BAB 63

6.1K 406 18
                                    

"Goodluck adik. Buat yang terbaik tau."Raz mengusap kepala adiknya.

"Abang pun, Alex masuk dewan dulu bye abang."TG mengatur langkah masuk ke dewan untuk Peperiksaan SPM.

"Cikgu harap kamu jawab peperiksaan harini dengan sehabis baik. Guna ilmu apa yang kamu dah belajar sepanjang 5 tahun. Ingat balik semuanya. Jangan lupa baca doa sebelum menjawab. Lulus atau gagal kita berserah kepada Allah sahaja. In Shaa Allah semuanya akan dipermudahkan. Tepat jam 8 kamu boleh menjawab." Panjang lebar Cikgu Alfian berkata.

TG menadahkan tangan untuk membaca doa.

Afiq menoleh ke arah Alex. Dia mengukir senyuman dan di angkat tangan untuk membaca doa.

Tepat jam 8 mereka mula menjawab soalan bahasa Melayu.

"Aku tengok kau tadi asyik bangun ambil kertas ja untuk BM penulisan berapa ribu patah perkataan kau buat?"Soal Aurel. Alex tergelak kecil.

"Ada lah"Digigit Cadburynya. Alahai tak boleh pisah langsung dengan cadbury dia.

"Hye sayang."Alex mengepal penumbuk nya. Leon serta Afiq bangun dari duduk.

"Kau nak apa lagi dengan Alex?"Datar suara Leon. Afiq merenung tajam wajah Hairul yang datang bersama dua kawannya.

"Aku datang nak ambil balik gadis aku."Hairul tersenyum sinis ke arah Alex.

"Orang dah taknak jangan dikejar lebih baik kau kejar Anjing sekurang kurangnya dia kejar kau balik."Kata Afiq. Hairul mengepal penumbuk nya.

"Aku lebih kenal dia dari korang berdua lah. Kan sayang? You tak payah tipu lah kita pernah tidur berdua."Leon serta Afiq terkejut ditoleh ke arah Alex..

Gadis tu bangun dari duduknya.

"KAU KALAU NAK FITNAH AKU PERGI MAMPOS LAH BABI."matanya berubah merah darah.

"Sweetie calm down" Dia risau jika Alex bertindak diluar kawalan.

"Kau jangan perasan sangat yang aku nak sangat dekat kau. Eh tak hamak bodoh nak tidur dengan jantan macam kau ni. Bukan kau pernah tidur dengan arwah Erin?"Dijongket keningnya dengan senyuman sinisnya. Hairul mati kata. Tak mungkin gadis tu tahu.

"Kau belum kenal aku siapa Hairul. Bila bila masa ja kepala kau bercerai dengan tubuh badan kau. Atau kau nak aku ulang balik apa yang kau cakap dekat aku dulu?oh boleh."Alex melangkah mendekati Hairul yang sudah berpeluh.

"Abang pasang telinga baik baik apa adik nak cakap ni. Adik dah lama rahsia tentang hal ni tapi harini adik bongkar kan balik. Jantan yang depan adik ni pernah hina adik miskin! Pakaian selekeh! Nerd! Tak ada mak bapak! Anak pelacur! Pernah fitnah adik dekat sekolah yang adik tidur dengan lelaki lain sehinggakan semua pelajar nampak adik ni perempuan kotor! Jijik!. Walaupun muka kau hensem tapi tak lah hensem mana kau tak layak hina orang macam tu sekali!. Aku tak kesah kau nak cakap yang aku ni mengungkit kisah lama sbb aku nak kau FAHAM YANG AKU TAKKAN BALIK DEKAT JANTAN MACAM KAU NI!"

"JANGAN INGAT AKU TAK TAHU YANG KAU PERNAH KELUAR DENGAN PEREMPUAN LAIN BUKAN SEKALI TAPI 5 KALI DAN AKU? MASIH SAYANGKAN KAU MACAM ORANG BODOH! AKU ADA BUKTI SEMUA TENTANG KAU MUHAMMAD HAIRUL BIN DATO SRI HAKIF." Lantang suara Alex dengan mata yang penuh amarah.

"KAU HAIRUL!!! KAU MEMANG CARI MATI!"tengking Razin. Sudah lama sisi iblis tidak muncul.

"Ta..tak apa dia cakap semua tipu!"Hairul cuba untuk menidakkan nya.

"KALAU QUEEN YANG MUNCUL TAKKAN ADA SATU PUN YANG MENIPU!"Raz bangun dari duduknya.

Hairul serta kawan nya cepat cepat lari dari situ.

"Apa yang adik cakapkan tadi along dah dengar"tutur Rizan. Alex hanya melihat datar.

"Adik takkan lepaskan dia kalini."Digengam penumbuknya erat. Amarah serta dendam pada Hairul kini membuak buak.

Afiq hanya melihat gadis nya yang dipenuhi amarah dan dendam pada lelaki tadi.

"Sweetie calm down. Ni Cadbury nak abang makan ke?" Usik Leon sekadar mahu gembirakan gadis tu semula.

"Bak balik lah! Kalau nak, beli lah sendiri."Leon tergelak kecil diusap rambut Alex. Gadis tu menyambung makan Cadbury nya.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now