"alang alang kau nak potong break kereta aku. Boleh aku ambil hati dan jantung kau ni untuk kepentingan aku." Alex tersenyum sinis bila melihat wajah pucat jejaka tersebut.
Dipakai sarung tangan nya dan mula lah kerjanya.
Dipandang dua organ tersebut sebelum di masukkan ke dalam satu tubuh.
Setelah sejam akhirnya dia selesai melakukan kerjanya.
"Leon." Perlahan lahan mata leon terbuka memandang Alex.
Dilihat tangannya serta wajahnya di cermin.
"Aku siapa? Kau siapa?"Alex menundukkan badannya sedikit.
"Aku Alex tuan kau dan kau adalah Leon."Ditegakkan semula badannya.
"Buat masa sekarang aku nak kau berada dalam cube ni dulu sampai masa aku akan hidupkan kau semula."Leon mengangguk faham.
_______________________________________"Sweetie, termenung apa?"Leon duduk disebelah gadis tu. Alex menoleh ke arah nya.
"Leon, kau masih ingat pertama kali aku hidupkan kau?"Leon berkerut dahi.
"Bukan haritu ke pertama kali kita jumpa?"Alex terdiam seketika. Jadi Leon tidak ingat waktu pertama kali dia hidupkan nya sebelum jejaka tu dimasukkan ke dalam satu cube.
"Oh ya betul haritu kita pertama kali jumpa btw Leon dah mengantuk ke?"Soal Alex sengaja mau mengubah topik.
"Belum lagi. Cuma aku nervous sikit untuk esok."Leon merebahkan badannya di katil.
"Nervous kenapa? Risau ada yang buli?"Leon tergelak kecil.
"Berani ke diorang nak buli aku? Lagipun badan aku ni keras."Direnung siling putih tu.
"Yakin betul eh?"Leon hanya tersenyum nipis saja.
"Kenapa? Kau nak cakap aku manusia? Mana mungkin lah kau kan cipta aku."Alex mengangguk saja. Kalau jejaka tu tahu entah bagaimana reaksi nya.
Dia mencipta kan Leon lain daripada yang lain. Bukan seperti robot dan tak 100 peratus klon. Leon 50% Klon dan 50% manusia.
"Oh ya barang barang aku dah siap ke?"Alex mengangguk.
"Jangan risau besok pagi aku kejutkan"Leon menarik tangan gadis tu.
"Thank sweetie." Alex mengukir senyuman nipis.
"Dah tidur besok sekolah pula"Gadis tu baring disebelah nya dan sedia untuk tidur.
"Besok aku pergi dengan kau ke?"Alex mengeleng.
"Korang bertiga pergilah dengan kereta dekat bawah tanah tu. Nanti naik sama sama hancurlah rancangan kita nanti."Leon mengalihkan badannya ke arah Alex.
Pinggang ramping gadis tu ditarik ke arah nya.
"ok. Tapi kau tak boleh halang aku untuk jumpa dengan kau dekat sekolah faham sweetie?" Alex hanya bergumam kerana mengantuk.
"Hey, talk first, understand or not sweetie"Ditepuk pipi gebu tu.
"Faham abang." Balas Alex mamai. Leon mengetap bibir, geram dia macam nak gigit.
"Goodnight sweetie" dengkuran halus dari Alex menenangkan diri Leon.
______________________________________"Erh pehal lah diorang pandang kita macam kita ni raksasa"Mahen mendengus.
"Entahlah ni dah sampai kelas 5 Green." H'DB mendongak melihat nama kelas dahulu sebelum diketuk.
Tok...tok..tok
"Masuk. Kamu bertiga pelajar baru kan? Sila perkenalkan diri." H'DB berdiri di hadapan pelajar 5 Green.
"Omaigod hensem nyaa!!"Erin tergedik gedik di tempat duduknya.
"Aku Tunku Leon."Datar suara nya.
"Aku Mahen"Dihadiahkan senyuman kacaknya.
"Aku Raja. Hey ladies"Dikenyitkan mata nya dan itu membuatkan pelajar perempuan menjerit.
"Kitorang H'DB"serentak tiga mereka berkata.
"Ok kamu bertiga silakan duduk disana"H'DB mengatur langkah ke meja semasa melintasi Flower sempat di *wink* ke arah mereka.
"Arghhh dia wink dekat i!!"Erin mengoncang lengan Zainatul.
"Yer youu hensem nye nak tak kita try diorang?"Cadang Fazlina. Erin mengangguk laju.
Cafe.
"Hye you! I Erin."Dia duduk disebelah Leon. Jejaka tu mengetap giginya namun dia harus ikut apa yang diarahkan oleh tuannya.
"Ya hye juga kenapa ya?"soal Leon dibuat buat ramah.
"Kitorang nak kenal dengan korang boleh?"Tanpa malu Zainatul memeluk lengan Mahen. Jejaka tu tidak menepis melainkan tersenyum paksa.
"Eh boleh kitorang okeyh ja siapa nak kenal dengan kitorang tambah lagi dengan perempuan cantik macam korang bertiga ni."Raja menjongket keningnya ke arah Fazlina. Gadis tu tersipu malu.
"Ada ada jelah you nii"Fazlina menampar lembut bahu Raja.
Leon ternampak Alex sedang berbual dengan dua jejaka yang wajahnya agak sama. Dahinya berkerut. Siapa dua lelaki tu. Apa kaitan diorang dengan Alex?.
"You termenung ape?" leon tersentak dan segera mengeleng.
"Tak ada apa pun you btw nama kumpulan korang apa?"Erin menyelitkan rambutnya di belakang telinga.
"Nama grup kitorang flower"jawabnya. H'DB mengemam bibir menahan ketawa.
"Flower? Cantik nama macam korang bertiga kan, sayang?"Raja tersenyum kacak ke arah Fazlina. Wajah Fazlina berona merah.
"Ada ada jelah you ni!" Jejaka tu tergelak kecil.
"Hey sexy lady"Afiq duduk disebelah Alex. Terkejut gadis tu nasib tak tersembur air soda nya.
"Ya encik Afiq nak apa hm?"jejaka tu tergelak kecil.
"just miss you, sexy lady adakah itu salah?" Alex menjulingkan mata nya.
"Tak salah pun."Afiq mengemaskan rambut Alex yang sedikit serabai.
"Korang kenal tak tiga mamat dekat sana tu?" Mika menunjuk ke arah H'DB yang gelak ketawa dengan Flower.
"Hm kenal. Budak baru tak silap nama kumpulan diorang HDB" Badboy menganguk perlahan.
"Sexy lady"Panggil Afiq. Gadis tu menoleh.
"Kau ada suka seseorang tak?"Soal Afiq sambil merenung lembut mata gadis tu.
Alex terdiam.
YOU ARE READING
5. THE SILENT GIRL [C]
FantasyHighest #1 in Sad TRIO GIRL TG dianggotai tiga orang gadis berperwatakan nerd dan selalu di buli. Namun mereka masih bersikap sopan santun walaupun dipijak dihina oleh pelajar Lavender Highschool. Kedatangan Badboy ke sekolah itu membuatkan rekod di...