3.2

1.6K 153 16
                                    

Jag hade följt med Sofia hela vägen till tunnelbanestationen där hon skulle kliva av, bara för att jag ville se till så att hon kom hem hel och hållen då man aldrig riktigt visste vad som kunde hända sent på kvällen i en såhär pass stor stad. Att ligga hemma med den vetskapen att hon var ute och gick ensam skulle jag inte ha kunnat leva med, därför var det lika bra att jag följde med henne, i alla fall en bit på vägen. När vi hade åkt de fyra stationerna med en avstigning på T-centralen för att byta från den röda linjen till den gröna så var det dags för avstigning och ett kort farväl.

"Även fast jag inte kunde sova hos dig så var det verkligen hur mysigt som helst att få umgås med dig enskilt igen, på något sätt blev den här träffen mycket mer personlig av något slag då vi faktiskt var hemma hos dig och jag fick se hur du har det", log Sofia när vi hade klivit av tunnelbanan och stod på perrongen i den stora öppna tunneln under marken där stationen låg.

"Det tycker jag med", svarade jag. "Det var kul att du ville komma och hälsa på hemma hos mig. Nästa gång ser jag dock framemot att få komma hem till dig och se hur ditt lilla krypin är."

"Självklart!" log Sofia och lade en hårslinga bakom örat. Handväskan som hade haft på hennes arm ställde hon ner på golvet och sedan tittade hon upp på mig. Hela den underjordiska stationen på Odenplan var tom. Det var inte fler personer än hon och jag som befann oss här nere, om det nu inte satt någon långt bort i tunneln på andra sidan stationen så att säga, för där vi stod fanns det inga andra än hon och jag.

"Jag kanske måste börja röra mig bortåt, ditt tåg tillbaka till T-centralen kommer ju snart", sa Sofia lite generat när vi bara hade stått helt tysta och tittat på varandra. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga då jag verkligen inte ville att hon skulle gå, jag ville att hon skulle stanna här med mig och inte gå iväg. Inte än i alla fall. Långsamt började hon röra sig bortåt och då greps jag nästan av panik, för jag visste att det var något jag skulle säga henne.

"Vänta lite!" sa jag helt plötsligt när hon precis hade tänkt börja gå iväg mot trappan och upp från stationen.

"Först och främst, hade du tänkt gå utan att ge mig en kram?" började jag. "Och sedan hade jag tänkt kolla med dig om du ville hänga med på min och grabbarnas midsommarfest hos Ogge på fredag?"

Sofia stannade upp och såg ut att tänka efter lite. Hon drog handen genom det blonda håret och slängde lite med väskan fram och tillbaka vid sina fötter. Man kunde se att hon var väldigt fundersam, vilket gjorde mig lite orolig. Skulle hon inte vilja gå dit visste inte jag heller om jag ville gå då de andra killarna förmodligen skulle vara alldeles på någon av tjejerna som skulle dit. Ogge skulle ju såklart hålla sig till Daphne men Oscar och Felix skulle få mig att framstå som ensam då de säkerligen skulle klänga sig fast vid någon tjej. Jag själv ville inte heller vara med någon annan tjej än Sofia, därför skulle det inte vara kul att gå runt där ensam.

"Ja visst, men är det säkert att jag får det då?" undrade hon.

"Så klart du får! Det var Oscar som frågade mig om jag skulle kolla med dig om du ville hänga på oss", svarade jag med ett leende. Hon log stort mot mig och närmade sig mig igen.

"Men jag vet inte vart han bor eller något", sa hon.

"Om du kommer till mig runt tolv på fredag så kan vi åka dit tillsammans, jag vet precis hur man tar sig till honom", svarade jag och öppnade upp mina armar för att omfamna Sofia i en mjuk mysig kram. När vi hade slagit armarna om varandra så drog jag henne tätt emot mig och drog in hennes doft som luktade väldigt sött.

"Det blir bra", sa hon enkelt och var precis påväg att slingra sig ur kramen när jag tryckte henne ännu tätare mot mig.

"En sak till innan du går", sa jag och tittade upp mot tidtabellen där det stod att det var en minut tills det att min tunnelbana tillbaka skulle ankomma till perrongen. Jag vände ner min blick igen och sammanlänkade våra läppar igen i en enkel kyss. Hon svarade snabbt med att kyssa mig lätt tillbaka vilket bara gjorde det hela ännu bättre. Även fast jag bara hade haft hennes läppar placerade mot mina några fåtal gånger så hade det blivit som en drog för mig. När jag väl hade börjat kunde jag inte sluta.

------
Ughhh vad dåliga mina kapitel är nuförtiden...

friend request - o.rWhere stories live. Discover now