BAB 32

8.9K 581 16
                                    

"Adik, pergi dekat geng Badboy suruh jumpa akak dekat stor sukan ye bagitahu diorang kami nak minta tolong ambil barang."Arah Aurel pada budak junior.

"Baik akak."Budak lelaki tu berlari pergi.

TG tersenyum sinis.

"Dah bawa si dia?"Fit mengangguk dengan senyuman tidak lekang di bibir.

"Abang, akak trio suruh jumpa diorang dekat bilik stor katanya nak minta tolong ambil barang."Badboy berkerut dahi.

"Kenapa diorang tak suruh 4boy's?" Soal Afiq.

"Abang 4boy's tak ada dekat sini diorang pergi lawan bola sepak dekat stadium."Badboy menganguk.

"Adik boleh pergi masuk kelas."Budak lelaki tu berlari pergi. Badboy bingkas bangun untuk ke bilik stor.

"Barang apa korang nak kami tolong ambil?"soal Mika kepada Fitri.

"Bola tampar atas tu tinggi sangat lah tolong ambil boleh?"Badboy menganguk.

Dalam diam Fitri melangkah keluar dan pintu bilik tersebut dikunci dari luar.

Badboy tersentak ditoleh ke arah pintu diketuk pintu tersebut.

"Woi buka woi!!"Keven mengetuk pintu dan dicuba untuk buka namun berkunci.

Ssss.

Badboy berpandangan.

"Bunyi apa tu weih?"Wajah mika berubah cuak. Afiq mencari bunyi tersebut dan seketika matanya terpandang ke arah tingkap.

Wajah Afiq mula berpeluh kerna dia fobia terhadap ular.  Dia berundur beberapa tapak ke belakang.

"Fiq be.. besar nya ular tu."Keven memegang dinding. Ular kuning yang melingkar tu dipandang dengan pandangan gelisah.

"A..aku nak keluarrr!"Afiq mengetuk pintu tu dan cuba untuk membuka namun tidak dapat.

"Fiq. Berhenti!"Mika memberhentikan tindakan Afiq kerna ular itu memandang tepat ke arah jejaka tersebut.

Dada Afiq naik turun. Ketiga jejaka tu duduk berpeluk lutut. Mereka berharap sangat ular itu tidak datang ke arah mereka.

30 minit telah berlalu.

Wajah ketiga jejaka tu sudah berpeluh. Perlahan lahan mata Afiq terbuka apabila terdengar pintu dibuka oleh seseorang.

"Ambil Jen letak dia dalam bekas semula."Arah Alex pada sepupunya.

Dia bercangkung depan Afiq..jejaka tu hanya dapat melihat nya samar samar saja.

"Seronok dapat hadiah dari kitorang?"Alex tersenyum sinis.

"Ma..maafkan aku."mohon Afiq. Aurel dan Fitri melangkah masuk dan turut bercangkung depan badboy.

"Masih ingatkan masa korang letak air sejuk? Mestilah korang ingatkan sampai aku demam panas gara gara korang bertiga."datar suara Alex.

Macam mana diorang tahu yang Badboy fobia dengan ular? Heh easy.

"K.. kami minta maaf."Trio berpandangan. Mereka tidak lah sekejam mana. Sifat belas kasihan masih ada dalam diri.

"Mari kami tolong."Trio mengambil tangan Badboy dan diletakkan di leher untuk membantu tiga jejaka tu bangun.

Trio membawa BB ke bilik rehat. Kain tuala kecil di ambil dan dilap peluh di wajah jejaka tu.

Afiq menunduk melihat tangan nya yang mengigil. Dia fobia dengan ular kerana masa dia kecil dia pernah dipatuk oleh seekor ular.

Jejaka tu tersentak apabila tangannya digengam oleh Alex. Didongak melihat gadis tu.

"Ingat. Sekali lagi korang cari pasal..kitorang tak teragak-agak untuk buat lebih teruk dari ni."Afiq menganguk.

"Ka..kau maafkan kitorang tak?"soal Afiq. Alex mengangguk.

"Rehatlah sekejap lagi kitorang bawakan makanan lagipun rehat ada lagi 30 minit."rambut jejaka tu dikemaskan dahulu sebelum tiga gadis tu melangkah keluar.

"Aku taknak cari pasal dah."Insaf keven dibuatnya. Afiq melihat tangannya, dia masih berasa tangan Alex yang mengengam tangan nya membuatkan dia jadi tenang.

"Ni kitorang ada bawakan makanan. Makan lah dahulu."Badboy menyambut huluran tersebut.

"Terima kasih."Trio menganguk.

Alex tergelak kecil bila melihat tangan Afiq masih menggigil.

"Sini aku tolong."Alex mengambil nasi ayam tersebut dibuka penutupnya.

"Buka lah mulut tu takkan aku nak suap dekat hidung kau."Afiq tergelak kecil dan membuka mulutnya.

Matanya tidak lepas merenung wajah Alex yang putih melepak. Sedikit pun tiada cacat cela mana lah dia tak jatuh hati, tengoklah caring nak mampos.

"Nak air?"jejaka tu menganguk dan diteguk air mineral tersebut.

Aurel mengesat nasi yang terlekat di tepi bibir Keven. Terkaku jejaka tu.

"Makan pun comot."Keven mengemam bibirnya. Habis merah wajah jejaka tu.

"Sejak bila kau blushing ni Kev?"Usik Mika dan tergelak.

"Mana ada aku blushing. Nasi ni pedas sikit haa."Keven mengawal malu nya.

"Tak ada pedasnya. Dah blushing tu mengaku jelah."kata Afiq. Keven menjuihkan bibir nya.

"Yerlah aku mengaku."Aurel mengeleng kepalanya perlahan.

5. THE SILENT GIRL [C]Where stories live. Discover now