KELOPAK matanya dibuka secara mengejut. Tanpa sedar dia terlelap. Phone dicapai sekarang sudah pukul 8 malam. Agak lama dia terlelap. Dia masih lagi mamai. Dia cuba betulkan kedudukan tubuhnya.
" Aliya "
Perkataan itu diucapkan secara tiba tiba. Dia baru saja teringat akan hal yang berlaku petang tadi.
" mungkin Aliya dah tenang sikit" getus hatinya lalu menuju ke bilik atas. Kini dia kena fikir cara nak berhadapan dengan Aliya
Pintu bilik dibuka perlahan lahan. Matanya melilau sekeliling mencari Aliya. Pintu bilik air pula dibuka. Tapi kedua duanya kosong. Pintu bilik tidurnya juga kosong.
Jantung dia kian berdenyup kencang mencari Aliya yang tidak ada. Satu persatu bilik dicari namun masih tidak ada. Ruang dapur juga tidak ada. Dia meraup kasar rambutnya ke belakang.
" Aliya! "
" sayang!"
" Aliya!"
Dia menjerit memanggil nama Aliya di setiap ruang rumah. Tapi tiada sahutan.
" bertenang Kal. Bertenang. Sekarang bukan masa nak cemas. Fikir. Fikir cepat... phone yes phone " Haikal berlari mencapai phone miliknya. Number Aliya di dail.
Ring ring ring
Haikal menoleh ke kanan mencari bunyi panggilan phone itu. Dirinya terasa hampa bila melihat telefon milik Aliya berada dalam bilik.
" Aliya tak bawa phone?. Jadi mana dia pergi. Tak kan lah dia lari? Oh shit" Haikal menuju ke biliknya. Almari baju Aliya dibuka.
Satu hembusan nafas lega dihembuskan. Lega melihat segala pakaian Aliya masih lagi tersusun rapi dalam almari.
" jadi sekarang mana dia pergi. Oh god" Dia berlari mencapai kunci kereta. Enjin kereta dihidupkan lalu dia segera beredar mencari keberadaan Aliya.
Dia pandang sekeliling. Namun dia masih tidak jumpa Aliya. Aliya pasti keluar dari rumah sewaktu dia terlelap. Aliya pasti keluar jalan kaki sebab dia sempat melihat purse Aliya berada di atas meja.
" Mana kau Aliya? Aku tahu kau marah dekat aku tapi tolonglah jangan menghilang macam tu je. " menyesal pula dia terlelap tadi. Entah macam mana dia boleh tertidur.
" sarah" nama gadis itu muncul dalam benak fikirannya. Aliya mungkin pergi rumah Sarah. Haikal cuba mencari nombor Sarah. Namun dia lupa yang dia tidak ada nombor Sarah.
Nasib baik dia sempat fikir nama Fauzi abang sarah. Dengan cepat dia call Fauzi.
" hello tuan Haikal. Ada apa apa ke?" Tanya fauzi. Dia hairan juga apabila mendapat panggilan dari bossnya malam malam macam ni.
" bagi phone ni dekat adik kamu Sarah. Sekarang!"
Arahan Haikal itu terus dibuat oleh fauzi walaupan dia masih tertanya tanya kenapa. Tapi nak tanya lebih pun boss sendiri. Takut.
" ye Tuan Haikal. Kenapa cari saya?" Tanya sarah
" aliya ada dengan awak ke?"
" Aliya? Takde. Kenapa"
" awak cakap betul betul. Aliya ada tak dekat sana. Jawab betul betul. Ada tak. Jangan nak tipu. Kalau tak aku pecat abang awak. Cakap sekarang!"
Bunyi jerkahan haikal itu mengejutkan Sarah. Dia terpaksa jauhkan phone dari telinganya disebabkan suara haikal tadi.
" nak marah marah ni pehal. Nak libatkan abang saya kenapa. Hello saya tahulah awak ni boss abang saya tapi awak tu suami kawan saya. Sekali lagi saya cakap Aliya tak ada dekat sini. Tak percaya datang sinilah cari aliya tu ada tak. " jawab Sarah dengan marah.
YOU ARE READING
MISS FLOWER GIRL
Romance~Janji yang dibuat sememangnya untuk dimungkiri .~ " kau putuskan pertunangan, lepas tu hilang tiba tiba . Tiga tahun Kal kau hilang . Takde khabar berita . Now kau muncul balik nak dia semula. Kau ingat dia tu apa. Barang ke. Nak ambil tak nak...