Fotograferingen övergick i en långtråkig intervju till det här magasinet som skulle ha oss som någon slags "huvuddel" i tidningen. Det var ganska smickrande ändå att folk ville ha oss till sådana grejer men just idag var mina tankar på helt andra håll. Jag kunde inte riktigt sätta ord på vad det var för känsla som bubblade i min kropp och som gjorde mig galen men det hade väldigt mycket att göra med Sofia - det var jag säker på. Det var nästan så att jag längtade efter att få sätta mig ner och kanske möjligtvis skriva något till henne. Inte för att jag visste vad jag skulle skriva men något hade jag i alla fall bestämt mig för.
"Så vad finner ni mest attraktivt hos en tjej då?" frågade tjejen som intervjuade. Hon hade hennes smartphone liggandes på bordet framför oss och blocket som hon stödantecknade i samt frågade frågor från låg i hennes knä. Ett litet ljud från pennan hördes då hon slog den i en jämn takt mot blocket. Först var det ganska lugnt från mitt håll att hon höll på så men allt eftersom tiden gick så blev det bara mer och mer irriterande."Svår fråga, men attityd och en stark karaktär är jävligt sexigt men det finns så klart en gräns när det sexiga övergår i något riktigt avtändande istället", svarade Felix som alltid var först ut. Det var nästan så att han alltid pratade för oss men det spelade egentligen inte mig någon roll. Han fick göra det bäst han ville eftersom han ändå var den bästa av oss på att formulera sig.
"Måste nog hålla med Felix där." Oscar nickade instämmande och tjejen antecknade ner i hennes anteckningsblock.
"Sist av allt så ställer jag den typiska frågan som jag vet att alla ställer till er men är ni alla singlar eller har ni någon kärlek på gång i era liv?" frågade hon och tittade med hennes stora blåa ögon på oss. Jag tittade på de andra killarna men stannade upp ännu lite längre på Ogge som såg lite nervös ut. Han verkade vilja säga något och det handlade förmodligen om Daphne som jag var helt hundra på att han var tillsammans med. I ett sådant här ögonblick skulle jag vilja säga att jag var upptagen, att jag var tillsammans med den finaste tjejen man kunde tänka sig men nu tyvärr så var det inte så. Jag var singel men inte det minsta ledig dock. Den enda jag hade den minsta lilla tanken på var Sofia och så förblev det.
"Jag är singel", sa Oscar.
"Precis samma här och jag har faktiskt ingen som jag tycker om lite sådär extra speciellt mycket", flikade Felix in och nickade mot hon som intervjuade oss.
"Vad säger du? Hallå gillar du inte mig?" lipade Oscar och knuffade honom i sidan.
"Klart jag gör älskling", flinade Felix och lade sin kind mot Oscars kind. Tjejen som intervjuade log nöjt och riktade sedan fokus till mig och Ogge.
"Ni två då?" frågade hon charmigt. Ogge nickade mot mig precis som att jag skulle svara först så därför tog jag ett djupt andetag och andades ut.
"Nej jag är helt klart singel men jag tycker väldigt mycket om en tjej som jag dock är säker på inte gillar mig på samma sätt", svarade jag lite dystert. Hon nickade mot mig och vände sig sedan till Ogge som satt och stampade lite otåligt med foten i golvet.
"Jag har en flickvän och hon är faktiskt till och med här idag. Vi har varit tillsammans nu i några månader men vi har inte förrän nu känt att vi vill gå ut med det öppet eftersom vi hade en ganska sviktande första period." Ogge log och vinkade in Daphne. Hon kom gående mot oss och både Oscar och Felix tittade på henne förundrat precis som att de inte hade förstått att de hade varit tillsammans ett tag. Jag hade dock sett det ganska tydligt så mycket som dem var uppe i varandra, höll om varandra och hur mycket tid som Daphne spenderade med oss. Hon hade till och med fått ett litet halvt jobb för vårt skivbolag och det var att skriva låtar till oss och våra andra partners som också var signade här.
"Men åh vad sött", gav hon som intervjuade oss ifrån sig och log. Felix startade sedan ett gratulationstal till Ogge och Daphne, som vanligt när det hände något speciellt. Han höll alltid tal för oss och det förvånade mig inte det minsta att han hade valt retorik som en tillvalskurs i skolan nästa år.
"Men då tror jag att det var bra för mig, jag tackar så mycket", sa hon sedan och lade på inspelningen och försvann iväg till Katia som hade hand om henne för tillfället. Vi andra började smått packa ihop medan hon försvann iväg.
"Vem var det du nämnde när du pratade om den du var kär i?" frågade Daphne och ställde sig bredvid mig när jag slängde på mig min jacka och tog ett grepp om paraplyet jag skulle vara tvungen att använda när jag kom utanför dörren eftersom det regnade något kopiöst utanför.
"Hennes namn är Sofia, vi pratade om henne tidigare idag", log jag och fick enbart en liten nick som svar.
YOU ARE READING
friend request - o.r
FanfictionOkej, nu ska jag få berätta min historia för er om hur jag försökte få tillbaka min största och första kärlek Sofia Holm. En ganska konstig och kanske lite komplicerad historia som började lite halvt sådär på facebook genom en vänförfrågan. Bok 2 a...