الحلقه الاولي 💖

3.3K 117 7
                                    

الحلقة الاولى

تشرق الشمس بأشعتها الذهبيه الجميله علي جميع أنحاء القاهرة لتخبر الناس بيوم جديد جميل علي بعضهم والبعض الآخر لا .... لتدلف الشمس بآشعتها الذهبيه الي منزل متوسط الحجم لعائله متوسطه ..... وهو منزل الدكتور احمد الهواري.... لتستيقظ بطلتنا الجميله حور كعادتها كل يوم علي نفس الكلمات من سعاد والدتها وهي بالطبع ••قومي ياكسلانه انتي يا زفته قومي قامت عليكي حيطه.....

حور وهي تستيقظ بخضه : عاااااااااا يا ماما حرام عليكي دا انتي لو بتصحي غوله كنتي هتصحيها براحه مش كده والله حاسه انك في يوم هتقطعيلي الخلفه........

سعاد بغضب: ما انتي لو بتصحي من اول مره كنا قولنا ماااشي لكن لا هتسيبي النوم يروح لمين........

حور بمرح: لبتاع الملايييييين هههههههه😂 عااااااااااا اي دا يا ماما حرام عليكي.......

عزيزي القارئ لا تقلق هذا سلاح الامهات اللي بيصبح وبيمسي علينا وهو الشبشب 😂 الشهير ب ابو ورده

سعاد: قومي يآخرةصبري......

حور بمرح : متدعيش علي نفسك يا ماما هتبقي صباره 🌵😂

سعاد بغضب : هتقومي ولا انادي علي اخوكي يجي يصحيك......!

حور : وهي تجرررري من علي السرير : يا ماما حد قالك اصلا ان انا نايمه ولا هنام تاني......
سعاد بضحك: جبانه

~حور وهي تتجه ناحية المطبخ لوالدتها بعد ما ذهبت الحمام لتاخذ حماما دافئا يريح جسدها ويعيد لديها النشاط لكي تكمل يومها.....
لتردف بمرح ....
ايه يا ساسو عامله فطار اي النهارده يا قمر🌗انتي .......

سعاد بغضب...... ما هو دا اللي انتي فالحه فيه تاكلي وتنامي زي اخوكي٠٠٠٠لتتابع بغضب٠٠٠٠٠٠٠والله اسبلكم اابيت وامشي ومحدش يعرفلي طريق ......

حور بمرح ...... ...قفوووووووووشه ........ ههههههههههههه...... لتتابع يضحك اي يا ساسو مبتزهقيش كل يوم نفس الكلام ....والله حفظت ومستعدة امتحن في كلامك ......

سعاد بغضب...... اي يا زفته انتي بتتريقي عليه امشي يا بت من هنا غوري صحي الزفت اللي نايم في الأوضه ولا كان وراه شغل جاتكم القرررف عيال تجيييييب المرض......
حور وهى ترد علي امها يوووووو يا ماما احنا مش هنخلص من الاسطوانه دي..........
وهووووووب الشبشب يلزق في وجهه حور ......

حور وهي تجري لتتفادي الفرده الاخره وتقوله و مجتش ...... مجتش 💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻

لتذهب حور لكي تصحي اخيها الاكبر منها في الغرفه المجاور لها......

حور : تدق على باب الغرفة و لكن ﻻ رد فتفتح الباب بمرح و تدخل ..... تذهب ناحية شباك الغرفة...... تفتحه على اخره ...... لتغمر البهجة و الحياة المكان ...... تدخل اشاعة الشمس الذهبية و تبسط نورها فى جميع انحاء الغرفة .......

 رباط العشق ... الرواية الأولى من سلسلة جنون العشق حيث تعيش القصص. اكتشف الآن