BAB 5

10.4K 753 61
                                    

Reza menarik comforter ke dada nya dan dipejamkan mata untuk tidur.

"Eh mana diorang eh? Dari tadi tak masuk kelas atau diorang ponteng?"Mika menjongket keningnya.

"Mungkin AHAHA dah jom balik"Badboy melangkah keluar dengan senang hati kerna dapat mengerjakan mangsa mereka.

Razin dan Rizan melangkah masuk ke dalam rumah dilihat kasut adik mereka sudah ada.

"Awal betul budak tu balik"Riz mengangkat bahu.

Kembar itu berlalu naik ke bilik untuk membersihkan diri.

Riz dan Raz duduk diruang tamu,dipandang antara satu sama lain.

"Reza mana? Bukan sekarang dia dah turun masak ke?"soal Raz.

"Mana aku tahu, tak nak pergi tengok ke?"Raz menyandarkan badannya di sofa.

"Kau jelah pergi"arah nya senang hati.

"Asal aku pula. Kau lah pergi sekali kau ambil kesah pasal dia apa salahnya kan?" Raz mendengus dan naik ke bilik Reza.

Masuk saja ke dalam bilik adik perempuan nya dilihat gadis tu sedang tidur. Sekali gus amarahnya naik.

"Membuta pula kau eh! Hoi bangun!"ditepuk bahu Reza. Namun tiada riaksi apa apa.

Raz menarik comforter tebal tu dan dicampak ke tepi tubuh badan adiknya ditarik.

Perlahan lahan mata cantik tu dibuka memandang wajah bengis Raz.

"Sedap kau membuta eh? Bila nak masak? Tahun depan?" Raz terasa tangan adiknya panas. Dia berkerut dahi diletak pula ke atas dahi dan leher gadis tu. PANAS!.

"Reza buka mata hey!"hati nya tidak enak bila lihat mata gadis tu tertutup rapat.

Pudar saja mata biru itu melihat dirinya.

"Siapa buat adik? Kenapa boleh demam macam ni? Panas gila ni." Namun gadis tu hanya diam merenung wajah abangnya.

Perlahan lahan mata cantik tu menutup dan badanya terbaring di katil semula. Pegangan Raz ditangan Reza terlepas.

"A..adik jangan cakap yang adik nak tinggalkan abang? Hey wake up! RIZZ!" Riz yang berada di bawah tergopoh gapah berlari naik ke atas.

"Apa jadi?"soal nya dengan nafas tercungap cungap.

"Adik, Riz! Badan dia panas! Siapa buat adik macam ni? Hah?" Riz mendekati adiknya diletak tapak tangannya dan ditarik semula. Ni badan ke mesin air panas?.

"Aku tak tahu siapa buat dia. Kau jaga adik."Riz berlari turun ke bawah mencari besen dan tuala.

"Adik, buka mata please tak lawak adik! Adik!!!"digoncang tubuh kaku adiknya.

Namun wajah gadis itu hanya tenang saja.

Riz datang semula dengan besen yang berisi air. Diperah tuala dan diletakkan di atas dahi Reza.

"Aku rasa ada orang buli dia"Raz menoleh ke arah Riz.

"Apa maksud kau?"soal nya. Riz mengambil lengan adiknya di tunjuk siku gadis tu.

"Kesan ni tak nampak macam dia jatuh pun Raz. Kalau pandang sekali mungkin kesan luka macam jatuh tapi kalau pandang lama lama ni bukan luka jatuh tapi luka orang buat"tutur Riz setelah membuka balutan tangan gadis tu.

"Tapi siapa buat dia? Aurel dan Fit? Tak mungkin diorang kan sepupu Reza. Flower? Atau geng Badboy yang baru masuk tu?"bertubi tubi Raz bertanya.

"Kemungkinan Flower dengan Badboy sebab perwatakan Reza kan nerd" mereka berdua menoleh ke arah Reza.

Raz mengengam tangan adiknya erat. Panas saja tangan gadis tu.

"Sayang juga eh kau dekat Reza"usik Riz. Kembarnya menjeling tajam.

"she is my sister"dipandang Riz kosong. Jejaka tu tergelak kecil. Marah tapi sayang haish.

"Aku nak turun buat bubur dulu. Kau jagalah Reza lagipun dia ada kita ja"Riz bingkas bangun untuk ke dapur.

Raz meletakkan tangannya ke dalam besen yang berisi air lalu dilap wajah adiknya dengan tangan nya.

"Semoga cepat sembuh"dicium pipi gebu adiknya. Walaupun dia selalu marah dan mendera Reza namun hatinya sayang. Tapi disebabkan ego dia menepis perasan kasih sayang pada Reza.
_______________________________________

Reza mencapai tuala kecil tepinya dan ditekup ke mulutnya.

"Uhuk uhuk" tuala tu dipenuhi dengan darah. Kepala dilentokkan di kepala katil. Jika dia demam pasti akan batuk darah kerna inilah dia tidak suka demam.

"Reza, ni ubat demam. Makan eh?"ditoleh ke arah Riz yang masuk sambil membawa ubat. Tuala kecil yang dipenuhi dengan darah disembunyikan dalam kain selimut nya.

"Siapa buat adik?"lembut suara Riz bertanya. Reza mengeleng kepalanya tanda tiada siapa siapa.

Riz menjongket keningnya.

"Jangan tipu abang Riz nanti abang Raz marah macam mana?"diusap rambut Reza perlahan.

"Tak ada siapa pun yang buli Reza"dipaksakan juga untuk senyum.

"Apa yang susah sangat kau bak bagitahu yang ada orang buli kau?"datar suara Raz yang melangkah masuk. Reza sudah takut.

Digengam erat kain selimut nya. Raz membuat isyarat pada Riz agar keluar.

"Jangan pukul dia" sempat Riz berpesan sebelum keluar. Raz mendekati Reza yang menunduk.

"Takut?."gadis tu menganguk perlahan.

"Taknak bagitahu?"Dikemam bibirnya apa dia nak jawab ni.

Kepala didongakkan. Terkejut dia bila wajah Raz dekat dengannya. Air liur ditelan kesat.

Tangan Raz mencapai tuala kecil yang berada di dalam kain selimut adiknya dan ditunjuk depan gadis tu.

"Reza Reza, you are my sister sejauh mana kau nak tipu. Aku pasti akan tahu juga"Raz tersenyum sinis.



5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now