الحلقة الخامسة والاربعون ❤

704 68 8
                                    

  الحلقة الخامسة والاربعون ....❤
   متنسوش النجمه ياحلوين ...

🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌼🌼🌼🌼

فتحت رضوى الباب وانصدمت ...
الام وهى تمشى ناحيه الباب ... مين يا رضو ولما تكل كلامه حتى وقعت مغشيا عليه من الصدمة ...ثواني وصرخت رضوى بشدة وخوف شديد ... 
رضوي بفزع عندما أشخاص يحملون أبيه ....: بابا ... لاااااااااااا
احد الأشخاص ...: أهدى يا بنتى مينفعش كده ...
رضوى ببكاء ...: عمو بابا ماله اى اللى حصل ...
أحد الأشخاص ...: أهدى يا بنتى وخلينا ندخله جوه عشان تعبان ...
رضوى ببكاء ...: هاتوا هنا ودلاتهم على غرفت والدها ليضعونه على السرير ...

بينما الآء استيقظ بس الأصوات العالية ... خرجت لكى تعرف السبب ...
آلاء اول ما خرجت من غرفتها وجدت والدتها واقعه على الأرض .... لتجرى باتجاها وكانت تحاول ايقاظها .... ماما قومى ... لتقوم برش بعض قطرات الماء لكى تفيق ... ماما قومى ...
الام وهى تفتح عيونها ببطئ ...: ابوكى فين ...
آلاء بعدم فهم ...:بابا ماله ... هو فى اى ولى اللى حصل ورضوى كانت بتزعق ليه ...
الام وهى تقوم ببكاء لتسندها ابنتها لكى تدخل لجوه ...
العم محمد ...: اتصل يا ابنى بالدكتور خاليه يجى بسرعه ...
ليقو واحد من أحد الأشخاص ...: طيب يا حج محمد لو عوزت حاجه احنا تحت ... ربنا يطمنكم عليه يا ست ام رضوى ... وذهبو إلى خارج المنزل ...
آلاء وهى تجلس بجانب والدها واختها ... رضوى بابا ماله هو هيكون كويس صح ...
رضوى بصوت متحرش من البكاء ...: اه يا حبيبتي هيكون بخير أن شاء الله ... ثوانى ودلف الطبيب ...
الدكتور بجدية ...: ممكن اعرف اى اللى حصل .....
الحاج محمد ...: هو كان ماشى وكان باين عليه انه تعبان وفجأة أغمى عليه يا دكتور ...
ليقوم الطبيب بفحصه بدقه ليكتشف سبب الاغماء وبعد ما إنتهاء من الكشف عليه قال بجدية ... المريض لازم يروح المستشفى حالا والا حالته هتسوء اكتر واتصال بالاسعاف لكى ينقلون باسرع وقت ...
الام ببكاء ....: هو ماله يادكتور اى اللى عنده ...
الدكتور وهو ينظر لحالتهم ويرئف بها ...: متقلقوش أن شاء الله خير بس احنا لازم نعمل شويه تحاليل عشان نعرف السبب ... ويخرج الطبيب هو العم محمد لباره ...

الحاج محمد ....: شهاب ماله يا دكتور ...؟
الدكتور بجدية ....: بصراحه عنده التهابات في  عضلة القلب (Myocarditis)، والتهاب الشِّغاف (Endocarditis)،ودا بيحصل عندما يصل إلى عضلة القلب عامل منبّه مثل فيروس، أو بكتيريا، أو مادة كيميائية ...
والصمّام الرئوي (Pulmonary valve).
الصمّام الثلاثيّ  (Ttricuspid valve) ....
لأن جميع صمامات القلب تفتح وتغلق لتوجيه تدفق الدم عبر القلب، قد تتأذى صمامات القلب نتيجة لعدة عوامل تؤدي إلى تضيّق، وتسريب أي تدفق غير طبيعي أو قصور، أو إغلاق غير تام ... عشان كدا لازم يروح المستشفى باسرع وقت واحتمال كبير يحتاج إلى عملية جراحية ....
كانت رضوى تسمع كلام الدكتور فى صمت تام ....
وصلت الإسعاف وتم نقله إلى المستشفى باسرع وقت ....

 رباط العشق ... الرواية الأولى من سلسلة جنون العشق حيث تعيش القصص. اكتشف الآن