THOMASSO
,,Tak co? Dorazili jste v pořádku?" zeptal se otec v telefonu.
,,Ano, otče. Teď se akorát chystáme ven na večeři." odpověděl jsem do telefonu hraně klidným hlasem. Nechtěl jsem, aby otec z mého hlasu poznal, že něco není v pořádku. Slíbil jsem mu totiž, že tu Fabrizia budu krotit a hlídat každý jeho krok, jenže ten hlupák to musel už hned pokazit dnes dopoledne v té kavárně!
,,Co Fabrizio? Chová se tak, jak má?" ujišťoval se otec.
,,Ano, neboj se." usmál jsem se sám pro sebe falešně, ale když jsem pohledem zavadil o Fabrizia, úsměv mi ze rtů okamžitě zmizel. Stál u velkého zrcadla táhnoucího až k zemi a geloval si vlasy, přičemž se na sebe do zrcadla díval jako narcis. Myslel si o sobě, že je nejcharismatičtější Sicilián a každá žena mu padne k nohám, nepochybně i dnes. Měl v plánu tu dnes sbalit nějakou holku, užít si s ní a pak ji odkopnout tím nejhnusnějším způsobem, jak on uměl...Dělalo se mi z toho špatně. Absolutně se nechoval jako dospělý vyzrálý muž, ale jako nevyřáděný puberťák, který nemyslí mozkem ale svým nářadím.
,,Pozdravuj ode mě otce." zavolal na mě Fabrizio, aniž by odvrátil zrak od zrcadla.
,,Pozdravuje tě Fabrizio, otče." sdělil jsem tedy otci .
,,Řekni, že ho taky pozdravuju a za týden už přijedu za vámi." připomněl otec.
,,Ano, ano. Zatím se měj, otče. Zavolám ti zas zítra." rozloučil jsem se s ním raději už a zavěsil.
,,Co říkal?" vyzvídal hned Fabrizio.
,,Že tě pozdravuje a za týden sem dorazí,"
,,Cože?! Jak jako za týden?! Vždyť říkal, že zůstane v Palermu!" vykřikl a konečně se na mě podíval.
,,To sice ano, ale chce se jen ujistit, že jsi tu klidný a neděláš problémy. Potom se vrátí zpět do Palerma." vysvětlil jsem mu a popošel k němu blíž s rukama v kapsách.
,,Kdy jako potom? Jak dlouho tu bude?"
,,Nevím, možná týden." mykl jsem nad tím rameny.
,,Bože!" povzdechl si nad tím a promnul si čelo.
,,Takže být tebou, chovám se, jak nejlíp to jde." poplácal jsem ho po zádech, načež jsme oba vyrazili ven prozkoumávat noční život ve Forza d'Agrò.
ČTEŠ
Sicilian blood ✓
RomanceSicílie - největší italský ostrov plný podmanivých kontrastů, okouzlující přírody, srdečných lidí, středomořských pochoutek a příjemného klimatu, kde navzdory 21. století žije tradice a čest rodiny na prvním místě. Fabrizio Montonieri se narodil do...