author pov
Selepas Daniel dan Fariz habis meeting mereka berdua kembali ke dalam offices balik.. sepanjang meeting berlangsung Mika diam je tak meragam langsung sebab Daniel bagi dia biskut kesukaan dia habis satu bekas tu je dia bedal..
Fariz dan Daniel duduk di sofa untuk berehat sementara menunggu waktu lunch.. Daniel mengambil remote tv dan buka Chanel Astro warna tengok Sepahtu..mika diletakkan di atas riba Fariz.. mereka bertiga menengok cerita sampai waktu lunch..
Daniel melihat jam di dinding..
Daniel: sayang dah masuk waktu lunch ni nak makan kat mana
Fariz: saya tak kesah ikut je
Daniel: ehmmmm..(berfikir) ok apa kata kita makan nasi arab nak tapi jauh sikit lah dari sini
Fariz: ouhhh..ok saya tak kesah
Daniel: ok jom
Daniel meletakkan Mika di stroller dan dia menolak Mika keluar dari offices.. mereka bertiga masuk ke dalam lif dan sampai di lobi.. mereka bertiga terus ke tempat parking dan masuk ke dalam kereta.. Daniel menghidupkan enjin dan kereta pun berjalan..
Skip restoran Nasi Arab
Sampai di kedai nasi arab yang namanya Nasi Arab Chief Amar. Ini nama betul ye siapa yang duduk area Subang jaya bolehlah datang..
Daniel keluar dari kereta dan keluarkan stroller di dalam bonet..Mika diletakkan di dalam stroller dan mereka pun berjalan masuk dalam restoran..sampai di dalam kami dibawa di meja VIP.. pelayan memberikan menu dan mereka berdua membelek menu satu persatu..
Fariz: ehmmm..saya nak order Lamb Shank Kabsah
Pelayan: ok..encik pulak
Daniel: wow sayang banyak ni nasinya sayang boleh habis ke
Fariz: ehmmm..kita kongsi lah nak
Daniel: ok
Fariz: saya nak air lemon ais dengan ais kosong
Pelayan: (angguk)
Daniel: saya nak sama macam yang dia order
Pelayan: baiklah ..itu sahaja
Fariz: Yes itu je
Pelayan: ok
Pelayan mula mengambil semula buku menu dan terus ke dapur..
Daniel: sayang bila nak beli baju kahwin
Fariz: ehmmm..Sabtu nilah ok
Daniel: ok saya ikut je
Daniel mengambil tangan Fariz dan menggenggam nya erat dan bermain dengan jari Fariz yang tulus dan mulus tu..ewah..
Daniel: saya tak sangka yang kita ni dah nak kahwin
Fariz: itulah saya pun tak sangka
Daniel: nanti saya harap sayang adalah pasangan abang yang sesuai dan sepadan. Abang harap abang dapat bahagia kan sayang
Fariz: sayang pun harap macam tu
Beberapa minit kemudian
Makanan yang dipesan dah sampai..Fariz makan dahulu baru Daniel makan.. mereka berkongsi sudu garfu..Mika pulak macam biasa makan makanan dia.. selepas makan mereka terus bangun dan bayar.. Daniel yang bayar..sampai di kereta Daniel membukakan pintu untuk Fariz dan dia menutup pintu bila Fariz dah masuk.. Daniel berjalan ke pintu pemandu baru nak buka tiba² ada orang menegurnya..
???: Eh.. Daniel
Daniel menoleh..
Daniel: sorry aku kenal kau ke
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...