BAB 48

5.8K 459 55
                                    

"WHATTTTT!!!"serentak kedua sepupunya menjerit. HDB menutup telinga.

"Afiq ajak kau nikah? Serius lah??? Abang kau setuju tak?"Soal Aurel dengan wajah terkejut biawak.

"Diorang cakap lepas kita ambil SPM baru bincang semula."Alex menghela nafasnya.

"Aku tak izinkan kau khawin dengan Afiq."Serentak mereka menoleh ke arah Leon.

"Apehal pulak kau nak halang?"bengang Aurel. Leon tersenyum sinis.

"AKU CAKAP TAK BOLEH MAKSUDNYA TAK BOLEH LAH!!"jerkah Leon. Aurel terhinjut bahu. Fitri mengusap belakang Aurel.

"Leon masuk bilik kita settle."Arah Alex datar. Leon naik ke bilik. Alex menoleh ke arah sepupunya.

"Biar aku settlekan, korang jangan masuk campur."Diatur langkah ke bilik.

"Sebenarnya Leon sukakan Alex."Dua gadis tu menoleh ke arah Mahen.

"Apa kau mengarut Mahen? Tak mungkin Leon sukakan tuan nya sendiri! Diorang berbeza!"Meninggi suara Aurel.

"Janganlah marahkan saya. Saya tak tahu apa apa lagipula cara Leon memang nampak yang dia sangat sayangkan Alex."Mahen menggengam kedua tangan nya. Takut pula tuannya marah padanya. Aurel menghela nafas kasar.

"AKU TAK SUKA KAU RAPAT DENGAN LELAKI LAIN KAU FAHAM TAK!"jerkah Leon pada gadis tu. Alex memejamkan matanya erat.

Nafas dihela perlahan.

"Kenapa? Kenapa Leon tak suka kalau Alex rapat dengan dia? Kenapa abang nak marah?"Nafas Leon naik turun menandakan dia marah. Jelas rahangnya bergerak gerak.

"SEBAB AKU SAYANG KAU. AKU CINTAKAN KAU ALEXANDRA! TAKKAN TU PUN KAU TAK NAMPAK??"dicengkam kedua bahu Alex. Ditikam tajam mata gadis tu.

Alex tergamam.

"A..apa abang cakap ni?" Leon tergelak kecil.

"Kau buta Alex! Pertama kali aku jumpa kau aku dah sayangkan kau! Tapi kau tak nampak apa yang aku buat!"Alex mengeleng kepalanya.

"Ta..tak, Leon tipukan! Leon tahukan kita berbeza!"Leon tersenyum sinis..matanya berair. Dilepaskan cengkaman di bahu Alex.

"Berbeza? Lepastu hati dan jantung dalam diri ni apa?" Gadis tu terkejut. Tak mungkin Leon mengingati tentang tu.

"Kenapa diam? Terkejut? Aku ingat Alex! Aku ingat waktu sebelum kau arahkan aku untuk masuk ke dalam cube tu!" Air mata Leon jatuh.

Hatinya sakit apabila mendapat tahu yang gadis tu akan menjadi milik orang lain bahkan gadis tu tidak memberitahu nya yang dalam dirinya Mempunyai jantung dan hati. Patutlah dirinya nya berbeza dengan Mahen dan Raja.

"Kenapa kau tak bagitahu aku benda ni? Kau suka tengok aku keliru dengan diri sendiri yang aku ni manusia atau klon macam Mahen dengan raja?"Alex menunduk.

"JAWABLAH!"Tengking Leon. Dikepal erat tangannya. Alex terus memeluk erat tubuh tegap tersebut.

"KAU TAK PAYAH PELUK AKU LAH!"dia cuba untuk meleraikan pelukan namun Alex memeluknya erat.

"Alex minta maaf."Mohonnya dengan suara bergetar. Leon memejam mata nya erat. Tangannya naik memeluk gadis tu semula.

"Why you do this? Kau nak mempergunakan aku?"Alex mengeleng.

"Ta.. tak, Alex bu..bukan nak mempergunakan Ab..abang. A..alex tak sangka sampai jadi macam ni. i am sorry."Disembamkan mukanya di dada tegap Leon.

"Sweetie," Leon memegang bahu Alex. Direnung dalam mata cantik tu.

"Hentikan aku."Alex mengeleng kepalanya.

"Hentikan aku sweetie, kalau aku berterusan macam ni apa aku dapat hm? So please offkan aku." Diukir senyuman tawar.

"Taknak, Alex dah janji bila Alex aktifkan korang bertiga, Alex takkan offkan. Alex taknak hilang abang." Dipeluk semula tubuh itu. Leon menghela nafas perlahan.

"Tapi kenapa? Nanti sweetie dah nak khawin. Abang ni nak letak mana?"pertanyaan tu buatkan Alex terdiam.

"Alex.."gadis tu mati kata.

Leon mengukir senyuman manis.

"Hentikan aku sweetie" Air mata Alex yang dari tadi ditahan akhirnya mengalir ke pipi.

"Hey why are you crying?" Leon menyeka air mata gadis tu.

"Alex taknak offkan abang hiks. Alex taknak!!! Hiks!"

"Shhh sayang dont cry. Cup cup cup sayang tengok abang."Diseka air mata Alex dan mata mereka bertemu.

"Dont cry sweetie, dah dah sini peluk abang hm"Ditarik gadis tu ke dalam pelukannya. Ditepuk tepuk bahu tu perlahan.

"Sayang dia, dah jangan nangis okeyh? I'm here with you sweetie" dicium tepi dahi Alex.

"Jom makan Cadbury nak?"pujuk Leon agar gadis tu tersenyum kembali.

"Nakkk!"Dicubit pipi gebu tu geram

"Sebut Cadbury je laju eh? Ok jom tpi janji dengan abang yg sweetie takkan nangis lagi okeyh?"Alex mengangguk.

"Janji!"Leon mengusap kepala Alex.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now