BAB 12

9.5K 697 52
                                    

"heyyo adik abang Rasy. Tengok ni abang beli apa!"terjah Rasy ke dalam bilik Reza. Namun bayangan adiknya tiada.

"Adik?"diletakkan air tealive di atas meja. Didekati bilik air diketuk namun tiada sahutan atau bunyi pancuran air.

"Adik ku sayang! Where are you!"Dilihat sekeliling bilik tu dan terpandang satu sampul di atas katil. Rasy bersila di atas katil dan membuka sampul tersebut.

Hye abang Reza, adik minta maaf sangat sangat mungkin kepergian adik mampu buatkan kehidupan abang abang Reza bahagia tanpa adik. Adik sedar adik tak layak dilahirkan. Cukuplah tiga tahun adik dipukul, didera, dijadikan hamba. Abang Rasy kalau abang jumpa sampul ni, Reza minta maaf ya. Adik terpaksa pergi jauh dari abang abang Reza. In Shaa Allah kalau ada rezeki kita jumpa lagi. Maafkan adik sekali lagi ya sebab tak dapat luangkan masa dengan abang Rasy. Adik selalu sayangkan abang abang Reza.

From: Tunku Queen
Reza Alexandra

Air mata Rasyid Ararya mengalir ke pipi nya. Bukan dia tidak tahu yang bibir adiknya pecah haritu bukan disebabkan terhantuk di bucu almari malah seakan ditumbuk.

"Kenapa adik tinggalkan abang Rasy? Abang Rasy baru nak bermanja dengan adik. Jadi tekaan abang Rasy betul yang adik dijadikan hamba. Kenapa adik tak bagitahu? Kenapa? KENAPA??!!"cadar katil digengam erat dengan air mata mengalir deras ke pipi.

Gigi nya diketap rapat. Diambil sampul itu dan bingkas ke bilik kembar itu.

BAM!.

"kau asal Rasy?"soal Riz pelik. Jejaka tu memandang ke arah nya tajam bak pedang.

"Kau tanya aku asal? APA KORANG BERDUA BUAT DEKAT REZA HAH RAZIN, RIZAN! KORANG JADIKAN DIA HAMBA KORANG KAN? SURUH ITU INI DAN KORANG? WAH SESEDAP KUAH KARI MAIN GAME EH!" Jelas rahang jejaka tu bergerak gerak menandakan dia marah.

"Memang padanlah dengan muka dia. Kau tengok ni"Raz menunjukkan gambar yang terdapat di dalam telefonnya. Rasy tergelak sehingga bergema bilik tersebut. Raz dan Riz menelan air liur yang terasa kesat. Mereka tahu sisi psycho Rasy sudah muncul.

"KAU BODOH! ADIK AKU MANA ADA TAHI LALAT DEKAT HIDUNG LAH SHIAL!"Raz tersentak dan melihat gambar tu semula memang betul apa yang dikatakan oleh Rasy. Reza mempunyai tahi lalat di tepi mulutnya bukan dihidung.

Rasy melempar sampul ke arah Riz dan jejaka tu menyambut dan dibaca.

"Fuck."perlahan lahan didongak melihat Rasy yang memandang mereka dengan senyuman sinis.

"Puas? PUAS LAH KAN HATI KORANG SEBAB DAH BUAT REZA BERAMBUS DARI SINI. EH SIAL SIAL ANJING SEKALIAN KORANG DENGAR SINI EH. SEPATUTNYA KORANG BERSYUKUR DIA TAK TAHU APA KORANG BUAT DEKAT REZA. AGAK AGAK KALAU DIA TAHU APA AKAN JADI?!" Rasy menarik senyuman sinis.

Raz dan Riz mengetap bibir. Diorang tak sangka yang Reza benar benar pergi.

"Rasy, kitorang minta maaf"Riz melutut depan Rasy namun jejaka tu berundur ke belakang.

"Maaf? Korang.punca.adik.aku.pergi" penumbuk dikepal erat.

"Abg Rasy, Raz minta maaf sumpah Raz tak ada niat nak halau dia tak sangka pula dia betul betul pergi" Raz turut melutut depan Rasy.

"Kalau tak disebabkan korang berdua adik kembar aku. Dah lama aku bunuh korang dalam keadaan ngeri"dingin suaranya.

Rasy melangkah keluar dari bilik tersebut.

"Riz, apa aku dah buat Riz. Aku tak sangka akan jadi macam ni"ditoleh ke arah kembarnya yang sudah menangis.

"KAU BODOH! KALAU TAK DISEBABKAN KAU KEMBAR AKU DAH LAMA AKU HALANG KAU DARI SEKSA DIA!" Mana dia nak cari adiknya semula? Ya Allah Reza balik lah.

"Kau bodoh Raz sumpah kau bodoh masa dia demam panas haritu bukan rancangan dia. Kau tak fikir ke yang budak nerd dekat sekolah kita mesti akan dibuli. Rumah ni sunyi Raz kalau dia tak ada. Aku tahu Raz dia tak cukup tidur gara gara nak buat kerja rumah. Kau tak perasan ke lepas dia masak dia akan sambung buat kerja rumah?. Kau tak perasan kan? Sebab ego kau tinggi. Sekarang dia dah pergi tinggalkan kita." Luah Riz sayu.

Masa Reza sedang tidur dia sengaja curi curi cium pipi adiknya dan peluk gadis tu tanpa tuan punya badan sedari.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now