BAB 34

8.5K 577 6
                                    

"Fit, mana Alex?"soal Aurel bila tidak nampak bayangan gadis itu. Fit menoleh ke arah nya.

"Entahlah rasanya dekat atas lagi. Btw yang lain mana?"Aurel menunjuk ke arah abang nya yang melangkah masuk ke dapur.

"Wah banyak nya hm sedap bau."Firash tersengih. Airel dan Firash mengambil tempat duduk terlebih dahulu.

"Tak ada lah banyak mana pun."Fit mencedok nasi kepada dua jejaka tersebut.

"ABANG RASYID ARARYA!!!"lantang suara Alex di atas. Terkejut mereka semua. Rasy yang mahu turun terhenti langkahnya, dipandang alongnya yang merenung dirinya tajam. Tahu sangat jejaka tu cemburu.

"Aku cau luu."Rasy lari naik ke bilik adiknya.

Rasy membuka pintu tu perlahan. dilihat adiknya duduk di lantai sambil menunduk.

"Adik? Kenapa ni?"Gadis tu mendongak memandang nya dengan mata berair dan bibir dijuihkan.

"Hiks ab...abang hiks."Rays mendekati adiknya.

"Hey kenapa nangis ni?"Diselitkan tangan nya di celah ketiak Alex dan didukung.

"Na..nak abang hiks."Rasy tersenyum dan menepuk belakang adiknya perlahan. Kaki diatur melangkah keluar dari bilik tersebut.

Rasy melabuhkan punggung nya di sofa ditepuk perlahan belakang gadis tu.

"Hiks abangggg hmm."Disembam mukanya di leher Rasy.

"Ya sayang kenapa hm? Nak coklat?"Alex menganguk.

Kebetulan Rayyan yang datang ke ruang tamu tu berkerut dahi melihat mata adik perempuan nya berair.

"Kau buat apa dekat Xandra?"datar suaranya bertanya pada Rasy.

"Mana ada aku buat apa apa. Aku masuk ja bilik adik. aku nampak dia nangis."jelas Rasy dengan tangan tidak henti henti menepuk bahu Alex.

"Xandra babygirl along kenapa nangis hm? Abang Raz dengan abang Riz ada buat adik ke?"Gadis tu mengeleng.

"Na..nak coklattt hiks."Rayyan mengesat lembut air mata adiknya.

"Sekejap along pergi ambil eh."jejaka tu melangkah ke dapur dan datang semula dengan Cadbury ditangan.

"Nak?"Alex menganguk laju dia mahu ambil tapi Rayyan menarik semula.

"Kata apa?"Dijongket keningnya.

"Terima kasih."Rayyan tersenyum dan diberi coklat tu pada adiknya. Mata biru gadis tu membulat bersinar, digigit coklat tersebut.

"Alolo comey nya tengok tu dah comot lah." Rasy mengesat coklat yang terlekat di tepi bibir Alex.

"Angah nak?"Soalnya. Dihulurkan Cadbury tu pada Rasyid. Jejaka tu mengigit sedikit.

"Manis macam senyuman adik."Gadis tu tersenyum menampakkan lesung pipit dalamnya.

"Kenapa adik tiba tiba manja ni hm?"Raz yang baru turun tu mencubit pipi gebu adiknya.

"Masalah adik ke masalah abang?"soalnya polos. Raz bercekak pinggang. Yang lain sudah bantai ketawa terbahak-bahak.

"Siapa ajar cakap macam tu hm? Nak kena gigit ke?"Direnung tajam adiknya.

"Taknakkk gigi abang macam bempayer."dijelir lidahnya ke arah Razin.

"Adikk tak baik tau."tegur along. Alex mencebik.

"Tak baik kalau tak ajak Along sekali kan kan kan?"gadis tu menjongket keningnya berkali kali. Ternganga Rayyan.

"Kesian kau long."Rasy dan Riz tergelak.

"Xandraaa nak kena niii."Jejaka tu bingkas bangun dari duduknya. Alex bangun dari riba Rasy dan berlari naik ke tingkat dua dengan membawa Cadbury nya.

"Taknakkkk!!!"Fit dan Aurel mengeleng kepala melihat adik beradik tu.

Rayyan menangkap tangan kecil adiknya dan didukung secara bridal style.

"Huwaaa turunkan adik!"Alex meronta ronta namun Rayyan hanya tersenyum sinis saja.

"Duduk diam diam babygirl kang jatuh patah tulang kita berdua sekejap lagi."tegas suara Rayyan sambil melangkah menuruni tangga.

Alex terdiam dan mengigit Cadburynya.

"Korang stay sini sampai bila bila ke?"soal Airel.

"Petang ni kitorang dah kena balik rumah sana balik. Kan Alex?."Gadis tu mengangguk.

"Alah rindu lah abang dekat adik nanti."Rasy memandang adiknya sayu.

"Nanti kan ada cuti seminggu kitorang datang tidur sini."kata Alex.

"Baguslah tak ada lah sunyi sangat rumah ni. Memanglah 6 orang dalam rumah ni tapi tulah masing masing sibuk."Tutur Firash.

"Kang tak datang nangis pula orang tu kan Babygirl?"Sempat Rayyan mengerling ke arah Rasy yang sudah cemberut.

"Nak sindir aku lah tu."dipalingkan mukanya ke arah lain.

Tergelak mereka.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now