BAB 38

7.9K 561 17
                                    

"Ayangg dah siap belum?"Jelas suara Rasy diluar biliknya. Alex mengemaskan rambutnya terlebih dahulu.

"Dah siap dah."Diambil beg sandang nya dan melangkah keluar. Rasy tersenyum ke arah adiknya. Gadis tu cantik memakai dress labuh berwarna biru laut yang bermanik putih.

Rasy pula segak berkemeja hitam kota kotak.

"Jom."Digengam erat tangan gadis tu dan melangkah turun.

"Nampak macam suami isteri ahak!"Usik Aurel.

"Balik awal."pesan Rayyan pada adik adik nya.

"Baik cik Ray."serentak Rasy dan Alex berkata dan melangkah keluar dari rumah tersebut.

"Adik nampak cantik malam ni. Tak sia sia angah tempah dress ni."Rasy mengerling sekilas ke arah adiknya.

"Tak ada lah cantik mana pun btw thank susah kan angah pula nak tempah bagai lagipun parti hari jadi ja."Rasy tergelak kecil.

"Untuk kesayangan angah ni tak ada hal lah."Alex baru teringatkan sesuatu dan ditoleh ke arah angahnya.

"Kawan angah tu siapa?"soal Alex sengaja ingin tahu.

"Kawan angah tu nama dia Frandy adik perempuan dia pula Frisha Adria yang hari jadi harini."Alex mengangguk faham.

Setibanya di dewan yang menjadi tempat parti hari jadi kawan angahnya, mereka berdua melangkah keluar dari kereta.

"Sila tunjuk kad jemputan"Rasy mengeluarkan kad jemputan tersebut dan ditunjuk ke arah dua bodyguard yang ditugaskan untuk menjaga di pintu dewan.

"Tunku King Rasyid Ararya dan Tunku Queen Reza Alexandra silakan masuk." Dua jejaka berbadan tegap tu menunduk hormat pada mereka berdua.

"Thankyou."Alex memeluk lengan Rasy. Dia agak kekok jika datang ke parti bergini.

"Hey bro."Sapa Rasy pada Frandy yang rancak berbual dengan kawannya.

"Eh Rasy. Ingat kau tak nak datang."Mereka berdua berjabat tangan dan seketika mata Frandy terpandang akan gadis sebelah Rasy. Cantik.

"Girlfriend kau ke Rasy?" Rasy menoleh ke arah adiknya yang setia di tepi nya.

"Oh ni adik aku Reza. Reza ni lah Frandy kawan angah."Reza meletakkan tapak tangan nya di dada dan menunduk sedikit.

"Reza Alexandra."Frandy tersenyum manis.

"Frandy Adzran." Alex mengangguk sambil tersenyum nipis.

"Abanggg."Frandy menoleh ke belakang melihat adik perempuan nya yang berlari datang ke arahnya.

"Hey Risha jangan lari nanti jatuh."Frandy mendukung adiknyaa yang berumur 6 tahun.

"Hye uncle Rasy."Rasy mencubit pipi gebu Frisha.

"Hye Risha, makin gebu eh pipi ni."budak kecil tu tergelak kecil.

"Abang aunty cantik ni nama ape?"Soalnya. Alex mendekati Frisha.

"Panggil aunty Reza ya sayang?"Risha mengangguk.

"Aunty Reza cantik lah. Aunty nak tak dekat abang Risha?"Membulat mata Frandy. Telinga jejaka tu mula memerah.

"Aipp apa adik cakap ni"bisik Frandy.

"Tak apa lah Risha abang Risha ni agak agaknya dah ada girlfriend dah jadi aunty taknak kacau yer."diukir senyuman manisnya. Frandy yang tidak sengaja melihat senyuman Alex, mukanya memerah nipis.

"Alaaa hm."Risha melentok kepalanya di bahu tegap abangnya.

"Happy birthday Risha btw ni Uncle ada hadiah untuk Risha."ditunjuk kotak yang tidak lah besar.

"Wahhh makasi uncle."Dipeluk kotak tu.

"Ya Allah Risha dekat sini kamu, risau mama tahu tak."Fainina mendekati anak nya.

"Eheh corry mama."Mohonnya.

"Eh kamu berdua dah makan belum ni? Kalau belum pergilah makan dulu ya."Rasy dan Alex mengangguk serentak.

"Jom adik."Rasy menarik lengan adiknya.

Semasa Alex sedang mengambil air, bahunya ditepuk dari belakang. Terkejut dia. Ditoleh ke arah orang tersebut.

"Afiq?"jejaka tu tersenyum manis.

"Macam mana kau boleh ada dekat sini?"Afiq tergelak kecil.

"Papa aku ajak aku datang sini sekali btw kau datang dengan siapa?"soalnya.

"Aku datang deng-" percakapan Alex terhenti apabila ada tangan memeluk pinggang nya.

"Lama betul, sayang ambil air ke buat air hm?"Rasy menjongket keningnya.

Afiq mengetap bibir. Siapa lelaki ni? Kenapa dia panggil Alex sayang?.

"Tak. Ni haa Alex jumpa kawan."Rasy memandang ke arah depan.

"Siapa ni?"Afiq menelan air liur sedaya upaya. Suami Alex ke?.

"Ni Afiq kawan adik dekat sekolah."Rasy mengangguk faham.

"Aku Rasyid abang Reza takkan kau lupa aku?"Afiq menyambut huluran tangan Rasy sambil dia mengingati Rasy.

"Oh ya Rasy abang kedua Reza. Yah aku ingat dan kita pernah jumpa masa tahlil kepalsuan Reza."sempat dia menyindir gadis tu.

"Kau nak sindir tak payah dekat sini eh."Dijeling tajam ke arah Afiq yang tersenyum sinis.

"Okeyhlah aku pergi dulu."Afiq melangkah pergi tapi semasa melintasi sebelah Alex sempat dia berbisik.

"See you again sexy lady."Alex yang mendengar tu meremang bulu roma nya.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now