Dagarna hade sprungit förbi, helgen hade övergått till en ny vecka och vi var nu på veckans tredje dag, alltså onsdag. Hela helgen och veckan fram tills nu hade vi arbetat i studion från runt sju på morgonen till någon gång efter tolv på natten, alltså hade vi arbetat väldigt hårt och intensivt. Vårt nya team var mycket hårdare med oss när det gällde vissa grejer, som till exempel att ha med sig vänner till studion, raster, springa runt i korridorerna, använda mobilerna och så vidare. Med det betydde det att Ogge och Daphne som alltid höll ihop med varandra hade fått separera från varandra under den här intensiva perioden. För mig som knappt hade sett honom utan flickvän på flera månader tyckte att det nästan kändes konstigt. Daphne var nästan som en liten accessoar som han alltid gick runt med, lite istället för en dyr klocka eller en snygg väska.
Den här onsdagen hade vi i alla fall blivit släppta betydligt mycket tidigare än dagarna innan, faktiskt redan vid fem tiden. Därför hade vi hela kvällen fri till att göra annat än att producera och arbeta i studion. Inte för att jag hade något större problem med att jobba där nu när vi hade kommit igång med nya projekt som faktiskt hade någon betydelse. Innan arbetade vi knappt, det var mest bara möten som inte ledde till något och tråkiga uppdrag som att svara på precis samma frågor som vi svarat på så många gånger.
Eftersom att jag var helt ensam den här kvällen slängde jag iväg en extra tanke på Sofia. Hon hade sagt att hon ville träffas mer, därför fick jag den tanken att jag kanske skulle fråga henne om hon ville komma över en stund. Fast hon hade säkert inte den tiden för mig. Hon var säkert fortfarande med hennes killkompis Samuel eller vad han nu hette.
Efter att ha tänkt på det i en evighet så beslutade jag mig för att jag skulle knappa in ett kort meddelande till henne ändå. Vad hade jag att förlora liksom? Det var bättre att jag visade lite intresse till att få umgås med henne än inget alls.
Omar, 17:57:
Hej, har du lust att göra något?
Jag förstår om du inte har det men jag är ensam i min lägenhet och har inget att göra.
Sofia, 18:02:
Jag hade faktiskt precis tänkt skriva till dig!
Omar, 18:03:
Hade du? hahaha ;p
Sofia, 18:04:
Ja, jag lämnade precis Samuel på centralen och hade tänkt typ köpa thaimat eller något till middag och jag hade tänkt fråga om du ville äta det med mig.
Om du vill kan vi ju käka det hemma hos någon?
Omar, 18:05:
JAJAJAJAJA :DD
Sofia, 18:05:
Gillar du det eller? :p
Omar, 18:06
Bästa som finns
Sofia, 18:07:
Men vad sägs om att jag köper takeaway oss och sedan så kommer jag till dig?
Omar, 18:09:
Perfekt!
Det är ju fint väder ute så vi kan sitta på min balkong och äta också :)
Sofia, 18:10:
Bra! Men skicka vägbeskrivning för jag vet inte vart du bor, ehhehehe....
Lyckan som nu sprudlade i min kropp gick inte att beskriva och jag var mer än glad att jag hade skickat iväg meddelandet till henne om att träffas. Nu skulle hon komma hem till mig och se hur mitt lilla boende såg ut. Det här var inget jag hade förväntat mig skulle hända.
————-
Glöm inte att läsa mina två böcker "no boys allowed" och "the music store" :)
YOU ARE READING
friend request - o.r
FanfictionOkej, nu ska jag få berätta min historia för er om hur jag försökte få tillbaka min största och första kärlek Sofia Holm. En ganska konstig och kanske lite komplicerad historia som började lite halvt sådär på facebook genom en vänförfrågan. Bok 2 a...