BAB 43

6.5K 469 28
                                    

"kita borak dekat taman jom?"Afiq mengangguk dan bingkas bangun mengikuti langkah gadis tu.

"Fiq"panggil Fit. Jejaka tu menoleh. Kening dijongket.

"Pikat hati dia."Afiq tersenyum dan mengangguk. Kaki diatur melangkah ke taman.

"jawablah soalan aku tadi kau ada suka seseorang tak?"soal Afiq lagi apabila mereka berdua sudah sampai ditaman.

"Aku tak ada rasa suka dekat siapa siapa pun lagi buat masa sekarang."Afiq menoleh ke arah nya.

"Kenapa?" Gadis tu tersenyum nipis.

"Orang takkan tahu macam mana sulitnya jatuh cinta sekali lagi setelah dipatahkan dengan hebat."Jejaka tu terdiam sebelum membuka suara.

"Bolehkan aku menjadi penawar nya? Aku mungkin bukan cinta pertama kau tapi aku boleh jadi cinta terakhir kau."Alex terdiam mendengar kata kata Afiq.

"Cuba lah untuk pikat hati aku kalau kau berjaya aku akan jadikan kau orang yang istimewa dalam hidup aku."Afiq mengukir senyuman manis nya. Jika sudah diberi peluang maka dia perlu guna peluang tu sehabis baik.

"Baiklah aku akan cuba tapi aku mohon kalau kau suka dekat orang lain please bagitahu aku. Aku taknak usaha aku tu sia sia."Alex menganguk.

"In Shaa Allah aku takkan buka hati untuk orang lain sebelum aku tengok usaha kau untuk dapatkan aku."Dia bingkas bangun dari duduknya.

"See you again Afiq Rafan."Diatur langkah pergi meninggalkan Afiq berseorangan disitu.

"Yesss aku akan buktikan dekat kau Alexandra dan hanya kau yang akan jadi milik aku selama lamanya."Dia nekad untuk dapatkan gadis tu walau bagaimanapun. Tapi jika gadis tu berubah hati dia tidak teragak agak untuk guna cara kasar.
_______________________________________

"Jumpa aku dalam bilik"Alex melihat Leon yang melangkah naik ke bilik. Dia bingkas bangun dan melangkah ke tingkat dua.

"Siapa laki tu? Apa kaitan dengan kau? Jawab!"meninggi suara Leon. Alex terhinjut bahu akibat terkejut.

"Lelaki mana?"soal Alex tidak faham.

"Jangan ingat aku tak nampak kau jumpa tiga lelaki dan siapa lelaki tu hah! Sekali tiga kau rembat murah sangat ke kau ni?"Mata Alex mencerlung tajam.

"Murah? Jaga mulut kau Leon! Dekat Cafe tadi tu abang kembar aku! Dan yang lagi sorang tu Afiq classmate kitorang! sampai hati kau kata aku murah."Leon tergamam.

"Sayang" leon menangkap tangan kecil Alex dan dipeluk erat gadis tu dari belakang.

"Sorry honey, aku tak sengaja tengking kau dan cakap kau murah. Sorry."Dieratkan lagi pelukkanya.

Alex memejam kan matanya erat.dikawal kemarahan nya sehabis baik. Dia tidak mahu ingat kata kata yang abang nya pernah lontarkan padanya dahulu.

"Sokeyh, Alex dah maafkan."Leon mencium pipi gadis tu.

"Sorry again."Dipusingkan badan gadis tu untuk melihatnya.

"Hey, masih marah?"direnung dalam mata gadis tu. Alex mengeleng perlahan.

"Sokeyh tak marah pun dah biasa."Leon mengusap rambut gadis tu perlahan.

"I know it hurt, i am sorry sweetie" Pipi tu diusap lembut. Alex tersenyum nipis.

"Tak apalah hal kecil jaa dahlah Alex nak turun. Leon mandi lah dulu."Jejaka tu hanya mengangguk.

"Sayang" Alex bergumam.

"Can you called me abang? " Entah kenapa dia suka apabila gadis tu memanggil nya abang semalam.

"Okeyh abang" ditutup pintu tu.

"How? Dah dapat pikat hati tiga minah tu?"Soal Aurel sambil memandang satu persatu wajah jejaka tu.

"Senang ja dah masuk perangkap. Diorang ajak couple then kitorang onz jelah dan itu akan memudahkan kerja korang bertiga untuk fikir rancangan seterusnya kan?"TG tersenyum sinis dan mengangguk.

"Goodjob HDB. ingat jangan silap langkah atau rancangan kita semua akan terbongkar."pesan Fitri.

"Sayang are you okeyh?"soal Leon. Gadis tu menganguk.

"Ok ja cuma pening sikit."Leon menarik bahu gadis tu. kepala Alex diletakkan di pehasnya. Diurut perlahan pelepis Alex.

"Don't think about something useless, ok sweetie?" Sempat dicubit pipi gebu tu. Macam pau geram dia.

"Hm" Empat orang yang lain bingkas bangun meninggalkan Alex dan Leon disitu. Taknak menganggu.

"Can i kiss you honey? "Leon geram dengan pipi gebu tu dia mau cium dan gigitttt.

Alex bergumam saja. Leon menunduk mengigit pipi gebu tu. Ditarik lembut.

"Macam pau."digigit dan ditarik pipi tu. Disebabkan sibuk bermain pipi Alex, dia tidak sedar yang gadis tu sudah tertidur di pehanya.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now