BAB 21

9.6K 638 129
                                    

⚠️ mempunyai kemanisan melampau.

"aku nak kau ketatkan kawalan data kumpulan kita, aku tahu Rayyan sedang cari siapa leader DM"Haizad menganguk faham dan meminta diri untuk pulang.

Alex menghirup airnya terlebih dahulu sebelum turut pulang. Baru saja dia mahu masuk ke dalam kereta, telefonnya berdering.

"Boss, ada pengedaran dadah di pelabuhan, want join?" Alex terdiam seketika. Hatinya berasa tidak sedap.

"Aku tak pasti sama ada aku dapat join atau tak tapi kalau aku tak join, korang ja yang settlekan"Tutur Alex tenang.

Ditamatkan panggilan nya dan masuk ke kereta.

Masuk saja ke dalam rumah dia berkerut dahi apabila terasa rumah tu seperti seram sejuk saja.

"Assalamualaikum"Didekati tiga abangnya di ruang tamu. Dia mahu bersalam tapi mereka memandang kosong.

"Kau pergi mana?"soal Rayyan dingin.

"Keluar jumpa kawan lah"jawab Alex tenang.

"KAU MENIPU!"Rayyan bangun dari duduknya ditenung adiknya tajam.

"Adik tak tipu lah"Rayyan tergelak sinis.

"Jangan ingat aku tak tahu yang kau pergi keluar jumpa jantan, kau lupa aku siapa hm?"Alex berundur apabila Alongnya mendekat.

"KAU MEMANG SAJA KAN! AKU TAK SUKA KAU JUMPA MANA MANA LELAKI!" Dihentak kepala Alex ke dinding. Raz tersenyum sinis.

Raz turut bangun untuk join memukul adik perempuan nya.

Rayyan membuat tornado kick tepat di kepala gadis tu. Alex hanya mampu meraung sakit saja. Dia tidak sangka alongnya turut akan menyeksanya.

Kini giliran Raz pula menyeksa Alex. Perut gadis tu ditumbuk berpuluh kali.

"Cu..cukup abang"rayu Alex. Sakit perutnya ditumbuk bergitu.

Tidak boleh kah sekali dia diberikan masa untuk rehat? Jika boleh dia mahu rehat selama lama nya. Dia lelah dengan abang abangnya yang memukulnya.

"Raz, kau tepi. Biar aku ajar budak ni"dicengkam koler baju adiknya dan dianggkat. Dilempar tubuh adiknya ke dinding.

"Arghh!"Alex jatuh melutut. Perutnya yang sakit, dipegang.

Mana Aurel dan Fitri? Dia perlukan sepupunya.

Aurel, Fitri serta abang mereka keluar bersiar siar atas arahan Rayyan sendiri. Mereka tidak tahu pula Rayyan ada rancang sesuatu.

Rayyan menyepak pinggang Alex sehingga gadis tu terbaring di lantai.

"Cu..cukup along"ditatap wajah Rayyan dengan pandangan redup.

"MEMANG PATUT RAZ PUKUL KAU. SEBAB KAU MURAH!" Bagaikan satu anak panah menusuk ke dalam dadanya bila dikata bergitu oleh alongnya sendiri.

Riz mengetap bibir. Berikanlah dia kekuatan untuk lawan along serta kembarnya. Dia tidak sanggup melihat.

Rayyan memijak perut Alex dengan kuat. Jejaka tu tersenyum sinis.

"KAU PERLU SEDAR REZA!! KAU ADIK YANG TAK BERGUNA YANG KITORANG DAPAT!! SEPATUTNYA KAU TAK PATUT DILAHIRKAN!! DISEBABKAN KAU LAH BONDA DAN AYAHDA DITEMBAK GARA GARA NAK SELAMATKAN KAU LAH JAHANAM!"tengking Razin.

Alex menatap sayu ke arah tiga abang mereka dan terhenti ke arah Riz yang melihatnya sayu. Ditoleh ke arah Alongnya semula.

"a..along ben..bencikan Xandra juga?"Diukir senyuman tawar. Rayyan terdiam mendengar pertanyaan adiknya.

"Ja..jawab long. Long bencikan Xandra juga kan? Kalau long diam bermaksud 'ya' " Namun jejaka tu masih terdiam memandang Alex yang perlahan lahan bangun dan menyandarkan badannya di dinding.

"Ab.. abang Raz."mata biru nya menatap redup ke arah Razin yang terkedu apabila matanya ditenung dalam.

"Ke..kenapa abang Raz tak beri tips dekat arwah bonda untuk gugurkan Al..alex da..dalam kandungan?"Razin tersentak dengan pertanyaan tersebut. Riz sudah mengalirkan air mata.

"A..along pun ke..kenapa tak tembak ja Alex masa Alex masih bayi? Eheh best kan main tembak tembak. Siapa mati dulu dia menang. Jomlah main sekarang. Biar Alex bagi along tembak Alex."Gadis tu tersenyum dengan air mata mengalir ke pipi itu. Rayyan mengepal erat tangannya kenapa hatinya menjadi sebak.

"A..apa kau mengarut ni?"bergetar suara Ray bertanya.

"Betul lah kan? Kalau Alex mati pun itu boleh buat abang abang Alex bahagia, Alex rela mati demi tengok kebahagian abang abang Alex"Raz jatuh melutut. Lututnya menjadi lemah.

"Al..along cakap al..long tak suka tengok Xandra cedera tapi along yang cederakan Xandra."

"Minta maaf tapi ulang benda yang sama, berbaloi ke?. Alex sedar Alex hanya meny..usahkan ab..bang abang Alex je kan?. Alex dah cu..cuba jadi adik yang baik. Dah hormat. Dah ikut cakap abang dengan along tapi ken..napa korang tak nampak kebaikan Alex?"dipandang wajah wajah abangnya yang sudah menunduk.

"Al..along. tengok ni Xandra ada belikan sesuatu"Rayyan mendongak dan serta merta matanya membulat.

"Xa..xandra kenapa ada pisau ni?"Gadis tu tersenyum.

"Eheh Xandra beli ni sebab banyak kegunaan dia terutama sekali dapat cederakan diri sendiri. Along nak tengok tak?"Lengan baju ditarik dan pisau lipat tu dipusing dan ditusuk.

Rayyan terkejut.

"Xandra!! Apa adik buat ni?"dia mahu memegang tangan adiknya namun gadis tu menghala pisau tu ke arahnya.

"Sabar lah. Tengok je tau. Best tau jadi penonton"sekali gus dia menyindir Riz.

Raz turut terkejut melihat adiknya yang menusuk pisau ke dalam lengan nya sendiri tanpa sikit perasaan sakit. Mungkin dia sudah terbiasa dengan kesakitan sampaikan dia cederakan diri sendiri.

"Xandra sayang, cukup please"Rayyan tidak kuat melihat adik nya yang rancak menoreh noreh tangan nya sendiri.

Darah yang mengalir dibiarkan saja.

"You want to see something? "Tajam renungan ditenung ke arah Raz. Perlahan lahan jejaka tu menganguk.

Alex membuka bajunya sendiri dan serta merta tiga abangnya menekup mulut.

Rayyan menunduk memegang lantai. Terkejut dia melihat badan adiknya yang penuh dengan libasan tali pinggang serta lebam.

"Pandai abang abang Alex buat corak dekat badan Alex"Riz perlahan lahan mendekati Alex. Dilihat badan gadis tu.

Rayyan sudah terhinjut bahu akibat menangis.

"A..adik, adik tak rawat ke?"soal Riz dengan nada lembut. Alex tergelak kecil.

"Macam mana Alex nak rawat kalau dihantam lagi dan lagi"Riz menekup muka adiknya dan dilap air mata gadis tu.

"Adik, ke..kenapa adik ku..kuat sangat?"Ditenung dalam mata adiknya.

"Sebab Alex tahu tak ada siapa yang akan bangkitkan semangat Alex kalau bukan Alex sendiri"jawab gadis tu tenang.

"Ta..tapi kitorang dah seksa adik teruk sangat"hati Riz sebak.

"Sejahat apa pun abang Alex. Korang tetap abang Alex. Tapi korang malu dapat adik macam Alex" Tangan Alex naik mengusap air mata Riz.

"Mungkin memang betul apa yang abang Raz cakap yang Rez punca bonda dan ayahda mati. Kalau boleh undurkan masa biar Alex saja yang gantikan tempat bonda dan ayahda. Alex tahu mesti korang akan gembira kalau dari dulu Alex mati kan?"

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now