BAB 37

7.9K 543 57
                                    

"Alex, ni air kau."Fit menyerahkan hot coklat kepada gadis tu yang kusyuk membaca novel.

"Thanks."Dihirup perlahan air tersebut dengan mata tidak lepas dari membaca isi dalam buku tersebut.

"ADIK" ~Razin, Rizan.

"REZA"~Rasy.

"BABYGIRL"~ Rayyan.

Serentak ke empat jejaka tu memanggil adik perempuan mereka. Tersedak Alex yang duduk diruang tamu.

Didongakkan memandang wajah abang abang mereka yang seperti Zirafah.

Tinggi Rayyan adalah 195, Rasy 193 dan dua kembar tu pula 187. Memang tinggi puak puak ni. Dan Alex pula hanya 176 saja.

"Kenapa?"soal Alex. Ke empat jejaka tu duduk bersila mengelilingi dirinya.

"Hmm adikk."Rizan melagakan jari telunjuknya antara satu sama lain. Razin menyiku lengan Riz agar memberi tahu cepat sikit.

"Nak apa?"soal Alex dan diselak helain seterusnya.

"Nak pinjam kereta hitam tu boleh? Boleh lah sayangg pwisss."Bibir dijuihkan dan kedua tapak tangannya menekup pipi adiknya.

"Nak pergi mana?"kening dijongket kan.

"Nak pergi beli Daboba. Boleh lah eh eh? Nanti abang beli dekat adik Cadbury dengan Daboba."Razin pula memujuk adiknya. Alex mengangguk.

Di ambil kunci keretanya yang berada di sebelahnya dan diserahkan kepada Razin.

"Maaci ayankk."Rizan mencium kedua pipi gebu adiknya dan bangun keluar sebelum tu sempat dia berebut dengan Razin untuk bawa kereta itu.

"Tepi lah lahanat aku nak bawa kau tu kalau bawa silap silap masuk longkang."marah Razin. Riz mencebik.

Alex menoleh ke arah along dan angah nya pula. Kening dijongket.

"Aaaa hehe ayanggg."Rasy mengembung kan pipi nya. Tachodd.

"Angah nak apa ni?"mata dikecilkan. Rasy tersengih.

"Malam ni kawan angah ada buat parti hari jadi adik dia. Hm angah nak ajak Ayang oleyh?"Kedua tangan jejaka tu memegang pinggang Alex..dia tahu yang adiknya ini tidak suka pergi parti hari jadi seperti itu.

"Okey boleh."Rasy mencium pipi adiknya.

"Janji tauu angah nak pergi ambil dress ayang. Bubye love you."Jejaka tu bingkas bangun dan keluar.

Alex mengalih kan badannya ke arah Alongnya pula.

"Along?"Jejaka tu diam merenung dalam mata adiknya.

"Along nak apa ni? Adik nak baca novel lah."Ditayangkan wajah malas. Ray tersenyum dan diangkat tubuh kecil itu ke riba nya.

"Along tak nak apa pun cuma nak teman Babygirl along ni baca novel. Along join sama boleh?"Gadis tu mengangguk.

Semasa gadis tu kusyuk membaca novel, Rayyan hanya merenung wajah putih adiknya. Rambut yang menutupi wajah tu diselitkan di tepi telinga.

"Xandra sayangkan along?"Gadis tu menoleh dan mengangguk.

"Xandra sayang along sangat sangat."dicium pipi jejaka tu.

"Kalau macam tuu khawin dengan Along jom?"Dan dia mendapat cubitan di perutnya.

"Aduh Sayang cukup."di gengam tangan kecil adiknya.

"Apa along mengarut ni kita adik beradik tau."Rayyan tersengih.

"Gurau jelah babygirl."Digigit pipi Xandra geramm.

"Amboi buat sweet apa dekat sini ni?"mereka berdua menoleh ke arah Fit dan Aurel yang datang bersama abang mereka.

"Salah kan dia."Ditunjuk ke arah Rayyan. Jejaka tu melihat jari runcing adiknya dan digigit lembut.

Alex menoleh dan dikecilkan matanya. Nak ajak gaduh ke ni.

"Manis."Dilepaskan gigitan nya..

"Lain kali aku nak suruh author buat korang dua adik beradik tiri lah. Sebab nampak macam suami isteri dah ni."Mereka tergelak mendengar apa yang dikatakan oleh Aurel.

"Maybe next time."Balas Alex dan menutup buku novel tersebut.

"Along tengok video adik masuk pertandingan menembak. Hebat juga eh?"Alex tersenyum bangga.

"Ni Queen Reza Alexandra lah."bangga dia. Rayyan menarik hidung mancung adiknya sehingga merah.

"Along nak gaduh ke apa?"diusap hidungnya.

"Jom?"ajak Rayyan dan didukung adiknya ke kolam.

Yang lain hanya melihat saja tanpa ada niat mau menolong Alex.

"LONG JANGAN!!! ALONG JANGAN BUAT HAL. ALEX DAH MANDI!!"Rayyan tergelak dan berpura pura mau melempar gadis tu ke dalam kolam.

"Along taknak long!!"Dipeluk erat leher jejaka tu.

"Ok ok along tak lempar."diturunkan gadis tu namun sebaik saja Alex berdiri, dia terus menolak gadis tu.

Bushh

"Uhuk uhuk. Along!!!"cemberut wajah Alex. Rayyan tergelak sehingga terduduk.

"Along tolong. Sejukk."bibirnya bergetar. Rayyan menghulurkan tangannya. Alex mengengam tangan Rayyan dan senyuman sinis terukir.

"Anda kena prank."Direntap tangan Rayyan dan mereka dua sama sama jatuh ke dalam kolam.

Rayyan meraup rambutnya ke belakang di tenung tajam ke arah Alex yang bantai ketawa.

"Ooo Xandra kenakan Along eh."Dia meluru ke arah gadis tu. Alex yang tidak sempat mau lari ditangkap dan dipeluk oleh Rayyan.

"Geram ja Along dengan babygirl ni."Alex menjelir lidahnya.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now