28

1.7K 65 4
                                    

Daniel Pov

Dah 3 hari kitaorang duduk rumah mama papa dari hari Isnin majlisnya sampai hari Rabu..aku bangun dari katil dan berjalan masuk bilik air nak mandi..lepas mandi aku turun ke bawah dan dengar suara mama papa aku dengan mama daddy Fariz tengah berborak kat dapur agaknya batu nak breakfast kot..

Aku terus ke dapur dan duduk sebelah papa aku..

Aku: good morning

All: morning

Daddy: mana Fariz

Aku: tengah tidur lagi nantilah Daniel kejut

Mama: Fariz tu kamu tak boleh biarkan dia tidur lama sangat nanti sampai petang pun belom tentu dia bangun

Aku: baiklah mama

Mama menuangkan mee Hoon goreng dalam pinggan dan bagi kat papa mama daddy dan aku..lepas sarapan kitaorang semua bergerak ke ruang tamu..

Daddy: Daniel kamu nak tau tak lagi satu rahsia Fariz

Aku: ha apa dia daddy

Daddy: Fariz ni dia lain dari yang lain sebab dia ada satu ilmu tapi bukan ilmu hitam ini ilmu pelindung diri sebab dia dulu selalu kena buli dengan kawan² dia sebab dia ni boleh dikatakan lemah dari segi fizikal tapi dia ni bijak..dia mula belajar ilmu pelindung diri ni sejak umur dia 10 tahun dan sampai sekarang dia masih amalkan ilmu tu..kamu jangan pelik kalau tiba² kamu kaku tiba² sebab ilmu pelindung tu akan muncul kalau seseorang ada niat jahat kat orang tersebut..so berhati hati

Aku: WOW hebatnya!!!!

Mama: pernah satu ketika tu dia kena buli kat sekolah tiba² masa pembuli tu nak serang dia tiba² ketua pembuli tu dengan geng² dia terus jadi kaku dan diorang cakap diorang dapat rasa satu aura yang sangat kuat masa tu kat Fariz..sejak dari tu Fariz dah tak kena buli dan pembuli tu terus pindah sekolah..mama pernah dengar Fariz cakap sesuatu kalau nak hidupkan pelindung tu tapi dalam bahasa arab lah mama pun tak faham kalau kamu nampak mulut Fariz terkumat-kamit tu ha tu maksudnya dia tengah hidupkan lah tu

Aku: wow

Tiba² diorang semua mendengar bunyi tapak kaki dari tangga..Fariz turun dari tangga dan terus ke ruang tamu..aku menoleh ke belakang dan melihat Fariz sambil menggendong Mika..

Fariz: good morning semua

All: morning

Aku terus berdiri dan berjalan mendekati Fariz..

Aku: sayang dah makan

Kata aku sambil menggosok kepala mika..

Fariz:(geleng)

Aku: jom abang teman sayang makan

Aku dengan Fariz berjalan ke dapur dan duduk di meja makan..aku menuang mee hoon dalam pinggan dan letak depan Fariz..aku mengambil makanan Mika dalam rak dan bancuh..lepas siap bancuh aku letak depan mika dan ambik sudu dan bagi kat Mika..aku duduk depan Fariz dan tengok dia makan..

Aku menatap wajah dia yang comel dan cantik depan mata aku..aku menongkat dagu sambil memerhatikan setiap gerak-geri dia makan..

Fariz: so bila kita nak balik

Aku:(no respon)

Fariz mendongak melihat aku tak semena Mena dia ketuk meja depan aku..terus tersedar..

Aku: arrr..apa dia sayang..sayang cakap apa tadi

Fariz: sayang cakap bila kita nak balik

Aku: ooo.. tengahari

Fariz:(angguk)

Lepas Fariz dengan Mika habis makan aku membasuhkan pinggan dan cawan Fariz dengan Mika dan lepastu kitaorang bergerak ke ruang tamu.. sampai di ruang tamu aku dengan Fariz duduk depan papa mama Mika aku letak kat atas karpet..aku bagi dia mainan biar dia main dengan mainan dia..

Mama: so korang balik bila

Daniel: tengahari

Mama&papa:(angguk)

Papa: so Fariz macam mana bila bergelar isteri ni ada rasa sesuatu yang lain tak

Fariz: ada..rasa ni sangat lain dan rasa ni tak pernah ada waktu Fariz single dulu mungkin Fariz memang dah bersedia kot nak berpunya

Papa: good

Kitaorang semua berborak banyak topik sampailah tengahari..

Fariz Pov

Aku mengemas beg baju aku dengan Daniel dengan Mika sekali..lepas dah kemas Daniel angkat beg terus masuk kereta..mama daddy aku pulak dah tunggu kat luar rumah..mama daddy aku bersalam dengan mama papa Daniel lepastu baru aku dengan Daniel bersalam dengan mama papa daddy mama..sebab mama daddy aku driver daddy ambik so memang lain jalan lah..

Mika diletakkan di car seat dia kat belakang aku macam biasa duduk sebelah Daniel..aku sempat melambai tangan kat mama papa.. Daniel terus pecut kereta keluar dari perkarangan rumah dan masuk jalan besar.. perjalanan mengambil masa hampir 3 jam setengah sebab Daniel ni pi ambik jalan jauh pulak aduhhh..

Selepas menempuh perjalanan yang agak lama akhirnya kitaorang sampai jugak kat condo.. Daniel terus ke tempat parking dan meletakkan keretanya di tempat parking biasa dia parking.. Daniel keluar dari kereta terus ke pintu aku..dia bukakan pintu aku terus keluar dan menggeliat naik kejang anggota badan aku sebab lama sangat duduk..lepas keluarkan Mika kitaorang terus berjalan masuk dan masuk dalam lif..

Sampai je ditingkat rumah kitaorang Daniel terus buka pintu dan kitaorang pun masuk rindu aku dengan rumah ni..

Daniel: asalamualaikum

Aku terus masuk bilik tukar baju..lepas aku tukar baju Daniel pulak sekali tukar baju Mika.. kitaorang melepak kat ruang tamu sambil tengok tv.. cincin di jari aku aku pandang sambil tersenyum selang seli aku tengok kejap² cincin kat jari aku kejap² cincin kat jari Daniel.. cincin aku tertulis f lepastu ada love kecil kat tengah² lepastu ada huruf d cincin Daniel pun sama macam aku punya..

Daniel menggengam erat tangan aku jari jemarinya bermain-main dengan jari² aku..aku melentokkan kepala kat bahu Daniel.. Daniel menyandarkan kepalanya kat kepala aku..

Aku: abang...

Daniel: ye

Aku: thanks sebab sanggup terima sayang seadanya sayang janji sayang akan pertahankan hubungan kita sampai akhir nafas sayang

Daniel menoleh memandang aku..

Daniel: abang pun sama.. terima kasih sebab terima abang seadanya kalau abang ada buat silap dengan sayang tolong maafkan ye..abang pun janji abang akan pertahankan hubungan kita sampai akhir nafas abang itu janji abang kat sayang..

Lepas Daniel habis je kata² dia dia terus mencium dahi aku dan mulut aku..lama kitaorang bertikam lidah sampai tak perasan yang Mika ada kat situ.. beberapa minit kemudian kitaorang melepaskan ciuman.. kitaorang sambung menonton tv sampai pukul 11..

Besok nak kena masuk kerja aduhhh malasnya diikutkan hati aku taknak besok masuk kerja yelah aku kan boss kat syarikat tu tapi aku fikir aku banyak lagi kerja yang tak settle lagi so besok nak settle kan semua.. kitaorang bertiga masuk bilik lepas aku tutup semua suis..Mika aku peluk Daniel akan peluk aku dari belakang macam biasa.. memang hangat lah.. sebelum tidur mesti Daniel akan bagi ciuman kat aku..

Daniel: good night sweet heart

Aku: good night too my husband

End POV

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now