33

1.2K 54 2
                                    

Author Pov

Wuarhhh

Daniel:(terjaga) pukul berapa ni (tengok jam telefon)

8:30

Daniel: baru pukul 8:30 appointment Fariz pukul 10

Daniel melihat orang di sebelahnya dengan senyuman.. sebulan dah berlalu so hari ni Fariz kena jumpa doctor sebab nak cek kesihatan dia dengan baby.. Daniel mencium belakang leher Fariz beberapa kali dan itu menyebabkan Fariz terjaga..

Fariz: ehmmm...abang jangan lah gelilah

Daniel: good morning sayang

Fariz: morning..ehmmm abang sayang ngantuk lah

Daniel: sayang tidur jelah abang tak kacau pun

Fariz:(jeling) yelah tu

Daniel: betullah..(usik telinga)

Fariz: ha tengok tu..(tepis tangan) abang pi mandi sekarang

Fariz menolak nolak Daniel guna kaki sampai Daniel jatuh katil ..

Daniel: aduhhhh!!! Sayang apa ni

Fariz: padan muka tulah kacau orang lagi dah pi mandi sayang nak sambung tidur nanti kejut ok

Daniel berdiri dan terus masuk bilik air.. sepanjang dia mandi habis dia merungut pasal Fariz tak puas hati dia hahaha itulah sape suruh kacau orang tu kan dah kena..

Lepas mandi Daniel ke depur dan buat breakfast..dia masak nasi goreng, nugget & Hotdog dengan telur 3 suku..siap je masak dia hidang atas meja dan tutup guna tudung saji.. Daniel kembali masuk dalam bilik dan kejutkan Fariz sebab jam dah menunjukkan pukul 9.. Daniel menepuk nepuk bahu Fariz perlahan.. beberapa kali ditepuk baru dia bangun..

Fariz: huwahhh..(gosok mata) abang dah breakfast

Daniel: belom tunggu sayanglah dah pi mandi lepastu kita breakfast sama abang nak kejut Mika kejap

Fariz:(angguk)

Daniel: pi mandi tau kalau tak abang kerjakan sayang ok..dah cepat gerak masuk bilik air

Daniel mengangkat Fariz sampai dia berdiri dan dia menolak badan Fariz masuk bilik air.. Daniel mendekatkan mulutnya dengan telinga Mika..

Daniel: sayang daddy bangun..dah pagi kejap lagi kita nak keluar nak ikut tak

Mika:(terjaga) ehmmmmm..

Daniel: hai good morning anak daddy

Mika:ehmmm..oning daddy

Daniel: nak ikut pi jalan² tak

Mika: nak

Daniel: kalau nak pi mandi lepastu kita breakfast dan baru kita gerak ok

Mika: ocey

Lepas Fariz keluar dari bilik air Daniel mengangkat mika masuk bilik air dan dia mandikan Mika dalam tub..fariz dah siap pakai baju dan seluar dia bergerak ke dapur dan duduk kat meja makan..dia buka tudung saji dan ambik pinggan dengan cawan..

Fariz senduk nasi goreng dalam pinggan dan air teh o panas dalam cawan..dia baca doa makan dan terus makan.. berselera dia biasanya pagi² ni dia tak berapa nak makan sangat tapi sejak mengandung ni makin berselera dia makan pagi siap bertambah lagi..

Selang beberapa minit Daniel datang ke dapur sambil menggendong Mika..dia letak Mika kat kerusi baby dan dia duduk depan Fariz yang berselera tengah makan..dia menyendukkan nasi dalam pinggan dia dan air dalam cawan..dia baca doa dan makan.. Mika pulak makan makanan khas dia sempat Daniel bancuh tadi masa dia tebg masak..

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now