43

877 43 0
                                    

Hazim Pov

Aku: aihhh.. bosannya tuan takde apa aku nak buat niiii

Tuan dah bagitau semalam yang dia tak masuk kerja 3 hari so kalau dia cuti aku kena datang kerja sebab sape nak uruskan kerja² dia.. tengahari ni aku nak luch dengan siapa ye ehmmm fikir.. fikir.. fikir..a'ah aku tau..

Aku terus buka whatsapp dan chat seseorang..

Aku
Asalamualaikum awak..awak buat ape tu

??
Waalaikumussalam tengah siapkan kerja kenapa

Aku
Saya nak ajak awak lunch nanti awak sudi tak

??
Ok

Aku
Cun saya ambik awak kat syarikat ye

??
Ok

Aku
Ok bye asalamualaikum

??
Bye waalaikumussalam

Aku: yes ada jugak peneman lunch nanti aihhh tak sabar nak jumpa dia..apa lah pakaian dia ye mesti segak hahaha dan of course cute

Aku: so sekarang aku kena semak fail² ni dulu lepas siap baru fikir nak buat kerja apa pulak lepas ni

Aku membuka satu persatu fail didepan aku dan semak takut² ada yang silap ke atau terlepas pandang ke sebab kalau aku tak semak dulu nanti bila hantar kat tuan mesti tuan mengamuk dia tu kalau mengamuk dasyat lagi dasyat dari askar hahaha.. kutuk sikit alang² dia takde kat sini bukan selalu kan

Amin Pov

Lepas dia chat aku tadi terus dalam hati aku ni berbunga bunga rasanya..dia ajak aku lunch fuhhh tak sabar nak lunch dengan dia mesti dia hensem kan sado hahaha yang penting dia segak..

Lepas aku berangan beberapa minit tadi aku sambung buat kerja memandang tengku takde bodyguard dia pun takde sebab aku yang suruh cuti yelah kalau diorang kerja pun apa kerja diorang..tugas diorang yang utama ialah jaga tengku itu je bukan diorang buat kerja syarikat pun so baik diorang cuti rehat² kan badan..

Dokumen depan aku ni pun banyak aduhhh..dahlah nak kena semak satu satu..nasib Tengku takde hari ni jadi takdelah dia terus direct cek dokumen ni bolehlah jugak aku betul²kan sikit.. dengan masalah tapak projek lagi yang kena kacau ada projek yang tak siap² lagi aduhhh macam² sabor jelah..

Tapi aku dapat rasakan macam ada perkhianat dalam syarikat ni lagi² bahagian ahli jawatankuasa..sebab apa sebab tengku yang arahkan beberapa orang ahli jawatankuasa untuk hendle beberapa projek besar syarikat tapi aku tak dapat agak siapa orangnya.. mungkin nanti author yang akan pertunjukan siapa perkhianat nya pada kita semua..

Aku sebenarnya kesian kat tengku yelah dia dahlah pregnant satu yang kedua emosi dia banyak terganggu pasal syarikat dan macam² lagi..tapi apa yang aku nampak kat tengku Fariz ni dia ni selalu nampak macam takde masalah kat diri dia padahal dia ada seribu satu masalah dalam life dia..dia selalu nampak gagah setiap masa tak kira kat mana dan situasi apa dan dia ni seorang yang cool je dia akan selidik dulu sebelum buat keputusan itu aku respect kat dia..

Walaupun dia nampak macam baik je kan tapi kalau dia marah dari tingkat 12 sampai tingkat satu boleh dengar suara dia kalau dia marah tu yang kitaorang kalau bercakap dengan dia kena hati² kalau silap sikit dalam percakapan dia akan tegur itu kalau tersilap cakap kalau terlepas cakap hal² yang buat dia marah tak ke naya nanti.. kekadang dia ni suka buat lawak bergurau tu dah biasa bagi aku lah tapi kalau bergurau atau berlawak dengan yang lain aku tak tau mungkin diorang akan rasa tak selesa..

Aku tak nak cakap banyak sebenarnya so aku akan sambung kerja aku dan kita akan berbalik ke situasi asal..

Tengahari..

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now