BAB 64

6.4K 419 37
                                    

"Aku taknak kau ganggu Alexandra lagi."Datar suara Rayyan. Dia serta Hairul berada di Cafe sekolah.

Macam mana dia boleh masuk? Alah santai ni Rayyan lah.

Dia sudah memaklumkan pada guru yang dia mahu berjumpa dengan Hairul sebentar.

"Apa hubungan kau dengan Reza yang kau nak halang aku? Aku lagi lama kenal dia dari kau lah."dengan bangga nya Hairul berkata.

Rayyan berpeluk tubuh. Disandarkan badannya di kerusi.

"Kau yakin kau lebih lama kenal dia dari aku?"Hairul mengangguk.

"Aku abang sulung Alexandra. Aku lebih lama kenal dia dari kau Hairul. 17 tahun aku jaga dia jadi nak dibandingkan kau yang kenal dia berapa tahun tak setanding dengan aku."Hairul terdiam.

"Macam ni lah, stop kacau babygirl aku kalau kau taknak nyawa kau dihujung tanduk. Aku rasa kau tahu siapa ketua black Mamba. Aku tak main dengan kata kata aku. Faham?"Rayyan bingkas bangun untuk pulang.

Hairul meraup wajahnya kasar. Mundur lah woii orang dah nikah dah.

Semasa Rayyan melintasi dewan tu dia terpandang akan adik adik nya yang sedang menjawab Exam.

Alex memandang ke arah pintu dewan. Dibuat dumb up dan dibalas anggukan dari Rayyan.

"Yahuu dah habis SPM!! Boleh makan nasi minyak lepas ni."sempat lagi Aurel memerli Alex.

Afiq tersenyum ke arah Alex yang menoleh ke arah lain.

"Reza"panggil Hairul. Alex menoleh ke arah nya.

"Aku datang ni nak minta maaf. Aku janji lepas ni aku tak datang kacau kau lagi."Alex menganguk.

"Tak apa, benda dah lepas."Hairul mengusap belakang tengkuknya.

"Kalau kau tak keberatan kita kawan boleh? Kau taknak tak apa aku tak kesah."Alex menoleh ke sepupunya. Mereka mengangguk.

"Boleh jaa."Hairul tersenyum.

"Abang Fir macam mana exam?"Soal Fitri pada Abang nya.

"Berjalan dengan lancar. Adik?"Fitri mengangguk.

"Oh korang berempat abang TG?"empat jejaka tu mengangguk.

"Ha ah abang diorang lah"Airel menarik adiknya ke dalam pelukannya dipeluk leher gadis tu dari belakang.

"Alah macam kau sorang ja boleh peluk kan adik?"Rizan serta Razin memeluk adik nya dari belakang.

"Werkk aku ada dua."Tergelak mereka.

"Untunglah ada empat abang"Aurel menjeling ke arah nya.

"Abang bila kita boleh jumpa anak anak? Rindu saya dekat diorang."Bonda Airila meluahkan apa yang dia rasa.

"Rayyan bagitahu saya yang Reza nak nikah selepas SPM jadi lusa kita bertolak ke Malaysia"Tengku Fayyad menghirup perlahan air kopi tersebut.

Dua pasangan itu ialah bonda dan ayahda Fitri dengan Firash.

Tengku Adam serta Tengku Hairisya adalah bonda dan ayahda kepada Aurel dan Airel.

"Reza dah nak khawin? Fitri dengan Aurel taknak khawin juga ke?"Soal Bonda Risya yang dengar apa yang dikatakan oleh Fayyad.

"Kena tanya diorang dulu lah. Apa apa nanti kena bincang dekat sana."Tutur Tengku Adam.

"Nanti bonda dan ayahda korang nak datang jadi boleh lah kita bincang tentang perkahwinan adik tu. Along bukan tahu sangat Weeding ni almaklumlah belum nikah."Dihirup air teh panas tu perlahan.

Alex tergelak kecil.

"Along yang tak nak nikah lepastu berkepit dengan Xandra wieee tak malu."Sengaja dia mengusik alongnya.

"Eh eh kang Along tak restu kang haa tak nikah lah korang."BB yang turut berada disitu hanya melihat saja mereka berbual.

"Nanti abang nak letak manaa sweetie" Dilentokkan kepalanya di bahu Alex.

"Jadi bodyguard Alex nak? Mahen dengan Raja boleh jadi bodyguard Aurel dengan Fitri."Mahen serta Raja mengangguk laju.

"Onz!!"sokong Mahen.

"Nak jadi bodyguard pintu hati sweetie boleh? Kalau Afiq nak masuk boleh abanh tendang dia keluar." Mengecil mata Afiq memandang Leon.

"Oi Klon kau jangan buat hal eh."Leon smirk ke arah jejaka tu. Dipeluk Alex dengan niat mahu buat Afiq cemburu.

"Dasar Klon."Sabar Fiq lepas kau dah nikah kau nak culik bini kau pun boleh.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now