BAB 18

9.4K 626 58
                                    

"nak aku bunuh korang dekat sini tak?"Ray tersenyum sinis. Mata biru tu memandang silih berganti kembar tersebut.

"Ta.. taknak"tergagap gagap mereka berdua.

"KALAU TAKNAK, JAGA XANDRA DENGAN BAIK! BUKAN BUAT DIA JADI HAMBA LAH BODOH! JANGAN INGAT AKU TAK TAHU YANG KORANG JADIKAN DIA HAMBA SEHINGGAKAN DIA LARI KE TOKYO!" Dua jejaka tu terkejut.

"Ahaha terkejut hm? Rumah ni atas nama aku apa korang buat aku tahu cuma aku saja nak tengok sejauh mana permainan korang berdua. Yang sorang kaki pukul yang sorang jadi tunggul!" gigi diketap rapat.

"Tapi aku respect dengan Xandra walaupun dipukul oleh abang sendiri, dia masih tak cerita buruk pasal korang berdua dekat orang lain. Tapi tulah abang sendiri malu dapat adik yang sempurna tu"sindir Rayyan pedas. Dia tengok Xandra bukan tidak sempurna malah perfect dengan kulit yang putih uiii dia pun tergoda tapi nasib adik ja.

"Raz minta maaf"Rayyan menjongket keningnya.

"Kau minta maaf dekat aku buat apa yang kau pukul tadi si Xandra lain lah kalau kau fight dengan aku boleh aku hantar flight kau untuk ke neraka terus"balas Rayyan sinis. Dia duduk berhadapan dengan kembar tersebut.

"Erm bang kita buat bakar bakar tu malam besok lah eh, lagipun situasi tak mengizinkan"kata Fitri dibalas anggukan dari Firash.

"Sebenarnya abang tahu yang Rayyan nak balik sini harini tapi Ray yang arahkan abang untuk diam"tutur Airel.

"Adik rasa sebab dia tahu apa yang berlaku dekat dalam rumah ni. Sebab tu dia suruh abang diam"Mereka bertiga menganguk mengiyakan kata-kata Aurel.

Rayyan bingkas bangun dari duduknya.

"Ingat apa aku cakap, sekali lagi korang cederakan dia. Aku tak teragak-agak untuk bunuh korang berdua kalau hidup menyusahkan orang"diatur melangkah naik ke bilik Xandra. rindu dia dengan gadis tu.

"babygirl dah bangun hm?"Rayyan duduk ditepi Alex. Diusap perlahan rambut adiknya. Alex memeluk Rayyan erat.

"Along"Rayyan mengusap belakang adiknya.

"Ya sayang, along ada ni"ditepuk bahu adiknya perlahan.

"Xandra nak ikut along hiks"air matanya mengalir. Ray mengesat air mata adiknya.

"Mana boleh. Adik kan sekolah"diusap lembut pipi gebu Xandra. Memang itulah panggilan yang Ray berikan pada gadis itu.

"Ta..tapi diorang seksa Xandra. Along hiks"Rayyan memeluk adiknya erat.

"Shh jangan nangis, along ada dengan Xandra"dicium pipi Xandra dengan lembut.

"Tidur okeyh? Along teman Babygirl along ni"dibaringkan badan Xandra dan ditarik comforter ke pinggang.

Rayyan merangkak naik ke tempat kiri. Bajunya dibuka dahulu. tak selesa tidur pakai baju.

Pinggang ramping Xandra ditarik ke arahnya dan ditepuk tepuk bahu Xandra perlahan.

"Aku berdosa Raz. Sumpah aku cakap aku dah tak sanggup nak seksa Reza macam tu dah. Aku pun nak hubungan macam adik beradik lain jugak."Raz menghela nafas berat.

"Aku pun sama Riz tapi aku tak boleh nak kawal sifat panas baran aku ni"dilihat tangganya yang sudah banyak memukul adik perempuan nya.

"Raz, belajar kawal sifat panas baran kau. In Shaa Allah semuanya akan baik. Kalau hal kecil tu kau tak payahlah nak besar kan. If nampak macam sesuatu tu mencurigakan kau berbincang lah dengan baik. Kalau pukul pukul, marah marah sampai bila pun tak selesai"Riz tersenyum ke arah kembarnya.

"Aku cuba Riz, tolong aku eh?"kembarnya menganguk.

"Dah aku nak naik tidur dulu mungkin malam besok diorang buat bakar bakar haish kau lah ni kalau tak dah lama aku melantak ayam"Riz menjeling ke arah Raz yang tergelak.

"Sorry arh bro"kembar tu naik ke bilik untuk tidur.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now