaha", sa jag enkelt och obrytt.

"Så du var alltså med Sofia igår?" tjöt han överlyckligt och kort senare kom de två andra killarna in i rummet. Ogge som precis som alltid hade med sig Daphne vart han än gick hade med sig henne idag igen och Oscar han var ensam.

"Vänta vad snackar ni om?" frågade Oscar genast.

"Jag var med Sofia igår", mumlade jag tillsvars. Allas ögon vidgades förutom Daphnes då hon redan visste att jag skulle träffa Sofia. Det var hon som hade bestämt platsen vi skulle träffas och lite annat, alltså hade hon varit lite delaktig i att vi nu hade blivit lite mer åt vänskaps hållet igen.

"Är du seriös nu? Var det inte hon som sade att hon inte ville ha något med dig att göra och att hon var så över dig?" frågade Ogge hastigt. Det han sade stämde in lite på det hon hade sagt den där kvällen under eventet - hon hade sagt till mig att hon inte hade några känslor kvar och att vi förmodligen inte skulle kunna bygga upp någon vänskap alls. Dock hade det visat sig en helt annan sak nu, om jag inte hade förstått henne helt fel.

"Jo men alltså vi typ pratade igenom det", sa jag väldigt osäkert.

"Snart kan ni gå på dubbeldejter." Felix tittade på oss och försökte göra till sig så att han såg så söt ut som det bara gick. Jag skrattade till.

"Kanske en dubbeldejt mellan dig och Oscar samt Ogge och Daphne. För du och Oscar ska väl snart gå ut med ert förhållande?" flinade jag retsamt. Vi höll alltid på att retas med Felix och Oscar på det viset och det hade vi gjort enda sedan innan allt det här med shipnamn hade blivit något stort.

"Vad drar ni nu in mig i jag är helt borta, vad snackar vi ens om?" Oscar som mest bara hade stått i sina egna tankar vaknade till när han hörde sitt eget namn och blev genast väldigt fundersam över vårt tidigare samtalsämne. Det roade mig ganska mycket hur borta han var större delen av tiden, det var nästan att man undrade vad som föregick i hans huvud när han inte var närvarande.

"Vi snackade om att Omar var med Sofia, sedan gick vi över i att prata om dejter i framtiden", svarade Felix.

"Soft, du kan ju bjuda henne på midsommarafton Omar. För ni har väl inte glömt att vi ska ha den fetaste midsommarfesten i år?" log Oscar. Vi alla skakade på huvudet - även fast vi alla nog hade glömt den. I alla fall jag hade gjort det. Att bjuda henne var dock inget större problem, det var bara det där att hon skulle gå med på erbjudandet eller snarare inbjudan.

______

lol mina kapitel suger, funderar på vad jag ska göra av denna, kanske lägga boken på sidan ett tag för den blev inte alls som jag hade tänkt mig... vet inte hur jag gör än men det kommer förmodligen bli något sådant.

friend request - o.rWhere stories live. Discover now