BAB 39

7.6K 507 32
                                    

Alex melangkah ke bilik bawah tanah. Alat kecil tu dipandang dengan senyuman sinis.

Dicari tiga gambar dahulu. Setelah selesai perlahan lahan alat kecil tu berubah menjadi tiga jejaka yang tampan.

"Leon."

"Mahen"

"Raja"

Tiga jejaka tu berpandangan dan menganguk.

"Aku tuan kepada Leon. Fitri tuan kepada Mahen dan Aurel tuan kepada Raja. Siapa yang ingkar arahan kami. Did you see that? "Tiga jejaka tu menoleh ke arah tempat penyeksaan tersebut sebelum menganguk.

"Baik Tuan!"Alex tersenyum sinis.

"Your group name is H'DB " H'DB singkatan dari Handsome Devil Boy.

Tiga jejaka tu mengikuti langkah Alex.

"Bila masa kau bawa jantan masuk rumah ni?"Soal Fitri dengan wajah memerah menandakan dia marah.

"Kenalkan ni Leon,Mahen dan Raja. Clon aku. Kau akan jadi tuan pada Mahen."jelas Alex. Fitri ternganga.

"Aurel akan jadi tuan kepada Raja."ditoleh ke arah gadis tu.

"But why??"Soal Aurel.

"Take revenge on Erin and the gang"Fit dan Aurel menganguk faham.

"Ta..tapi asal diorang pakai kain tuala ja?"Fitri menekup muka nya.

"Maaf aku lupa"Alex membuat isyarat kepada tiga jejaka tu untuk mengikuti nya.

"Tuan. Saya nak hensem"Leon tersengih. Alex menjongket keningnya.

"Alah kau ni muka pun macam longkang."Leon memandang Mahen tajam.

"Aku leader tau hormat sikit arh derr" Alex menepuk dahinya sambil menggeleng nampak mcm bukan clon dah.

"Ni baju korang bertiga."HDB mengambil tiga beg tu dan berlari ke closet.

"Woi sorang sorang lah korang nak gay ke apa dho?"Tergelak tiga jejaka tu.

"Bagi aku dulu hanat! Aku leader dah syuh!"halau Leon.

"Lama lama aku pijak jugak budak ni."Kata Raja datar.

Alex tergelak kecil.

Aurel dan Fitri masuk ke dalam bilik Alex.

Leon melangkah keluar sambil mengemaskan rambut nya.

"Sini."panggil Alex. Leon mendekati tuannya. Gadis tu mengemas rambutnya.

"Jangan panggil aku tuan. Panggil Alex ja. Faham Tunku Leon?"Jejaka tu mengangguk.

"Saya ada Tunku?"Alex mengangguk. Leon memeluk Alex erat. Ternganga yang lain.

"Opocot"Mahen memegang kainnya yg hampir mau jatuh. Dia terus berlari ke closet.

"Macam shial lah"Raja mengeleng kepalanya dan didekati Aurel.

"Kenapa Raja?" Jejaka tu melutut.

"Lapar " dilentokkan kepalanya di peha Aurel.

"Terasa ada suami"Aurel tergelak dan diusap rambut Raja.

"Jom turun makan"Raja mengikuti langkah gadis tu.

"Nak mkn jugak"Leon menarik tangan Alex.

"Haa bagus tinggal aku sorang ja"Fitri mendengus. Mahen mendekati Tuannya dan dipeluk pinggang gadis tu.

Membulat mata Fitri.

"Woi kau pehal."Mahen tergelak.

"Sorry boss saja nak peluk takkan tak boleh kot lagipun saya bukan manusia."Dijongket keningnya berkali kali.

Fitri tergeleng kepalanya.

"Dah dah jom."mereka berdua melangkah keluar dari bilik tu untuk ke dapur.

"Diorang boleh minum air ke? Mana tahu kena renjatan elektrik ke apa ann."Alex mengeleng kepalanya.

"Diorang macam kita juga boleh makan minum cuma aku tak pasti sama ada diorang boleh ada perasaan mcm orang jugak atau tak."tutur Alex sambil memandang Leon.

Jejaka tu yang terasa diperhatikan didongak melihat wajah putih bersih Alex.

"Kenapa?"soalnya. Alex mengeleng dan ditoleh ke arah sepupunya.

"Dengan cara ni ja kita boleh balas apa yang Erin dan kawan kawan dia buat dekat kita." Dua sepupunya mengangguk.

Aurel mengesat kuah yang berada di tepi bibir Raja. Alahai makan pun comot.

"Thanks."katanya datar dan sambung makan.

"Yang ni jenis hati batu ke apa? Sepatutnya hati batu ni kau yang jaga bukan aku."Aurel menjuihkan bibir nya.

"Oh boleh ja nak tukar jap."Dikeluarkan telefonnya dan mod yang berada di Raja bertukar ke arah Leon.

"Weih bak sikit."Raja mencuri kulit ayam di pinggan Mahen.

"Banyak cekadak kau bagi balik lah weih penat penat aku simpan."Raja menjelirkan lidah nya.

Leon bingkas bangun dan mendekati singki.

"Leon?"panggil Alex.

"Hm."jawabnya ringkas.

"Malam ni korang bertiga perlu tidur dengan boss masing masing. Mana tahu nak lari ke apa."Leon yang membasuh pinggan terhenti tangan nya.

"Kalau aku terpeluk kau macam mana?"datar suara Leon bertanya.

"Kau terr ke atau sengaja?"Leon tersenyum sinis.

"Ter."Alex mengangkat bahu.

"Kau tukar mod bagi Leon hati batu ke?"soal Aurel sedari tadi diam.

Alex mengangguk.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now