الحلقة التاسعة والثلاثون ....💖
اعملى متابعة وفوت يا قمر
متنساش النجمه عشان اتشجع
وانزل البارت علطول
💖💖💖💖💖💖💖
دلف آدم لغرفة حور بعد ما نادر سمحت له ان يدخله .... نظر اليها ...نائماً على ذلك الفراش الابيض هادئه ...مستكينه ...وجهها يبدو عليه التعب ...الاجهزة الموصوله بصدرها والابره المغروزه بيدها ...لمعت نظره حزن فى عيون آدم هو لم يعتد علها هكذا ...هو اعتاد عليها مرحه ...نشيطه ...جنونه ... جنانها الشئ الذى جذبه اليها الذى يستمتع به عند قربها ...خجلها الممزوج بالجنون يشعره بالرغبه فى احتضانها...وقع آدم الجارحى فى بئر حبها وعشقه بشده ...
جلس آدم على مقعد بالقرب من فراشها وامسك يدها ثم تحدث بنبره حزينه ....:
_عارفه يا حور انتى اول واحده ابقى عاوزها جمبى كدا ثم تابع بنبره حزينه يشوبها العتاب ...ليه عملتى كدا ليه عاوزة تسبينى ...مش هقدر استحمل انى اخسرك ...نزلت دمعه من عينه ثم تابع بصوت متحشرج ... عاوزك تشهدى على ضعفى دلوقتى انا صحيح قاسى وقلبى حجر بس انتى...انتى اللى عرفتى تغيرينى وخليتى الحجر يلين ويقع فى الحب الاول مره ... ثم قبل جبينها برقه ثم خرج لكى تستريح ويستريح هو الاخر ....جلس آدم خارج العنايه لكى يستريح ولكن اتاه اتصال من صديقه أسد عبد الرؤوف ...
آدم بفتور ...:ها يا أسد عملت ايه ....
أسدبجديه ....:فريقى قدر انه يلقى الشخص وبكره الصبح هايكون عندك ....
آدم بحده ....:وليه مش دلوقتى ....
أسد بهدوء ....: يا آدم اسمعنى الساعه ٢ الصبح وانت لزم ترتاح شوية والا جسمك هينهار انت لزم تنام ساعه على الاقل ....قاطعه آدم بغضب ...:انا مش هسيب اللى اتسبب فى وجعها حر واقعد ارتاح ...
أسد وهو يزفر بهدوء ....:آدم انا حققت مع الشخص اللى ضرب النار على حرمك بس هو ملوش علاقه بيك فى حد تانى هو اللى مدبر لكل دا والشخص دا عايز يخلص منك انت ... والرجل اللى معانه هو مجرد اداء مش اكتر وهو اللى هيوصلنا للعقل المدبر ...
آدم بصوت جاهد لكى يخرج طبيعى ... فهو تعبان بس كميه الدم اللى اتسحبت منه ....:
_ ازاى يعنى ....
أسد بجديه ....: هاشرحلك بكره الصبح كل حاجه ودلوقتي ياريت ترتاح شويه لو مش عشان خاطر اى حد فينا فعشان خاطرها هى ...
تنهد آدم بإستسلام وتعب وقال ...:طيب ماشى بس بكره الصبح بدرى تكون عندى ....
أسد بجدية ...:اوك يا آدم اى اؤامر تانيه ....
آدم بجدية ....: عايزك تتوصا بالرجل اللى عند لحد ما تجبهولى بكره المخزن ....
أسد بإيماء ...:حاضر يا سيدى يلا اسيبك ترتاح شويه مع السلامه ....
اغلق آدم هاتفه ونظر الى مراد والكل وقال بجدية ....:
_ مراد خد جدى والكل و روحوا على البيت انا هفضل هنا معاه ....
الجد بتعب ...: بس يا ابنى مش هينفع نسيبك هنا لوحدك ...
آدم بجدية وتعب ...: جدى بلاش مناهده عشان انا مش متحمل وانت لزم تاخد العلاج بتاعك وترتاح شويه وبعدين مفيش داعى لوجودنا كلنا هنا ... انا هفضل هنا ولو فى حاجه هتصل بيكم ياريت تروحوا ترتاحوا وابقوا تعالوا بكره ....
أنت تقرأ
رباط العشق ... الرواية الأولى من سلسلة جنون العشق
Fiksi Umumرواية بالعامية المصرية يقال .... المرأة الجميلة يقع في حبها جيش من الرجال اما المرحه و الفرفوشة يقع في حبها قائدهم ...💖