Da li bih spavala s Petrom? Bih da je mogao da se digne, a ja da svlažim. Greška u centrali je greška u centrali i ako je srce reklo mozgu ne, telo nikako neće reći da.
Pogled mi je odlutao ka buci koju je u rane sate činio automobil pri prilaženju, znajući da Biljana stiže rodio mi se plan da ih pod hitno spojim. Mislim da će ona biti upravo Petrovo gorivo, ono pravo zbog kog će poleteti u nebo.
Zabrinulo me je Banetovo prisustvo, još više, osetila sam neku nedefinisanu tenziju između njih dvojice, kod me ozbiljan Biljanin pogled opomenuo da ništa ne pitam. Verujem da je sve smislila sa nekim razlogom, neće ta žena da se izgubi."Pa, stavrno sam vam nedostajala?", mazim Gagu, njoj svakako jesam.
"Mama, nemaš pojma kako je bilo dosadno bez tebe! Zoka i ja samo se zajebavale danima, ali je falilo da budeš s nama. Kad se vratiš kući, Zoku možda ne prepoznaš."
"Zašto?"
"Čuva je baka Nevenka, mislim da smo svi najebali. Ona je u tim nežnim godinama, naučiće je baba sve što nije stigla tebe. "
Petar me snažnije privlači sebi, Bane sedi preko puta mene i postavlja se mnoštvo pitanja.
Jedno od njih je prosto- šta se ovde u opšte dešava?!Shvatam da sam otišla u izolaciju samo da bih odmorila od svih, ali nisam živela u pećini ili pod zemljom. Svako od nas ima proplost. Moja je bila vezana za ljude preda mnom, ali tako je i Petrova prošlost vezana za neke druge ljude.
Takođe, svesna sam da me ni jedna prošlost ne zanima nešto posebno, jer iako prošla dela definišu u dobrom delu buduća, ne definišu osobu kao takvu. Mene nije definisao moj posao, već skup ljudi koji me okružuju.
Baneta nije definisao novac koji je definitivno nasledio zatim umnožio tokom godina, definisale su ga žena i dete.
Petra ko je definisao, ne znam, ali prema meni je odličan prijatelj, kakva su ga dešavanja nagnala na to da bude sam, ne znam, ali je tu, meni kao podrška. Redno je da uzvratim prijateljstvo i podršku, da mu stisnem ruku i dam vetar u leđa.
Tri nedelje me nije pitao ništa sem onog što sam mu sama rekla. Nisam ni ja njega propitivala, pustila sam. Stvari koje smatram da su intima ni sama ne govorim, svako ima prava na isti tretman. Kopati po nečijim uspomenama ili bolnim temama nije mi hobi."Petre, treba da naše goste povedemo na doručak, slažeš se?", osmeh mi dopire do obrva, ne do očiju, jer iskra na njegovom licu i zabavljenost u osmeh mi kazuju da će mi učiniti veliku uslugu.
"Naravno, kakav sam ja to domaćin?", nije odao da je vlasnik kampa njegov bratanac, mi smo samo igrali igru.
Poveo nas je u unutrašnjost kampa, mene za ruku dok sam grlila Gagu, a u pratnji Baneta i Bilje.Vukašin je očekivao ranoranioce. Postavio je sto za doručak i kao kavaljer stajao pored pogleda fiksiranog na Gagu. Da, priče o jednoj romantičarki kod ovog klinca raspalilo je maštu.
"Dobrodošli i srećna vam Nova", pokazao nam je gde da sednemo, zatim doneo sveže skuvanu kafu. I ceđenu pomorandžu za Gagu, zapamtio je i to.
"Pa, srećni praznici društvo!", raspali Dragana po kajmaku i pršuti, zdravo dete, još zdraviji apetit, majčinsko srce kuca sa svakom njenim zalogajem višestruko iako mi jezu stvara Banetova blizina.
Više sam se detetu i Biljani obradovala nego njemu, jer od njegovih reakcija strepim.
Nisam razradila plan, Petar ima samo okvire svega što se dešavalo, nije ni on mnogo zapitkivao.
Stiso mi je butinu ispod stola kao znak podrške, osećam da je spreman da mi pomogne, da nema dileme, ali znam i da Biljana ima onaj zaigran pogled. Shvata šta se dešava.Vukašin završava sa posluživanjem, kkinac je sinoć bio odgovoran za žurku, a sada bas dvori. Ima u njemu energije za pet dečkića, ali to ti je mladost. Ono što sam i sama doživljavala da nakon žestokog provoda nastavim pravo na predavanja bez da zevam.
Seda s nama za sto i pomno prati Draganu. Biće i ovde svačega."Narode, prionite na doručak, Gaga se neće zaustaviti lako", žacnem ćerku, ona priguta zalogaj pa mi se raskezi. Nastavlja da ručka kao da mi nismo tu.
Petar puni moj tanjir, zatim bira za Biljanu i na kraju sebe, instinktivno mislim da Banetovu pojavu ne želi da prizna, a opet kao da je sve namerno. Stavljajući mene u prvi plan, Banetu dokazuje da nije jedini koji se bori za moju naklonost.
Upravo ono što sam na neki način htela. Da mu udarim zazubice!"Pokaži našim gostima sobe", potenciea našim, kao da smo par, a sobe u množini jer je mogao da se kladi da do jutra niko neće biti gde ga postavimo. Vukašin će igrati oko Gage ako treba, a vidim da će i Petar krenuti da se bavi Biljanom. Nisam pogrešila, ima tu hemije.
"Naravno! Biljana, Gaga i ti ste ovde", soba daleko od moje, Petar ulazi da im pokaže dvokrevetnu sobu dok ja vidim dalje Baneta.
Vrata od mog sobička, soba sa bračnim krevetom, hvala Petre, deluje senzacionalno.
Bane me prati u stopu, korača tiho mojim tragovima, da mne čujem da diše ne bih znala da je tu."Nedostajala si mi."
"Jesam li?"
"Bilja nije htela da priča sa mnom!"
"Neću ni ja! Ovo je tvoja soba, odmori se, put je dugačak. Ručak je u jedan."
"Bejbi, zašto si ovde?"
Pogledam ga bolje. Izmoren je, isti je kao ja dan pre venčanja. Istrošen. Slomljen.
Pogledam dublje i u njegovim porama vidim da je potrošio svu svoju snagu. Bane preda mnom nema mogućnosti da se bori sa mnom."Umoran si. Odmori i onda ćeš razumeti zašto sam ovde."
"Petar nije maza. Nije Dejan da može da toleriše, nije ja da bezrezervno voli."
"Jako dobro znam ko je Petar. Koliko je Dejan tolerisao i koliko ti voliš ostavi meni da kažem, ali Petra ne diraj. On nije bezkimenjaković popit tebe i budala poput Dejana. On je moj prijatelj na prvom mestu!"
"A na ostalim, Bejbi? Šta je tebi Petar Vučković?!", viče na mene i po prvi put čijem kako se moj novi prijatelj preziva.
Ne, ne zvoni mi njegovo ime u glavi, nemam pojma o njegovoj prošlosti, ali zmam da je sada tu, da je bio tu i da će verovatno biti na samo telefonski poziv od mene u buduće!"Ono što mu dozvolim! To je meni!", okrećem mu leđa pre nego što kažem išta što bi moglo više da zapečati naš status. Na ivici sam da Baneta i uspomenu na njega postavim u fioku samo uspomene i nikada više mu ne dam ni najmanju šansu da iz fioke izađe.
Da ga stroam zajedno sa šustiklama i vezovima koje moja prababa dala mojoj babi da da meni kada se udam.
Na ivici je da padne, a da mu ruku ne pružim."Petar Vučković je sve, samo ne prijatelj jednoj ženi. On je bio Stašin verenik- pre mene!", besan je, ne znam sa li besni jer je bio Stašin ili besni iz nekog drugog razloga, ali baš je besan.
"Da li je jebao tvoju ženu nije mi bitno. Šta je meni, nije bitno tebi. Brini o sebi, odmori se i potraži me na stazi. Biću na sankanju pre ručka..."
Ko je kome ko i šta i ko koga koliko puta na koje načine i gde nije nešto o čemu želim da razmišljam.
Ali ako je Staši Petar bitan, to već menja tonalitet ove male zimske muzike, mislim da će solo izveden na vrhuncu numere biti moj...💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖