Di suatu rumah
Seorang lelaki tengah duduk kat sofa sambil minum kopi dan tengok berita pagi..
Berita: Asalamualaikum dan selamat sejahtera pagi semalam pihak polis berjaya menangkap 2 saspek yang disyaki membuat serangan keatas seorang usahawan negara iaitu Tengku Fariz Rizky bin Tan Sri Tengku Syamsul Azman pada sebulan yang lalu.. serangan dibuat pada pukul 12 tengahari dan suspek berjaya melarikan diri pada pukul 12:30 tengahari dengan terjun dari tingkap bangunan..
??: Tak guna!!!
Orang tersebut membaling cawan yang dipegang ke lantai sampai pecah..
??: Sabar tuan
??: Arghhhh macam mana diorang boleh kena tangkap kalau diorang bagitau polis pasal aku macam mana sial!! Tak kira kalau diorang tak boleh bunuh Fariz biar aku sendiri yang buat.. kumpulkan orang² kita malam ni kita gerak serang rumah Fariz faham
??: Faham tuan saya keluar dulu
??: Emm
Orang kanan dia terus keluar dari ruangan tersebut..orang yang dipanggil tuan tersebut mula bangkit dari duduk dan terus naik ke bilik.. tanpa disedari perbualan orang tadi didengar oleh seseorang..
??: Ha bunuh Fariz!! Aku kena buat sesuatu ni ehmm.. fikir.. fikir...(tiba²) ha aku tau apa nak buat..
Orang tu terus naik ke atas dan masuk bilik abangnya..
Fariz situasi
Fariz: abang dah siap belom cepatlah nanti lambat
Daniel: iye sayang jap dah nak siap ni
5 minit kemudian
Daniel: ok jom
Daniel dengan Fariz turun ke bawah dan terus ke dapur nak breakfast sebelum keluar..Mika dah memang ada kat dapur.. makanan dah terhidang diorang terus makan..lepas makan diorang basuh tangan cuci mulut apa semua diorang terus keluar rumah dan masuk dalam kereta..
Kereta bergerak keluar dari perkarangan rumah dan turun dari bukit..masuk ke jalan besar diorang terus ke destinasi..
Skip Plaza Shah Alam
Kereta masuk ke tempat parking berbayar dan parking dekat² pintu masuk Plaza.. diorang turun dari kereta diikuti beberapa bodyguard yang boleh dikatakan ramai sebab Fariz nak beli barang..kalau bodyguard ada bolehlah minta tolong diorang angkatkan barang..
Daniel meletakkan Mika dalam stroller dan tolak sambil tangan memegang tangan Fariz erat.. bodyguard mengelilingi Fariz dengan Daniel penjagaan yang sangat ketat.. banyak mata² yang melihat kearah Fariz dengan Daniel..
Diorang masuk ke satu kedai dan Daniel mengambil troli...Fariz bukan nak beli barang untuk rumah tapi untuk azlif nak bagi sedikit bantuan kat keluarga dia besok..Fariz menyuruh Daniel ambik beras dan beberapa makanan ringan dan barang keperluan lain..
Lama jugaklah diorang dalam kedai tu.. sampai troli penuh baru diorang ke kaunter..macam selalu mesti Daniel yang bayar guna kad kredit..lepas semua barang dah dimasukkan dalam plastik bodyguard akan angkat plastik tu sorang angkat 2 plastik..
Diorang masuk pulak ke kedai telefon..kali ni Fariz yang nak bayar walaupun dah banyak kali Daniel halang tapi dia tetap berdegil jugak Daniel menyerah je lah..Fariz ambik telefon Samsung Galaxy Z Flip dengan Samsung Galaxy A12..dan satu Samsung Galaxy Tab S8 Ultra..Fariz ke kaunter dan bayar harga telefon dengan tab yang pilih tadi..ehmm nak bagitau ke semua harganya berapa..ehmmm bagitau jelah ye..RM 24,257 Fariz pun bayar disebabkan Fariz ni orang yang terkenal dia dapat promosi dari 24,257 jadi 24,154 je..Fariz keluarkan kad kredit dia dan bayar..
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...