13

2K 83 5
                                    

Mall Alamanda

Tengku Daniel pov

Selepas aku meletakkan kereta di tempat vip aku keluar dari kereta dan membukakan pintu untuk Fariz macam biasa aku buat.. fariz berdiri sambil meregang kan segala anggota badan dia..yelah perjalanan ambik masa hampir 2 jam kot mana tak penat duduk dalam kereta lama²..

Aku ke bonet kereta dan mengambil stroller dan memasangnya..aku meletakkan Mika di dalam stroller dan kami pun berjalan masuk dalam mall...macam kebiasaan kalau kami keluar bersama aku akan memegang tangan Fariz sebab aku nak orang tau yang dia ni aku punya dan takde siapa boleh rampas dari aku..

Kami berjalan jalan sampai di sebuah restoran..kami mengambil tempat yang boleh duduk 4 orang walaupun kitaorang ni 2 orang tak termasuk Mika sebab dia duduk di kerusi baby.. duduk sahaja pelayan sudah siap² nak mengambil order kami..dia memberikan kami buku menu..aku membelek belek satu persatu muka surat dan banyak pilihan makanan yang sedap²..aku memandang Fariz yang kusyuk melihat menu..

Fariz: saya nak order nasi goreng pataya dengan ais lemon tea

Pelayan: baiklah encik..encik pulak

Pelayan tadi bertanya pada aku..aku yang tak tau nak order apa so aku dapat idea..

Aku: saya nak order sama macam dia ni order

Pelayan: ouhhh..ok

Pelayan mengambil semula buku menu dan terus pergi ke dapur..

Aku: awak meh beg tu

Aku meminta beg yang Fariz letak di kerusi sebelah..itu beg Mika yang berisi Pampers, susu, biskut dan beberapa barang keperluan Mika macam makanan khas dia..Fariz mengambil beg dan bagi pada aku..aku mencari cari makanan kesukaan Mika cari punya cari akhirnya jumpa..

Sebenarnya makanan ni ada banyak perisa tapi yang paling Mika suka perisa coklat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sebenarnya makanan ni ada banyak perisa tapi yang paling Mika suka perisa coklat..aku membuka plastik tersebut dan mengambil satu biskut tersebut dan bagi kat Mika..Mika ambik biskut yang aku bagi dan dia terus makan..suka dia bila dapat makanan..senyum² dia pada kitaorang..

Sebelum makanan sampai aku berborak sekejap dengan Fariz tentang hal syarikat dan hal rumah.. beberapa minit kemudian makanan kitorang sampai..aku membaca doa dan terus makan.. seronok aku bila nampak Fariz makan nampak comel lagi² masa dia kunyah makanan nampak pipi dia membulat.. alahai cair aku dibuatnya..

Selepas makan dan bayar kitaorang berjalan jalan sampai nampak satu kedai yang menjual pelbagai jenis sayur sayuran dan beberapa makanan basah lain senang cerita kedai tu ada jual bahan² dapur..

Kitaorang masuk ke dalam kedai tersebut dan Fariz mengambil troli..

Aku: awak..awak tolak stroller mika saya tolak troli

Fariz: ok

Kami bertukar tempat..aku menolak troli Fariz tolak stroller Mika..kami ke bahagian sayur dahulu.. bersinar mata Fariz tengok pelbagai jenis sayur..aku pulak hanya mengikut dia pi mana..Fariz memilih sayur kangkung, kobis, carrot dan pelbagai lagi jenis sayur yang dia ambil... selepas ke bahagian sayur kitaorang ke bahagian basah pulak..aku nampak yang Fariz ambik ikan siakap, kembong, pari, jenahak dan sotong..itu je yang dia ambik..

Selepas timbang Fariz letak barang yang ditimbang dalam troli..kami berjalan dan sampai di bahagian makanan ringan..aku tak gemar sangat makanan ringan ni si Fariz ni pun nampak macam sama macam aku..tapi dia ada lah jugak ambik macam koko krunch, potato chips dengan keropok yang ada gambar ketam tu.. lepastu kitaorang terus ke kaunter dan bayar..si Fariz dah cakap awal² masa dalam kereta masa perjalanan tadi dia cakap "kali ni biar saya yang bayar barang ok" aku nak jawab tak boleh tapi bila nampak muka dia yang garang tu terus tak jadi aku nak cakap..aku bukan tak bagi dia bayar tapi bila pertama kali dia duduk dengan aku satu rumah aku rasa macam aku ni dah ada anak isteri so aku rasa macam semua aku kena tanggung termasuk makan minum dia, duit belanja dia walaupun aku tak pernah bagi dia duit belanja so bila masa nak bayar tu aku guna duit aku seolah olah aku bagi dia duit belanja..

Selepas pembayaran kitaorang ke kedai baby shop...Fariz cakap makanan Mika dah nak habis so kena beli makanan dia untuk tambah stok.. kitaorang disambut ramah oleh penjaga kedai...penjaga kedai tersebut ialah seorang wanita yang umur dalam lingkungan 40 ke 45..penjaga tersebut melayan kitaorang cari barang..

??: Ye encik..encik cari apa

Fariz: saya cari makanan baby yang umur 4 tahun ada tak

??: Ada encik mari ikut saya

Kami pun ikut perempuan tu di belakang..sampai di rak yang yang tertulis umur 4 tahun..ha ini mesti bahagian nya.. biasanya kalau pi mana² kedai baby dia akan campur umur 1 tahun sampai 6 tahun tapi kedai ni pulak dia siap asingkan mana umur 1 tahun sampai 6 tahun..senang kerja pelanggan nak cari..Fariz tengah melihat² mana makanan yang sesuai untuk Mika.. selalunya aku yang akan beli barang keperluan Mika tapi kali ni lain dah ada orang untuk carikan barang untuk Mika..

Fariz: awak yang ni Mika nak tak

Fariz menunjukkan aku satu kotak makanan biskut..

Aku tak tau yang Mika sukakan atau tak sebab aku tak pernah beli lagi biskut ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku tak tau yang Mika sukakan atau tak sebab aku tak pernah beli lagi biskut ni..

Aku: tak taulah awak sebab saya tak pernah beli lagi biskut ni

Fariz: ouhhh yeke...takpe kita beli dulu kita tengok kalau Mika suka nanti kita beli lagi kalau tak maksudnya dia tak suka lah ok

Aku: ok..ikut awak lah

Fariz:(tersenyum)

Fariz mengambil satu kotak biskut tadi dan letak dalam bakul..dia mengambil Pampers, susu, botol susu dan banyak lagi sebenarnya..aku pun tak perasan banyak yg dah habis.. selepas memastikan semua dah cukup kami ke kaunter pembayaran..kali ni aku yang bayar..lepas wanita tu dah masukkan barang dalam plastik aku pun ambil plastik tu baru nak keluar wanita tu tegur..

??: Wahh..kamu berdua sangat baik tau

Fariz:(senyum)

??: Kamu berdua adalah ibu bapa yang baik jarang nak jumpa orang bujang jaga baby

Fariz: alhamdulillah..

??: Berapa umur baby ni

Fariz: 4 tahun

??:(angguk).. untung kamu ni dapat ibu bapa yang sangat baik dan sayangkan kamu

Aku tersenyum sikit bila dengar wanita tu cakap macam tu..sejuk hati ingatkan dia nak cakap yang tak baik tadi..kalau dia cakap yang tak baik aku akan pastikan kedai dia ni aku bakar hahahahaha..

Fariz: kami balik dulu ye mak cik asalamualaikum

??: Baiklah hati² waalaikumussalam

Kami berdua keluar dari kedai baby shop dan terus ke tempat parking..aku meletakkan barang² yang dibeli tadi di dalam bonet termasuk stroller Mika..masuk ke dalam kereta dan hidupkan enjin..dalam perjalanan aku bersuara..

Aku: awak mama suruh datang rumah malam ni dia ajak makan malam

Fariz: ouhhh..ok saya ikut je

Aku: ok

Aku mengambil tangan Fariz dan menggenggam nya..Fariz menyandarkan kepalanya di bahu aku..aku toleh ke Fariz dan mencium tepi dahinya...Fariz membalas ciuman aku di pipi..aku tersenyum Fariz pun tersenyum..

End POV

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now