2

3.2K 133 3
                                    

Tengku Daniel Danish POV

Aku diarahkan daddy untuk mewakilkan dia untuk projek yang akan dibuat nanti..aku keluar dari kereta dan berjalan bersama sama dengan PA aku..kami terus ke arah lif yang sedang hampir tertutup..aku cepat² menahan lif tersebut sebelum tertutup sepenuhnya..aku tiba² terpegun dengan lelaki yang berada di dalam lif tersebut dan jantung aku tiba² berdegup kencang..aku cepat² masuk ke dalam dan lif tertutup..aku sempat menjeling lelaki tersebut sebelum lelaki tersebut keluar dari lif..

Aku sampai di tingkat 8 dan masuk ke dalam bilik meeting..aku menunggu orang yang akan bergabung sekali dengan projek ni.. tunggu punya tunggu akhirnya orang tersebut muncul..bila dia masuk sekali lagi jantung aku berdegup laju dan mata aku tiba² bertemu dengan mata dia..dia mengambil tempat duduk dihadapan ku..dan sesi perundingan dimulakan.. seorang ahli jawatankuasa dia pun memulakan bercakap dan dia memperkenalkan boss dia dengan aku baru aku tau yang nama dia adalah Tengku Fariz Rizky bin Tan Sri Tengku Syamsul Azman bukan main sedap lagi namanya.. selepas sesi perundingan selesai aku dijemput makan tengahari di sini aku pun on jelah takkan nak tolak rezeki..aku pun ikut Tengku tadi masuk lif..dalam lif tu aku berdiri di belakangnya dan aku memerhatikan setiap inci bentuk badannya boleh tahan langsing lagi tangan yang putih muka yang bersih memang pilihan aku..

Setelah sampai di tingkat makan aku dengan dia keluar dari lif dan masuk ke bilik makan..aku melihat PA aku tengah berborak borak dengan PA tengku tadi..aku duduk disebelah dia dan memerhati setiap kali dia makan..masa dia menoleh ke arah aku aku pura² main telefon..aku sempat mengambil gambar dia makan..aihhhh memang cinta pandang pertama betullah..

Selepas semuanya dah selesai makan dah sudah aku meminta izin balik..aku sempat bersalam dengan dia dan dapat aku rasa yang tangan dia lagi lembut dari perempuan..aku masuk ke dalam kereta diikuti PA aku yang bernama Hazim..sampai di condo aku aku naik ke lif dan menekan nombor tingkat condo aku..sampai di tingkat yang dituju aku berjalan keluar lif dan terus masuk ke rumah ku..anak angkat aku yang baru berusia 4 tahun berlari ke arah aku dan peluk kaki aku..aku tersenyum bila nampak anak aku..

Aku: Anak Daddy!!! Anak daddy dah makan

??: Dah daddy

Aku: makan apa?

???:akan(makan) asyik yam(nasi ayam)

Aku: ooo..siapa masak

??:cik lah (cik Milah)

Aku: anak daddy pi main dulu daddy nak mandi kejap ok

??: Ocey (ok)

Aku menggosok kepala anak lelaki aku dan aku terus masuk ke bilik dan mandi selesai mandi aku keluar dan pi ke ruang tamu..aku duduk di sofa sementara anak aku tengah main mainan..aku membuka HBO dan masa tu pulak HBO tengah tayang cerita Avengers End game aku pun syok lah tengok..tengah aku tengok tu cik Milah pembantu rumah aku datang ke arah aku..

Cik Milah: Tengku acik balik dulu ye

Aku: ah ok makcik hati² balik

Cik Milah: ok tengku

Cik Milah bersalam dengan anak aku dan terus keluar rumah dan balik...oh ye lupa pulak aku nak bagitau nama anak aku namanya Tengku Mikael Saiful tapi aku panggil dia mika sebab senang..aku yang tengah kusyuk tengok cerita tiba² aku teringat dengan Tengku Faiz tadi alahai orangnya comel putih besok aku pi lagilah offices dia bawak mika sekali..hehehehe tak sabar nak jumpa dengan kekasih hati.. aku bukan tengok pun cerita nya bila aku dah start mengelamun mula lah sampai habis cerita pun belom tentu aku sedar sambil mengelamun aku tersenyum mengingat dirinya...

Aku tersedar bila anak aku mula tepuk kaki aku dan dia mengajak aku tidur petang aku pun tanpa bantahan aku ikutkan aje dia tidur sambil peluk aku dan lama kami berdua tertidur..zzzzz

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now