Fariz Pov
Aku terjaga dari tidur bila jam berbunyi aduhh kacau betullah..aku tutup jam dan terus bangun mandi..aku tak pi kerja sampai lengan aku betul² sembuh.. daddy tak benarkan aku pi offices sejak kes aku kena serang hari tu..amin dengan 6 bodyguard pun tak kerja hari ni senang cerita semua staf aku semua cuti seminggu sebab polis masih buat siasatan lagi kat situ so kena takde oranglah..
Lepas aku dah mandi aku keluar dari bilik berjalan ke ruang tamu..ouhh ye kalau korang nak tau cik Milah duduk dengan kitaorang.. Daniel dah bagi satu bilik untuk dia tidur so senang lah tak payah lagi nak ulang alik pi kerja..
Sepanjang aku berjalan ke ruang tamu beberapa maid mengikut aku dari belakang..maid aku kalau tak silap ada lelaki jugak tapi tak ramailah..yang ramai wanita..aku duduk kat sofa sambil mata tak lepas melihat sekeliling macam tak percaya je ini rumah aku sekarang..
Maid: tengku Fariz tengku nak pesan pape tak untuk breakfast
Aku: ehmm buatkan saya teh o panas itu je dan panggilkan sekali cik Milah
Maid: baik tengku (tunduk)
Maid lelaki tadi terus ke dapur buatkan aku teh o panas..tiba² ada orang whatsapp aku..aku buka password fon lepastu buka whatsapp dari Mohktar..
Mohktar
Asalamualaikum bang long kitaorang nak datang rumah boleh shared location takAku
Waalaikumussalam jap
(Shared location)Mohktar
Ok² pukul 10 kitaorang sampai bye assalamualaikumAku
WaalaikumussalamLama aku tak nampak diorang last kitaorang jumpa masa dia datang meeting kat syarikat lepastu tak jumpa dah..air teh o dah terhidang depan mata so aku pun minum..
Lepas habis segelas air aku..aku pun berdiri dan berjalan keluar dari rumah..aku berjalan sekitar rumah nak rasa angin pagi suasana pagi..
Aku: ehmm segarnya
Bodyguard: selamat pagi tengku
Aku: selamat pagi kamu dah sarapan
Bodyguard: dah tengku
Aku: ok² sambung kerja kamu
Setiap kali aku berjalan mesti ada beberapa bodyguard tegur lepastu ucapkan selamat pagi aku pun balas dengan senyuman..rumah aku ni atas bukit sikit tapi tak tinggi sangat lah..
Masa aku berjalan tu tiba2 aku terserempak dengan seekor kucing tapi anak kucing dia meow meow mungkin cari mak dia kot..aku angkat anak kucing tu lepastu bawak masuk dalam..boleh tahan kucing ni kembag bulunya.. kucingnya warna putih mata warna biru tapi comot mungkin kena tanah² tu kot..
Aku mandikan kucing tu lepastu aku letak dalam kotak..aku panggil maid lepastu ada seorang maid lelaki datang kearah aku..
Maid: tengku (tunduk)
Aku: saya nak tanya ada makanan kucing tak
Maid: makanan kucing? Takde tengku kenapa
Aku: ni ha saya jumpa kucing kat belakang tadi lepastu saya mandikan ni sekarang dia lapar so sekarang saya cari makanan kucing tapi takde..
Maid: ehmm apa kata tengku bagi dia makan daging
Aku: Yes betul jugak ok sediakan ayam lepas tu potong dan bawak ke sini
Maid: baik tengku
Beberapa minit kemudian maid tadi kembali dan bawak semangkuk daging..aku ambik mangkuk tu lepastu letak dalam kotak.. berselera kucing ni makan..ni ha kucingnya..jap aku bawak keluar..
YOU ARE READING
CEO FAMILY
RomanceTengku Fariz Rizky seorang yang peramah dan baik manakala tengku Daniel adalah seorang yang sombong dan beku.. tengku Daniel mula menyukai tengah Fariz sejak terserempak di lif di sebuah syarikat Tengku Fariz.. Mika iaitu anak angkat kepada Tengku D...