BAB 25

202 8 3
                                    

KACA mata hitam yang dipakai   di matanya dicabut. Lantas meletakkan di dada baju. Senguris senyuman diberikan kepada haikal dan jasriman. 

" why you guys macam nampak hantu je. Hello it me Jasmine.  I'm back.  Abang long tepi sikit lah macam tak bagi Min masuk pulak" Jasmine menolak lembut tubuh jasriman yang menghalang laluannya.  Tanpa segan silu dia terus duduk tanpa disuruh. Jasriman yang hendak keluar tadi terus tidak jadi.

" come on  bagi lah sambutan sikit bukannya senyap macam ni"

" why tak bagi tahu nak balik?" Ujar jasriman yang sejurus mengambil tempat di sebelah Jasmine.

" wrong question . Abang long sepatutnya tanya Min apa khabar sihat ke? Betul tak abang haikal?"

" abang kinda surprise kamu muncul tiba tiba.  It been three years " jawab haikal.  Speechless betul dia rasa bila melihat sepupunya yang merangkap adik perempuan kepada Jasriman.

" selepas Yasmine meninggal jasmine need to calm down sampai abang Jas perlu hantar Min ke US untuk tenangkan diri. Betul tak abang long" Jasmine tersenyum ke arah Jasriman.

" tak perlu kut kita bahas soal orang yang dah tiada. How was your flight.  Kenapa tak inform kamu nak balik dekat abang.  Mama and papa tahu soal ni? " Jasriman cuba menukar topik.

" nope mama tak tahu lagi. After landed Min terus datang sini.  I miss abang haikal " Jasmine bangun dari tempat duduknya menuju ke meja haikal.

" so abang haikal did you miss me?"

" boleh lah " jawab haikal dengan teragak agak.

" boleh lah? Apa ni ? Tu bukan jawapan yang Min nak dengar " Jasmine dengan beraninya mendekati tubuh haikal lalu memaut lengan kanan haikal sambil menjatuhkan kepalanya di bahu haikal.

Haikal terkejut dia cuba melepaskan pautan tangan Jasmine.  Namun jasmine menguatkan pautan tersebut.

" Jasmine please behave!" Marah jasriman sejurus melihat tindakan jasmine tersebut.

" Min selalu je buat macam ni masa dulu dulu. Abang haikal okey je. Kenapa sekarang tak boleh " jawab jasmine dengan tersenyum kepada haikal.

Tiba tiba pintu dibuka.  Semua mata yang berada disitu memandang ke arah sosok yang berada di muka pintu.

" sayang?"

" aliya?"

Hampir tercabut jantung haikal melihat gerangan di situ dengan wajah yang dingin. Haikal melihat mata aliya tertumpu pada sesuatu dengan tajam seperti menyuruhkan untuk lepaskan pautan tangan Jasmine. 

Dia dengan cepat merentap pautan tangan Jasmine. Aliya pasti akan salah faham melihat posisi dia dengan jasmine tadi.  Tubuh mereka tadi terlalu dekat di tambh lagi jasmine memaut lengan dia.

" wow biadap sungguh pekerja abang ni. Masuk macam tu je tiada adab.  Tak ketuk pintu langsung.  Abang patut buang dia" ujar jasmine.

" abang?" Kata aliya dengan keras

" look aliya ni bukan yang kau nampak.  Aku ada sekali dekat sini. So no misunderstanding " jasriman segera perbaiki keadaan bimbang jika aliya salah faham.

" itu adik perempuan aku. Jasmine.  So cool down okey. Semua ni tak sama dengan anggapan kau.  " kata jasriman lagi.

" abang long kenapa gelabah sangat dekat depan pekerja yang tak ada adab ni. It better abang kal pecat dia.  No manners !" Kata jasmine yang kembali memegang lengan haikal namun ditepis oleh haikal.

MISS FLOWER GIRLWhere stories live. Discover now