BAB 30

10K 598 20
                                    

Tangan naik memegang kepalanya yang sakit. Dia bingkas bangun untuk turun.

Kaki diatur melangkah mendekati Rayyan. Direbahkan badannya dan disorokkan wajahnya di perut Rayyan.

"Adik mamai ke?"soal Riz. Baru ja turun, terus pergi dekat along dia hm.

"Entahlah kemungkinan mamai"Rayyan mengusap rambut adiknya. Rindu dia mahu usap rambut gadis tersebut.

Raz bangun mendekati Alex. Pipi gebu itu dicium lembut. Eee macam nk gigitttt!!.

Terbit idea nakal di fikiran Rasy. Hehehe. Didekati Reza. Hidung gadis tu dipicit picit. Pipi gebu tu pula dicubit cubit sehingga merah seakan pakai blusher.

Rayyan menepuk tangan Rasy. Apa buat Xandra macam tu. Rasy tersengih sambil mengusap tangannya.

"Aku geram long. Macam eee macam nk lempar dia dalam sungai" tajam mata Rayyan memandang jejaka di depannya ni. Ada ke patut nk lempar adik sendiri dalam sungai.

"Kalau berani buat lah"gadis menatap Rasy kosong.

"Aaa adik tak tidur ke?"mati dia kalini.

"Macam mana NAK TIDUR KALAU ABANG KACAU EYYYYY!!"Rasy bingkas bangun melarikan diri apabila gadis tu sudah bangun.

"Mampos kau Rasy"Yang lain mengeleng saja.

"Adeh sakit dikk ampunn!"diusap pinggangnya yang menjadi tempat cubitan ketam adiknya.

Alex menjeling ke arah Rasy tajam dan menoleh ke arah jam menunjukkan pukul 8 malam.

"Abang abang semua stay sini ke?"soal Fitri.

"Nak stay sini semalam boleh? Kami nak bermanja dengan Reza"dua gadis tu menganguk.

"Malangnya sayaaa sibukk"Alex membuat flip hair.

"Adik nak pergi mana?"tanya alongnya. Alex bersiul.

"Xandraaa"Alex mendengus perlahan.

"Bunuh orang"jawabnya tenang. Terkejut 4 jejaka tersebut tapi tidak bagi Rayyan dan Rasy yang sudah biasa membunuh.

"Diorang cari pasal ke?"Ray menjongket keningnya.

"Assassin"Rayyan menganguk faham. Maksudnya Alex ambil job dari seseorang untuk bunuh orang tersebut.

"Alone?"Alex melihat Rayyan malas. Jejaka tu yang tahu adiknya tidak suka ditanya banyak hanya tergelak.

"Sini dekat along"ditepuk pehanya. Alex mengeleng.

"Lain kali jelah"dia masih marah dengan mereka berempat tapi dia tidak mahu panjang panjang kan masalah.

"Kalau along cakap sini, maksudnya sini"tegas suara alongnya namun Alex masih berdegil.

Rayyan bangun dan menarik lengan adiknya. Dicium geramm.

"Degil eh"Alex hanya bergumam. Apalah nasib dia dapat abang yang macam ni.

"Adik masih marahkan kitorang?"soal Riz dan dibalas anggukan dari Alex.

"Maafkan kitorang please. Kitorang menyesal sangat sangat apa yang kami dah buat. Masa kematian klon adik tu pun semangat kami dah hilang"tiga jejaka tu melutut depan adiknya yang berada di atas peha Rayyan.

"Dah banyak kali Alex bagi peluang dan dah banyak kali korang sia siakan peluang tu"Raz mengambil tangan adiknya dan dicium.

"Maaf ya. Kitorang janji takkan seksa adik lagi. Maafkan kitorang please."Alex menganguk.

"Alex ada hal ni. Bye bye"Gadis tu bingkas bangun dari peha alongnya dan berlari naik ke bilik.

"Syukur adik maafkan kita"Raz tersenyum lega. Dah lama dia pendam rasa bersalah pada gadis tu dan harini semuanya sudah selesai.

12 malam.

Rayyan masih menunggu kepulangan adiknya. Hatinya tidak tenang jika gadis tu tiada di depan matanya.

Kematian palsu adiknya dulu itu sudah membuktikan yang dia takut kehilangan gadis tu lagi buat kedua kali nya.

Dilihat pintu dibuka dan gadis tu melangkah masuk.

"Xandra?"Gadis tu menoleh.

"Along tak tidur lagi?"soal Alex. Ray mendekati adiknya yang serba hitam dan wajahnya ditutupi dengan mask.

"Along tunggu adik. Jom along teman adik tidur nak?"Alex hanya mengangguk saja dan naik ke atas.

"Dah bunuh ke orang tu?"Alex mengangguk sambil membuka masknya.

"Adik sumbat ubat dalam mulut dia sampai berbuih"Rayyan tergelak kecil dia tahu taktik ni. Taktik yang menunjukkan seseorang tu membunuh diri nya sendiri.

Usai saja dia membersihkan diri, Alex merebahkan badannya di katil.

"Bijak babygirl along ni"diusap rambut Xandra.

Dicium dahi gadis tu dan ditepuk bahu nya perlahan.

"Sleep well love you"bisik Rayyan dan turut tidur di sebelah adiknya.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now