Pagi...
Macam biasa Daniel akan bangun dahulu daripada Fariz dan dia akan bersiap siap mandi dan buat sarapan.. selepas memasak dia menghidangkan makanan breakfast yang dia buat tadi iaitu roti bakar, Hotdog & nugget, kentang dan lempeng sebab apa dia buat lempeng sebab kuah kari semalam yang Fariz buat masih ada dan sebab tu dia buat lempeng sedap siot makan lempeng dengan kari..
Daniel: aihhhm...tak sangka aku sekarang dah bercinta tapi bukan dengan perempuan pulak tu melainkan lelaki iaitu Fariz lelaki yang aku cintai dan sekarang merangkap mama kepada anak aku.
Kata Daniel sorang².. Daniel kadang² tersenyum dan kadang² ketawa sebab dia teringat kejadian lalu dimana mika memanggil Fariz mama..memang terkejut beruk lah si Fariz tu..tapi sekarang alhamdulillah dia boleh terima keadaan..
Tengah Daniel bercakap sorang² tu tiba² Fariz muncul..
Fariz: awak kenapa senyum sorang²
Daniel terkejut bila mendengar suara Fariz..sejak bila dia ada kat situ pun dia tak tau..
Fariz: aikkk..yang awak terkejut ni apahal
Daniel: takde ape lah ..Mika dah bangun
Fariz: belom ngantuk sangat lah tu
Daniel:(angguk) meh duduk kita breakfast dulu sebelum keluar
Fariz berjalan ke arah meja makan dan duduk di hadapan Daniel..
Daniel: hari ni saya masak roti bakar, nugget & Hotdog, lempeng dan kentang. Sebab saya terfikir kuah kari yang awak masak semalam banyak lagi so saya masak lah lempeng
Fariz: wow.. dengar macam sedap je
Daniel: dah jom makan
Daniel mengambil sekeping lempeng dan letak kat dalam pinggan dan letak depan Fariz..dia menyendukkan kuah kari dan letak atas lempeng
Fariz: wow..saya makan dulu
Fariz mula memakan breakfast nya yang dibuat oleh Daniel.. lempeng yang dibuat Daniel ada 7 keping..4 keping Fariz makan dan 3 keping Daniel makan.. geleng kepala Daniel melihat Fariz makan habis comot tepi² mulut dia siap kuah kari tu terkena pipi dia..aduhhhh macam manalah budak ni makan..
Daniel mengambil beberapa helai tisu dan lap mulut Fariz yang comot sekali pipi dia lap sekali..Fariz memandang Daniel..
Daniel: apa saya lap mulut awak sebab awak makan comot ha tengok ni
Daniel menunjukkan tisu yang dia lap kat mulut dan pipi Fariz tadi kepada Fariz..
Fariz: banyak nya.. comot sangat ke saya makan
Daniel: comot..kalau awak vs budak umur 6 tahun makan awak lagi comot makan dari budak tu..ha lebih kurang macam tulah..
Fariz: ouhhh..hehehe
Fariz tersenyum malu sebelum menyambung semula makannya yang tergendala.. Daniel tersenyum sambil menggelengkan kepala..aihhhh bini siapalah niiii!!!
Daniel mengemas pinggan cawan yang digunakan tadi dan mengelap meja yang sedikit kotor sebab terkena kuah kari semasa nak menyendukkan dalam pinggan..dan beberapa minyak.. selepas selesai kerja dapur dia ke ruang tamu dan duduk disebelah Fariz..Fariz yang leka menengok cerita yang ditayangkan di tv.. cerita Upin Ipin ditengok nya..tiba² Daniel mendapat idea.. Daniel meniup telinga Fariz sekali..
No respon
Tiup 2x
No respon
Tiup 3x
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...