26

1.4K 65 1
                                    

Tengku Fariz pov

Aku berjalan ke bilik meeting dan di belakang aku ada amin dan 6 bodyguard aku..sampai di bilik meeting aku masuk diikuti amin dan semua ahli jawatankuasa aku berdiri dan tunduk..aku duduk dan diikuti yang lain..di tangan aku ada beberapa fail yang aku baru semak dan semuanya tak lengkap..

Aku menghempaskan fail yang aku pengang di atas meja..semua yang ada kat situ terkejut termasuk amin..

Aku:(tarik nafas) aku nak tau siapa yang terlibat dengan projek kita baru² ni

??: Saya Tengku

Seorang ahli jawatankuasa aku mengangkat tangan dan menundukkan kepala..

Aku: aku nak tanya kenapa projek kita yang kat Kedah tu tak siap² lagi

??: Sebab duit tak cukup tengku so kontraktor cakap kalau duit tak cukup diorang tak boleh mulakan tengku

Aku: kepala otak kau!!! BUKAN KE DUIT SEMUA AKU DAH BAGI KAU TAU TAK DUIT TU DUIT SYARIKAT DAN MACAM MANA DIORANG BOLEH CAKAP TAK CUKUP AKU DAH BAGI SEMUA KOT DUIT TU DAN LAGI SATU KENAPA DIORANG TAK TERUS CAKAP DENGAN AKU HA!!!

Semua terdiam bila aku tiba² meninggikan suara..

Aku: ni lagi satu aku nak cakap syarikat kita antara syarikat yang terbaik dari berpuluh puluh syarikat kat Malaysia ni...kalau kerja macam ni pun korang tak boleh handle apa yang orang luar akan cakap nanti.. bukannya susah pun nak hendle projek je bukan aku suruh korang buat bende yang menyusahkan..

Aku: aku tak kira aku bagi tempoh sampai bulan 3 tahun depan kalau tak siap jugak projek ni aku pecat korang semua FAHAM!!!!

All: faham tengku

Aku: encik Zulkifli nanti saya nak encik tolong wakilkan saya jumpa client nanti saya bagi fail kat encik siapa yang encik kena jumpa faham

Encik Zulkifli: faham tengku

Aku: ingat semua sesiapa diantara korang yang berani curi duit syarikat aku tak teragak-agak untuk bunuh korang faham

All:faham tengku

Aku: ooo..ye bukan projek kita kat Kedah sahaja yang aku nak korang selesaikan tapi semua projek kita yang terkendala faham semua

All: faham tengku

Aku: kalau dah takde pape lagi korang semua boleh keluar

Ahli jawatankuasa aku semua bangun dan tunduk sebelum keluar..aku tengok semua muka dah kecut dah hahahahaha.. diorang kena ajar macam ni je kalau tak cakap pasal benda ni mesti diorang buat tak tau..

Aku terus duduk kat kerusi dan memicit dahi aku yang berdenyut denyut..amin mengambilkan aku sebotol air mineral dan bagi kat aku..aku meneguk air tersebut sampai habis dan buang..

Di luar bilik meeting

Tengku Daniel pov

Aku mendengar Fariz menengking dan aku terus tutup telinga Mika..aku tak nak Mika dengar apa yang Fariz cakap kat dalam..aku menengok muka bodyguard Fariz ada yang mula cuak..

Rafael: tengku..apa kata Tengku duduk dulu mungkin lama kot

Aku: takpe

Rafael: ok

Lama jugaklah diorang kena marah aku dengar dari pukul 7 aku datang tadi sampai pukul 7:50 baru habis..aku melihat pintu bilik dibuka dan keluarlah semua ahli jawatankuasa Fariz..semua muka cuak je aku tengok hahahaha..

Aku membuka pintu bilik pelan² dan aku nampak yang Fariz tengah bersandar kat kerusi sambil menutup matanya..aku menunduk separas kepada Mika dan membisikkan sesuatu..

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now