59- JUMPA!!

818 36 3
                                    

3 minggu kemudian

Kediaman Seok..

Seok: wuarhhh

Seok yang baru bangun tidur segera masuk bilik air dan mandi..lepas mandi dia turun ke bawah dan nampak kawannya tengah duduk kat sofa sambil tengok tv..Seok ke arah kawannya dan duduk sebelah..

Seok: good morning bro

??: Morning awal bangun

Seok: dah biasa bangun awal

Lupa author nak kenalkan nama kawan si Seok ni namanya Muhammad Zarif rasdan bin Abdullah pangkat inspektor bekerja di PDRM nama group dia D02..

Seok: mana team kau takkan tak bangun² lagi

Zarif: memang belom bagun pun semalam kitaorang tidur lambat dekat pukul 4 baru kitaorang tidur eh tapi semalam aku macam dapat kesan sesuatu lah

Seok: kesan kau dapat kesan apa

Zarif: kitaorang dan cek semua CCTV seluruh kawasan kat Shah alam, Putrajaya, Klang, Bangi dan kuala Selangor...aku dapat kesan kat kawasan Putrajaya

Seok: boleh aku tengok CCTV tu

Zarif: jap aku bawak keluar laptop aku

Seok hanya angguk dan Zarif terus naik atas dan masuk bilik hujung beberapa minit kemudian dia datang bawak laptop di tangan dan letak atas meja..dia buka rakaman CCTV semalam dan tunjuk kat Seok..

Seok tengok rakaman tu dengan teliti.. rakaman tu menunjukkan di lampu isyarat..sampai saat ke 8 Seok menyuruh Zarif pause.. disuruh ulang balik rakaman tadi dan sampai satu van warna hitam gerak Seok menyuruh Zarif pause..

Seok: kau boleh besarkan tak nombor plat tu

Zarif: jap aku besarkan

Zarif membesarkan nombor plat van tersebut sampai nampak jelas..Seok berlari ke atas dan ambik kertas yang tertulis nombor plat van tersebut..bila dilihat balik berulang kali pada kertas dan laptop nombornya sama..

Seok: weh nombor ni dengan nombor dalam laptop kau tu sama lah

Zarif: maksud kau kita dah jumpalah van yang dicari tu

Seok: rasanya..boleh kau bagitau aku kat mana lampu isyarat tu

Zarif: jap

Zarif menaip sesuatu pada laptopnya dan dapat nama kawasan lampu isyarat tu..

Zarif: kat kawasan Taman Seri Empangan

Seok: ok good jap aku call orang aku suruh cari kat kawasan tu

Seok terus keluarkan telefon dan call beberapa orang dia yang diarahkan cari di kawasan Putrajaya segera ke taman seri empangan dan cari kat kawasan tu..lepas dah selesai call dia kembali duduk kat sebelah kawannya..

Seok: so malam ni kita gerak pi Putrajaya kau suruhlah orang² kau siap sedia

Zarif: ok² nanti aku bagitau diorang

Seok: kau dah breakfast

Zarif: belom

Seok: jom pi dapur aku masakkan breakfast ok

Zarif: cun jugak tu jom

Zarif dengan Seok ke dapur dan Seok terus keluarkan bahan2 nak masak..bila semua bahan dah keluarkan dia terus mula memasak dengan cekap bibik dia cuti sebab sedara sakit aduhhh macam² betullah..

Situasi Choi Min-chul (orang kanan Seok)

Lepas min mendapat call dari Seok yang van yang diorang cari ada kat kawasan taman seri empangan min dengan beberapa team dia terus bergegas ke lokasi tersebut..sampai kat kawasan yang diarahkan min menyuruh orang² dia mencari seluruh kawasan ni sampai jumpa van warna hitam dan nombor plat yang diberitahu..

CEO FAMILYWhere stories live. Discover now