"sweetie, Are you okeyh sayang?"soal Leon. Ditekup kedua pipi Alex.
"Alex okeyh."Diukir senyuman nipis. Leon menarik gadis tu kedalam pelukannya. Hatinya risau jika apa apa jadi pada Alex.
"Leon?"Jejaka tu menoleh ke arah Rayyan.
"Ya aku Leon kau?"Soalnya. Rayyan melihat sekilas adiknya.
"Aku Rayyan abang sulung Xandra."Dia berjabat tangan dengan Leon.
Leon menganguk.
"Berapa abang Sweetie ada ni?" Gadis tu tersengih.
"Empat ja. Ni yang sulung hee!"Dipeluk Rayyan. Alongnya mengusap rambut gadis tu perlahan.
"Along kena balik ni. Babygirl jangan merayau sana sini pula. Balik tidur okeyh? Leon jagakan adik aku kalau dia nakal kau tegur ja."Leon menganguk.
"Memang tu tugas aku."Alex menyalam tangan alongnya.
"Byee along makasih tolong adik hapuskan Zean."Rayyan mencium kedua pipi adiknya.
"No problem babygirl memang patut pun along tolong babygirl ni dah along balik dulu."sempat dia mengusap rambut Adiknya sebelum dia masuk ke dalam kereta yang dibawa oleh anak buahnya.
"Thanks Alex tolong kitorang. Haish kitorang minta maaf sebab tak jaga diri baik baik."Fitri dan Aurel duduk depan Alex.
"Tak apalah sekurang kurangnya orang tua tu tak ada cederakan korang kan."mereka tersenyum sambil mengangguk.
"Dah jom balik rumah dah lewat ni."Mereka berenam bingkas bangun untuk pulang ke rumah.
"Thanks Jake hantar kitorang."Jake mengangguk.
"Tak jadi masalah pun boss."
"Leon. Hati hati kang terhantuk pula kepala Alex tu."Leon dengan berhati hati nya mendukung Alex keluar dari kereta Vellfire tersebut. Gadis tu sudah sampai ke alam mimpi. Mungkin letih sangat agaknya.
Leon meletakkan Alex perlahan lahan di katil. Tangan kanannya menyeluk poket belakang.
Gari yang dia ambil dalam bilik tadi digunakan untuk mengari tangan kiri Alex. Tangan kirinya diselitkan di celah leher gadis tu. Digari tangannya. Dan kini tangan Alex dan tangan nya digari.
"You are mine."Ditarik pinggang gadis tu dekatnya.
Sekolah.
"Hye sexy lady."Sapa Afiq. Alex menoleh.
"Hye. Eh mana Mika dengan Keven? Tak datang ke?"soal Alex.
"Datang, cuma diorang nak pergi jumpa Aurel dengan Fitri. So aku datang jumpa kau tak apa kan bidadari?" Alex tergelak kecil.
"Btw minggu depan ada buat perkhemahan. Kau join?"tanya Alex sekadar basa basi.
"Kalau kau join, aku join lah baru ada semangat sikit nak kem."Dia tersenyum nakal.
"Ohh kalau aku tak pergi kau tak pergilah macam tu?"Afiq mengangkat bahu.
"Mungkin bergituu adik manisss." Wajah Alex memerah nipis. Aduhai sejak bila dia blushing ni.
"Kenapa muka adik manis merah? Tak sihat ke? Nak abang tolong rawatkan?"Usik Afiq.
"Melampau ehh nak berabang abang pulak kau."Afiq tergelak.
"Praktis sebelum nikah. Selepas nikah dah tak kekok kan? Tapi kau ada abang takkanlah nak panggil aku abang pun kau kekok kan? kan ?kan?"Alex mencubit pinggang Afiq sehingga jejaka tu menjerit kecil.
"Sakitlah sayang oii. Apa main cubit cubit ni."Ditepis perlahan tangan kecil tu.
"Mengusik jaa kerja dia ehh."dijeling tajam ke arah Afiq.
"Itulah kerja aku iaitu mengusik bakal isteri auww so sweet aduh."kalini lengannya pula dicubit oleh Alex.
Keven menongkat dagu merenung gadis sebelahnya ini. Rambut gadis tu diselit ke belakang telinga.
Aurel yang sedang baca buku tersentak. Wajahnya memerah nipis. Diangkat buku tu separas mukanya. Keven tergelak kecil.
"Are you shy kitten?" Makin memerah wajah tu.
"A..apa kau ni?"Dianggkat lagi buku tu agar menutupi mukanya.
"Awak join ke kem nanti?"soal Mika ramah.
"In Shaa Allah saya join. Awak pula?"Mika menganguk.
"Saya join kalau awak join ehe biar bersemangat bila tengok senyuman manis awak."Wajah Fitri berona merah.
Mika tersenyum saja melihat wajah gadis tu berona merah. Comel.
YOU ARE READING
5. THE SILENT GIRL [C]
FantasíaHighest #1 in Sad TRIO GIRL TG dianggotai tiga orang gadis berperwatakan nerd dan selalu di buli. Namun mereka masih bersikap sopan santun walaupun dipijak dihina oleh pelajar Lavender Highschool. Kedatangan Badboy ke sekolah itu membuatkan rekod di...