Alex menghayunkan kakinya dibuaian.
"Alex, are you okeyh?"soal Fitri. Dilabuhkan punggung di sebelah gadis tu.
"Yah i am okeyh."jawabnya.
Fitri mahu mengusap rambut Alex namun gadis tu seakan trauma. Dia berganjak ke tepi.
"Alex, kau...trauma?"Namun gadis tu hanya diam.
Fitri menghela nafas berat.
"Aku tahu kau trauma Alex. Aku minta maaf sangat sebab tak mampu tolong kau masa kau kena pukul."Fitri menunduk.
"Tak apalah Fit. Aku terima apa yang jadi walaupun hati aku sakit ahaha"gadis tu tergelak hambar.
"Raz dah melampau!" Alex menoleh ke arah Fit yang sudah bangun. Tangan gadis tu dikepal erat.
"Aku terpaksa masuk campur urusan kau. Dia punca kau trauma!" Fit melangkah masuk ke dalam rumah tersebut. Dihampiri Raz direnung tajam.
"Kau dah buat Alex trauma Raz!"Ditampar pipi Raz. Jejaka tu berkerut dahi sambil memegang pipinya..
"Apa maksud Fitri?" Gadis tu tergelak dengan air mata mengalir ke pipi.
"KAU. KAU PUNCA ALEX TRAUMA! KAU DAH MELAMPAU!"Fitri meronta ronta dalam pelukan Firash. Raz menoleh ke arah adiknya yang dibuaian.
Didekati adiknya disentuh perlahan rambut Alex dan gadis tu bangun secara tiba tiba dan mengundur ke belakang.
"Adik, ni abang Raz"lembut suara Raz didekati perlahan lahan ke arah Alex yang berundur.
"Ja..jangan dekat"Alex mahu lari tapi pantas Raz menghalang.
"Adik bertenang. Ni abang Raz"gadis tu terduduk di atas rumput sambil mengundur ke belakang.
"Tak..taknak"Alex meronta apabila Raz mahu menyentuhnya.
"Xandra?" Rayyan menolak Raz ketepi.
"Taknak. Jangan dekat. Sakittt" gadis tu menyembam muka di lututnya dengan mengigil.
"Xandra sayang, ni abang Rayyan. Sini dekat abang "disentuh lembut tangan Alex dan ditarik ke dalam pelukannya dipeluk erat.
"Raz betul betul minta maaf long"Rayyan menoleh ke arah Raz yang menunduk.
"Tak apa, kita sama sama tolong Xandra hilangkan trauma dia"ditekup pipi Xandra dan digesel hidung nya dihidung mancung gadis tu.
"Terima kasih long sebab maafkan aku"Ray mengganguk saja dan didukung Xandra.
"Dah jom masuk" Rayyan memusingkan badannya dan tergelak kecil. Xandra turut tergelak.
"Pening nanti"katanya.
"Kalau pening, along rawat sekali cium ja terus sembuh"Rayyan tersenyum nakal dan diletakkan Xandra di atas ribanya.
"Along, Firash,Airel, Aurel, Fitri dan terutamanya Reza, abang Raz dengan abang Riz nak minta maaf sangat sangat sebab buat adik macam hamba dan orang asing. Kitorang sedar kesilapan kami. Abang Raz minta maaf sangat sangat dekat adik. Kalau adik taknak maafkan abang Raz, abang Raz akan pujuk adik juga. Abang sedar yang abang punca adik trauma. Maafkan abang Raz ya?"didekati adik nya yang berada di riba Rayyan.
Dicium kedua pipi gadis tu tidak lupa juga didahinya. Riz turut mencium adiknya.
"Abang Riz pun nak minta maaf sangat sangat sebab hanya mampu jadi penonton. I love you so much little girl"Riz mencium lama pipi Reza dan duduk di tempatnya semula.
" I will forgive you both but maybe next time"balas Alex tenang.
"Jadi ke nak buat bakar bakar malam ni?"Firash menjongket keningnya berkali kali.
"Tak boleh buat sekejap lagi ke? Aku dah kebulur"Riz menepuk nepuk perutnya yang berketul.
"Bab makan laju kau ek"Riz tersengih ke arah alongnya.
"Sekali sekala long" tergelak mereka disitu kecuali Alex yang hanya tersenyum nipis.
"WEIH AYAM AKU BAGI LAH BALIK"Fitri mahu mengambil ayam nya ditangan Aurel. Geram dia dengan perempuan ni.
"Huhu tak dapattt"Fitri mendengus tak apa ada banyak lagi.
"Ambil lah tak kesah pun. Kau nak makan sampai tercekik sekali dengan tulang tu pun aku tak kesah nyah"disumbat daging ke dalam mulutnya.
"Alolo merajuk eh?"Aurel tergelak. Fitri menjeling tajam ke arah gadis tu.
Rayyan mencuit hidung mancung Alex. Tersentak gadis tu dari lamunan nya.
"Kenapa hm?" Rayyan mencubit pipi gebu adiknya.
"Tak ada apa pun"balasnya dan menyambung makan.
YOU ARE READING
5. THE SILENT GIRL [C]
FantasyHighest #1 in Sad TRIO GIRL TG dianggotai tiga orang gadis berperwatakan nerd dan selalu di buli. Namun mereka masih bersikap sopan santun walaupun dipijak dihina oleh pelajar Lavender Highschool. Kedatangan Badboy ke sekolah itu membuatkan rekod di...